Witam.
Borykam się z problemem słabo działającej klimatyzacji w swoim samochodzie (alfa 166), występuje w nim wyżej wymieniona sprężarka .
Problem jest taki że klimatyzacja działa słabo na wolnych obrotach. O ile podczas jazdy działa, choć uważam że szału nie ma i jej wydajność jest słaba, to po zatrzymaniu się w korkach od razu czuć spadek wydajności i wzrost wilgotności powietrza. Wentylatory na chłodnicy działają.
Przeprowadzałem testy czy presostat rozłączy sprzęgło sprężarki po ręcznym ustawieniu nawiewów na minimum, dodatkowo lałem wodę z węża ogrodowego na skraplacz aby zlpolepszyc chłodzenie, ale sprężarka pracuje cały czas.
Dodatkowo układ miał gdzieś nieszczelność, po roku większość gazu z niego ucieka. Część wycieku lub cały to prawdopodobnie uszczelniacz czołowy bo sprzęgło uwalone olejem i widać dookoła zielonkawy kontrast.
Osuszacz wymieniany.
Rozebrałem sprężarkę żeby wykluczyć jej zatarcie, ale nie ma.tam śladu opiłków. Jednak nie było w niej oleju, praktycznie tyle ile na ściankach, poza tym nie wypłynęła ani kropla.
Chciałem ją zregenerować, wymienić wszystkie uszczelki plus profilaktycznie zawor sterujący.
Tylko pytanie jak ocenić czy pozostałe elementy sprężarki są sprawne? Mówię tu o tloczkach i bloku w którym pracuja, da się zmierzyć pasowanie tych elementów?
Ciśnienie podczas pracy układu nie znam, a szkoda.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2021-05-22, 06:55:15 przez starykot.)
Borykam się z problemem słabo działającej klimatyzacji w swoim samochodzie (alfa 166), występuje w nim wyżej wymieniona sprężarka .
Problem jest taki że klimatyzacja działa słabo na wolnych obrotach. O ile podczas jazdy działa, choć uważam że szału nie ma i jej wydajność jest słaba, to po zatrzymaniu się w korkach od razu czuć spadek wydajności i wzrost wilgotności powietrza. Wentylatory na chłodnicy działają.
Przeprowadzałem testy czy presostat rozłączy sprzęgło sprężarki po ręcznym ustawieniu nawiewów na minimum, dodatkowo lałem wodę z węża ogrodowego na skraplacz aby zlpolepszyc chłodzenie, ale sprężarka pracuje cały czas.
Dodatkowo układ miał gdzieś nieszczelność, po roku większość gazu z niego ucieka. Część wycieku lub cały to prawdopodobnie uszczelniacz czołowy bo sprzęgło uwalone olejem i widać dookoła zielonkawy kontrast.
Osuszacz wymieniany.
Rozebrałem sprężarkę żeby wykluczyć jej zatarcie, ale nie ma.tam śladu opiłków. Jednak nie było w niej oleju, praktycznie tyle ile na ściankach, poza tym nie wypłynęła ani kropla.
Chciałem ją zregenerować, wymienić wszystkie uszczelki plus profilaktycznie zawor sterujący.
Tylko pytanie jak ocenić czy pozostałe elementy sprężarki są sprawne? Mówię tu o tloczkach i bloku w którym pracuja, da się zmierzyć pasowanie tych elementów?
Ciśnienie podczas pracy układu nie znam, a szkoda.