Jakim ciśnieniem sprawdzać szczelność ukł?
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ >>>SPRAWDŹ
KONIECZNIE!
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
CHEMIA SERWISOWA
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KONIECZNIE!
spr szczelności - ciśnienie?
20 Odpowiedzi, 26527 Wyświetleń
Jeżeli sprawdzasz jednocześnie cały układ to proponuję do 7 atm.
Oczywiście mam na myśli azot nie powietrze. Pozdrawiam
Jakiego układu ?, bo może +30Bar ?
Tu chodzilo o układ auto klimy.
A te 30bar dla całego układu to przesada. Wtedy po stronie niskiego ciśnienia mogą odpiero zrobić się nieszczelności hock: Dla sprawdzania całego układu ciśnienie nie powinno dużo przekraczać tego ciśnienia które normalnie mamy np. w butli w temp. od okolo 30stopniC z tym samym czynnikiem jakim napełniany był układ czyli R 134a lub R 12. Dlatego że takie ciśnienie może panować w wyłaczonym układzie w upalny dzień a układ został na takie ciśnienie zaprojektowany. Więc te 7 bar Pana awaxa jest jaknajbardziej wystarczające. POZDRAWIAM!
Jeśli sprawdzanie szczelności miałoby trwać kilka miesięcy to faktycznie 7bar dałoby jakieś wstępne rozeznanie szczelności.
Osobiście sprawdzam szczelność 18-20bar przy dokładności pomiaru 0,007bar i to dopiero daje wstępną ocenę szczelności.
Specjalista klimatyzacji samochodowych i ogrzewań postojowych typu Webasto
Mam małe pytanie do skylark .Kto Ci dał tytuł specjalisty do ww.
Podaj normę ,która mówi o 18-20 barach albo wróć do szkoły.
Widzę że kolega jest konfliktowy nie tylko wobec mojej osoby.
Cierpisz chyba na jakąś dziwną formę manii wielkości. Możesz się czuć tak wobec początkujących kolegów lub amatorów (ale daruj sobie moją osobę), mając na swoim koncie kilkaset naprawionych klimatyzacji samochodowych w ciągu 25lat (jak piszesz w swoim innym poście). Piszesz również, że klimatyzacje samochodowe traktujesz jako uzupełnienie do swojej podstawowej działalności. Dla mnie zaś jest to podstawowa branża i te kilkaset napraw ROCZNIE robię w swojej firmie od 17 lat. Dlatego też można mnie uznać jako specjalistę w tej dziedzinie. Mimo to nie ośmielam się wysyłać kogoś do szkoły.
Specjalista klimatyzacji samochodowych i ogrzewań postojowych typu Webasto
Bez nerwów
Po prostu również chciałbym uzyskać tytuł specjalisty i nie wiem kto go nadaje ,a samozwańczy mnie nie interesuje. Prosiłem po prostu o żródło podające3 akurat 18-20 bar gdyż wydaje mi się,że np.presostaty niskiego nie najlepiej znoszą takie ciśnienia jak również niektóre parowniki mogą moim zdaniem się odkształcić.Jeżeli nie mam racji to oczywiście przepraszam i ładuję 20 . Na marginesie uważam ,że forum nie jest miejscem do reklamy i sądzę ,że znajdzie się tu więcej specjalistów. Życzę wesołych
witam wszystkich w tej przepechance kto więcej i lepiej byłbym za panem AWAX sam kiedyś popełniłem taki błąd przy sprawdzaniu szczelności i nabiłem układ 30 bar wszystko było OK wytrzymało ale parownik został odkształcony i jak go zobaczyłem to się sam wystraszyłem wszystko wyglądało jak "twingo" od tamtej pory używam azot 7-8 bar
pozdro dla serwisantów
Nie jestem fachowcem w dziedzinie klimy ale dotarłem do dokumentacji serwisowej behr hella i tam przeprowadzają test szczelności azotem przy ciśnieniu 15 bar myślę że to serwis profesjonalny i mozna im zaufać.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2007-03-20, 14:26:31 przez zielas55.)
Pozatym w ELSIE też znalazłem opis sprawdzania nieszczelności i podają że maksymalne ciśnienie to 15 bar. tu znajdziecie dużo ciekawych informacji z opisami : http://www.behrservice.com.pl/panel/plik...006_PL.pdf http://www.kuehlerschneider.com/downloads/oelmenge.pdf
witam
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2007-03-21, 13:18:17 przez czarny1.)
osobiscie zgadzam sie ze Skylarkiem sam sprawdzam do 20 bar ) przy 7 nie zawsze wychodzi nieszczelnośc. i nie chodzi tutaj o szkołe tylko o praktykę
pięć razy się uda, a za kolejnym rozerwie się parownik, wtedy"specjaliśći"będą demontować z tapicerki odłamki, jeśli przy 7-8 barach nie uda się sprawdzić nieszczelności, to wtedy pozostaje barwnik i ultrafiolet, a nie 20 barów!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! pozdro dla"specjalistów" i specjalistów
ciekawe .....tylko ze sprawdzilem kilkaset układów na 20 bar i nic się nie stało ))) z małym wyjatkiem nie daje 20 bar do starych aut )) bo to moze byc niebezpieczne
dobrze,że mam na czym ćwiczyć, samochód szefa....
czarny1 napisał(a):ciekawe .....tylko ze sprawdzilem kilkaset układów na 20 bar i nic się nie stało ))) z małym wyjatkiem nie daje 20 bar do starych aut )) bo to moze byc niebezpieczneDlaczego w starych autach może to być niebezpieczne.? Mój pracownik wczoraj zapomniał podłączyć do butli reduktor i w moją prywatną Viki dał 95 bar (na szczęście tylko tyle zostało). Poza drobnymi uszkodzeniami jak rozwalony parownik i jeden wąż,troszeczkę zniekształcony kokpit i wystrzelone dwie poduszki bezpieczeństwa to więcej nic się nie stało. Pozdrawiam.
no to w sumie zrobił Ci wentylację...
chłopaki kiedyś sprawdzali szczelność tlenem( na szczęście lodówkę stacjonarną)ze sprężarki hermetycznej została powyginana blacha, na szczęście nic im się nie stało
Co do zamka to napiszę za rok 1 kwietnia
własnie dzisiaj byłem w Valeo w Skawinie dzie robi sie chłodnice samoch. a że wcześniej czytałem ten wątek zapytałem jakim cisnieniem sprawdzają elementy klimatyzacji samoch . Kazda chłodnica , skraplacz ą sprawdzane w urzadzeniach nazywanych ; helówkami; jeżeli test wyjdzie zły sprawdza się w wodzie ciśnieniem 15 bar natomiast cisnienie które rozrywa np. skraplacz to ponad 1oobar
Skraplacz oczywiście tak ,pozostaje jeszcze parownik oraz parę innych elementów
jeżeli ktoś widział - a pewnie każdy w tym forum - to przewody wys ciś są - ich średnica - mniejsza od przewodów układu niskiego ciśnienia. W przewodach tych w trakcie pracy układu ciś jest wielokrotnie większe - są tak zbudowane że to wytrzymują
Jeżeli ktoś sprawdza układ ciś np 20bar to mam nadzieję że rozumie jaką siłę jednostkową wywiera to sić na powierzchnię Przypomnę że wielkość siły jest to ciś razy pow. pozdr |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości