Witam. Mam taki problem w BMW 525TD 95r. gdy włączę klimatyzacje kompresor się załącza i niby wszystko jest ok, ale powietrze które wylatuje z kratek nie jest tak zimne jak być powinno. Ostatnio zabrałem się za dokładne sprawdzenie klimatyzacji i okazało się że czujnik temperatury czynnika w układzie klimatyzacji nie włącza wentylatora klimatyzacji przez co rurki strasznie się grzeją, po zwarciu przewodów od tego czujnika wentylator się włącza i z nawiewów zaczyna lecieć chłodniejsze powietrze choć jeszcze nie tak zimne jak powinno. Dziś zmieniłem ten czujnik na nowy i nadal jest podobny problem co był tylko że teraz czujnik nie zawsze ale włącza wentylator ale przy zbyt wysokiej temp. czynnika. Ten czujnik jest wkręcony w osuszacz który nigdy nie był zmieniany więc może osuszacz jest już zabrudzony i dlatego ten czujnik ma takie problemy, czy jest to możliwe? może też z tego samego powodu słabo chłodzi klimatyzacja nawet gdy zawre przewody i wentylator chodzi bez przerwy? proszę o pomoc i pozdrawiam.
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
problem z załączaniem wentylatora chłodnicy klimatyzacji w BMW
9 Odpowiedzi, 9066 Wyświetleń|
ten czujnik powinien załaczac wiatrak jak jest za duze cisnienie w układzie
sprawdz czy do niego dochodzi napiecie 12V powinno byc na pinie nr 1
A czasem nie ma za mało czynnika?
Kurczę nie lubię gdybać. Wolałbym żebyś miał podane dane typowe w takich naprawach. Ciśnienie podczas pracy, temperatura na wylocie, jakieś inne niepokojące zjawiska..
czy czasami wentylator w bmw nie ma 2 biegów i może łapie mi tylko 2 bieg jak rurki już się mocno nagrzeją?
jakby nie bylo to masz wisko takze nie wiem czy w tym lezy problem ...
dv24v napisał(a):jakby nie bylo to masz wisko takze nie wiem czy w tym lezy problem ...wisco nie ma nic wspólnego z klimatyzacją, a wentylator klimatyzacji powinien raczej się załączyć odrazu po włączeniu klimatyzacji
Masz najprawdopodobniej spalony opornik w wiatraku.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2008-06-06, 08:53:41 przez banol.)
Załączenie pierwszego biegu wiatraka (z opornikiem) następuje w dwóch przypadkach: - Zamknięcie obwodu przez wciśnięcie przycisku klimatyzacji (niezależnie od tego czy załączy się sprężarka -Zamknięcie obwodu przez czujnik temperatury cieczy chłodzącej (na górze chłodnicy) po przekroczniu 91 stopni Drugi bieg załącza się gdy: -Ciśnienie w układzie klimatyzacji przekroczy 18 bar -Temperatura cieczy przekroczy 99 stopni JEŚLI PODANE KOLORY SIĘ ZGADZAJĄ TO (!!!!!): Pin nr 2 (czarno niebieski przwód) złącza wiatraka to zsilanie pierwszego biegu, pin nr 3 (niebieski przewód)to zasilanie drugiego biegu a pin nr 1(brązowy) to masa Podłącz na krótko pin 2 do pinu 3 (omijając rezystor) i włącz klimę, jeśli wiatrak ruszy, masz przyczynę. Jeśli nie, trzeba sprawdzić przekaźniki pierwszego i drugiego biegu(są w małej skrzynce przekażników obok pompy ABS) oraz ich zasilanie. Jednak rzeczony rezystor, to najsłabszy element tego układu. Tyle o wiatraku.
wentylator już jest ok i był to jednak rezystor. Teraz pozostaje tylko problem ze słabym działaniem klimatyzacji
Witam wszytskich , mam taki problem , ze nie wiem od jakiego modelu posiadam czesci do klimatyzacji np nagrzewniczka obudowa i rurki ...
Zdjecia czesci moge wyslac na meila . |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY