Auto jak w tytule, kompresor Sanden SD7C16 .
Chłodnica wymieniona w ubiegłym roku, zamontowano Nissens. W maju byłem na przeglądzie układu, wszystko było ok. Ubytek czynnika wynosił 5g z 450 zatem jakby go nie było.
Dwa tygodnie temu klimatyzacja przestała działać, na wężu LP tuż przy kompresorze na łączeniu alu z gumowy wężem pojawił się olej i barwnik UV. Układ był pusty.
Pojechałem do fachowca, celem ustalenia miejsca uszkodzenia i naprawy lub wymiany węża. Przy próbie ciśnieniowej okazało się że układ jest szczelny.
Układ został napełniony czynnikiem, po przejściu pełnego cyklu z próźnią. Klimatyzacja działa. EDIT - Sprawdzono ciśnienie pracy układu, HP wyszło 15,3 a LP 2,7 przy 26 stopniach
Póki co, kompresor został odłączony (wtyczka sprzęgła wyjęta), termin wizyty na naprawę mam wyznaczony na połowę sierpnia.
Czy ktoś z szanownego grona, miał do czynienia z podobną usterką?
Z góry dziękuję za sugestie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2021-07-05, 16:53:02 przez Niuj.)
Chłodnica wymieniona w ubiegłym roku, zamontowano Nissens. W maju byłem na przeglądzie układu, wszystko było ok. Ubytek czynnika wynosił 5g z 450 zatem jakby go nie było.
Dwa tygodnie temu klimatyzacja przestała działać, na wężu LP tuż przy kompresorze na łączeniu alu z gumowy wężem pojawił się olej i barwnik UV. Układ był pusty.
Pojechałem do fachowca, celem ustalenia miejsca uszkodzenia i naprawy lub wymiany węża. Przy próbie ciśnieniowej okazało się że układ jest szczelny.
Układ został napełniony czynnikiem, po przejściu pełnego cyklu z próźnią. Klimatyzacja działa. EDIT - Sprawdzono ciśnienie pracy układu, HP wyszło 15,3 a LP 2,7 przy 26 stopniach
Póki co, kompresor został odłączony (wtyczka sprzęgła wyjęta), termin wizyty na naprawę mam wyznaczony na połowę sierpnia.
Czy ktoś z szanownego grona, miał do czynienia z podobną usterką?
Z góry dziękuję za sugestie.