Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
tutaj jesteś:   Forum Klimatyzacja › Klimatyzacja.pl › Klimatyzacja
Wstecz 1 … 4 5 6 7 8 … 162 Dalej
  • alexa

Stukanie/pukanie z jednostki wewnętrznej klimy - Mitsubishi hr25vf

83 Odpowiedzi, 17863 Wyświetleń
Wątek zamknięty 
1 2 3 4 Dalej

bombrowicki

  2021-07-26, 08:37:59
Gość
#1
Cześć,

W ubiegłym tygodniu zainstalowano u mnie w mieszkaniu dwie jednostki Mitsubishi hr25vf podpięte do zewnętrznego multi splita. Właściwie od samego początku obserwuję pukanie/stukanie z jednostki wewnętrznej, szczególnie na początku po włączeniu, kiedy jednostka mocniej schładza pomieszczenie. Wtedy te stuknięcia są głośniejsze i częstsze. Po tym jak klima się stabilizuje, to są rzadsze i cichsze. Problem jest taki, że jak w sypialni w środku nocy zrobi się cieplej i klima znowu

bombrowicki

  2021-07-26, 08:43:11
Nowy użytkownik
#2
"odpala", to te stuknięcia wybudzają mnie ze snu, co jest strasznie frustrujące.

Czy miał ktoś tego typu doświadczenia z jednostkami wewnętrznymi i udało mu się coś zaradzić?
Czytałem na forach zagranicznych, że to może być pracujący plastik w wyniku zmian temperatury. Rzeczywiście jak naciskam lekko obudowę, to występuje podobny dźwięk. Prosiłbym o jakąś poradę.

Pozdrawiam
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2021-07-26, 08:43:48 przez bombrowicki.)

DBKlima

  2021-07-26, 09:57:47
Top użytkownik
#3
bombrowicki napisał(a):"odpala", to te stuknięcia wybudzają mnie ze snu, co jest strasznie frustrujące.

Czy miał ktoś tego typu doświadczenia z jednostkami wewnętrznymi i udało mu się coś zaradzić?
Czytałem na forach zagranicznych, że to może być pracujący plastik w wyniku zmian temperatury. Rzeczywiście jak naciskam lekko obudowę, to występuje podobny dźwięk. Prosiłbym o jakąś poradę.

Pozdrawiam
Wezwij firmę która montowała.
Plastik strzela w funkcji dogrzewania ja osobiście nie słyszałem o tym by taki efekt był w funkcji chłodzenia .
Części oraz urządzenia firmy Daikin

bombrowicki

  2021-07-26, 17:53:38
Nowy użytkownik
#4
Wezwałem, trwa dochodzenie. Rzeczywiście słyszałem o większości przypadków tego pykania przy funkcji ogrzewania, ale dźwięk jest bardzo podobny do tych, które słyszałem na dostępnych filmikach.

hrabiap

  2021-07-26, 20:00:49
Użytkownik
#5
Bardzo prawdopodobne że spaprali połączenie elektryczne jednostek. Ale nie sami szukają. Montowali bo byli najtańsi ?

bombrowicki

  2021-07-27, 08:44:23
Nowy użytkownik
#6
hrabiap napisał(a):Bardzo prawdopodobne że spaprali połączenie elektryczne jednostek. Ale nie sami szukają. Montowali bo byli najtańsi ?

Nie powiedziałbym, że byli najtańsi. Mieli dobre opinie i byli lokalnie. A możesz dokładniej napisać co może być problemem w kontekście elektryki?

Szukam na forach co to może być. O tym plastiku już pisałem. Inna opcja jest taka, że za dużo czynnika jest wpuszczone w ten multisplit i na te dwie jednostki wewnętrzne i to puka.
Dlatego pytanie, czy ktoś miał podobne doświadczenia.

Postaram się może wrzucić jakiś krótki filmik.

obser

  2021-07-27, 16:06:18
Top użytkownik
#7
MYślę, że na razie przerwa w pandemii, to i "teleporady" się skończyły. Weż za łeb instalatorów, wyślij im polecony z ZPO z reklamacją w ramach rękojmi z żądaniem, albo usunięcia usterki, albo zwrotu kosztów i demontażu urządzenia. Mają na to 14 dni.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2021-07-27, 16:08:24 przez obser.)

Amfan

  2021-07-27, 17:41:24
Top użytkownik
#8
Nagraj i wrzuć ten dźwięk. Może to nie plastik tylko r32

obser

  2021-07-27, 19:41:02
Top użytkownik
#9
I co, napisze skargę do DuPoint? Niech się Instalatorzy wezmą za sprawę, albo kasę oddają. Założyłem już trochę urządzeń na r32 i nie widzę różnicy w pracy z r410a. Jak chcą sobie zrobić marketing negatywny to ich sprawa. Trzeba stanąć na rzęsach aby Klient był zadowolony, bo marketing szeptany jest w 500% skuteczniejszy od każdej formy reklamy. W małej społeczności, którą obsługuję nie wydałem złotówki na reklamę. Jest bezpłatne Google i Klienci. ! Klient zadowolony, to 20 następnych, jeden nawet jak nie ma racji, którą z "urzędu" trzeba mu przyznać to zwijanie interesu. Wymagać trzeba pomocy od Importera, czy hurtowni. Wiem, ze Dział Handlowy i Techniczny to dwie bajki, ale egzekwować swoje prawa. To nie sprawa Klienta, który płaci i wymaga. A jak nie chce normalnie zapłacić i wybiera firmy "krzak",, to na 99% trafia na to forum. Nie wyobrażam sobie, aby mój Klient szukał tu pomocy. Amen.

hrabiap

  2021-07-27, 20:15:50
Użytkownik
#10
Tak jest. Dobrze gada. Wódki mu dać ! Znaczy obser

Tytanowy Janusz

  2021-07-28, 11:53:10
Użytkownik
#11
heh atomowe rozwiązania jak u Kargula i Pawlaka... Ziobry tam trzeba!!!

Jak strzela obudowa to może za mocno/za słabo skręcone Weź na noc otwórz klapę frontową, abo niech instalatorzy zdejmą całą obudowę na dwa dni i się wyjaśni...

bombrowicki

  2021-07-28, 18:58:19
Nowy użytkownik
#12
Firma krzak raczej nie. Mieli trochę opinii na google, same pozytywne.
Wrzucam poniżej filmik, gdzie słychać puknięcia. Może będziecie w stanie cokolwiek "zdiagnozować".

https://www.youtube.com/watch?v=ANOD01fqllA

Byli monterzy, sprawdzali ciśnienie czynnika. Mają przekazać zapytanie do Mitsubishi. Wszystko ponoć w normie. Potem słuchaliśmy obu jednostek. To stukanie z części środkowej. Na mój słuch takie trochę plastikowe, jakby rzeczywiście ten plastik pracował. Byłbym wdzięczny za opinie.

Sekunda 23, 1:00 i 1:50.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2021-07-28, 19:00:51 przez bombrowicki.)

Amfan

  2021-07-29, 19:50:40
Top użytkownik
#13
W czasie trwania filmu 3x usłyszałem głuchy trzask . Ewidentnie to
plastik pracuje. Coś jest źle spasowane.

Amfan

  2021-07-29, 19:57:44
Top użytkownik
#14
Za wady fabryczne , nieszczelne wymienniki, uszkodzone płytki elektroniki , zdeformowane plastiki instalator odpowiada.

bombrowicki

  2021-08-01, 16:45:44
Nowy użytkownik
#15
Amfan napisał(a):Za wady fabryczne , nieszczelne wymienniki, uszkodzone płytki elektroniki , zdeformowane plastiki instalator odpowiada.

No ja też ten plastik obstawiałem, ale jak w czwartek byli panowie i zdjęli przód obudowy i też odwiesili dół jednostki, tak że wisiała jedynie na górnych haczykach, to dźwięk cały czas był, co by sugerowało, że to jednak nie ten plastik.
W środę podejmą próbę wymiany czynnika chłodzącego.
W czwartek mija dwa tygodnie od założenia. Taki jest też termin faktury, którą opłaciłem. Teraz proszę o poradę. Czy jest jakiś termin, po którym instalator może się na mnie wypiąć i powiedzieć, że on już zrobił wszystko i mam się bujać sam? Czy mam jakoś formalnie wystąpić z reklamacją instalacji? Proszę o podpowiedź. Na razie firma się zobowiązuje do naprawiania wad, ale nie chcę zostać na lodzie.

Tytanowy Janusz

  2021-08-01, 17:39:00
Użytkownik
#16
bombrowicki napisał(a):W czwartek mija dwa tygodnie od założenia. Taki jest też termin faktury, którą opłaciłem

A to gwarancję masz na 2 tygodnie? Smile
Instalatorzy paszportów jeszcze chyba nie wyrobili, daj im chwilę.
Jednostka zewnętrzna została osłuchana? To chyba kluczowe zlokalizować miejsce stuku.
Po twoim filmie to było pewne, że to nie obudowa.

bombrowicki

  2021-08-02, 11:35:07
Nowy użytkownik
#17
Tytanowy Janusz napisał(a):
bombrowicki napisał(a):W czwartek mija dwa tygodnie od założenia. Taki jest też termin faktury, którą opłaciłem

A to gwarancję masz na 2 tygodnie? Smile
Instalatorzy paszportów jeszcze chyba nie wyrobili, daj im chwilę.
Jednostka zewnętrzna została osłuchana? To chyba kluczowe zlokalizować miejsce stuku.
Po twoim filmie to było pewne, że to nie obudowa.

Ja się niestety nie znam i nie jestem w stanie stwierdzić, czy ten dźwięk idzie z obudowy, czy też nie. Jest taki, jak słychać trzykrotnie na filmie z linku powyżej.
Instalatorzy słuchali też jednostki zewnętrznej i nic nie stwierdzili.
Rozumiem, że w ramach rękojmi powinni oni naprawiać/wymieniać sprzęt, aż do ustąpienia usterki, tak?

DBKlima

  2021-08-03, 06:51:37
Top użytkownik
#18
bombrowicki napisał(a):Ja się niestety nie znam i nie jestem w stanie stwierdzić, czy ten dźwięk idzie z obudowy, czy też nie. Jest taki, jak słychać trzykrotnie na filmie z linku powyżej.
Instalatorzy słuchali też jednostki zewnętrznej i nic nie stwierdzili.
Rozumiem, że w ramach rękojmi powinni oni naprawiać/wymieniać sprzęt, aż do ustąpienia usterki, tak?

i tak i nie
Tak - jeśli stwierdzili wadliwą pracę urządzenia.
Nie - jeśli nie stwierdzili wady urządzenia.
Części oraz urządzenia firmy Daikin

Tytanowy Janusz

  2021-08-03, 10:36:20
Użytkownik
#19
ta i na koniec powiedzą ten typ tak ma. Są tu panowie ze sporym doświadczeniem miał ktoś takie efekty? Sam jestem ciekaw rozwiązania jako początkujący.
Ciekaw jestem czemu padło na podmianę czynnika?

PS https://www.forum.klimatyzacja.pl/topic/...wnetrznej/
Ktoś sugeruje za mało czynnika.

Ile ten multi ma sumarycznie długości rur? Zweryfikuj to z kartą urządzenia. Jeśli Panowie coś dopełniali to powinni to odnotować na tabliczce urządzenia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2021-08-03, 11:05:10 przez Tytanowy Janusz.)

bombrowicki

  2021-08-03, 13:37:43
Nowy użytkownik
#20
Tytanowy Janusz napisał(a):ta i na koniec powiedzą ten typ tak ma. Są tu panowie ze sporym doświadczeniem miał ktoś takie efekty? Sam jestem ciekaw rozwiązania jako początkujący.
Ciekaw jestem czemu padło na podmianę czynnika?

PS https://www.forum.klimatyzacja.pl/topic/...wnetrznej/
Ktoś sugeruje za mało czynnika.

Ile ten multi ma sumarycznie długości rur? Zweryfikuj to z kartą urządzenia. Jeśli Panowie coś dopełniali to powinni to odnotować na tabliczce urządzenia.

No właśnie o to chodzi, że już nawet w tym wątku sugerowano mi, że to na pewno plastik, ale również, że na pewno nie plastik, więc jak mam to ocenić jako laik? Dla mnie pukanie jest takie plastikowe, ale na jednostce single split założonej w salonie w tym samym czasie (własciwie taka sama wewnętrzna - nieco mocniejsza 35hr Mitsubishi) tego pukania nie ma. Jest na obu podpiętych do multisplita. Przewody są naprawdę krótkie, mówili mi że w normie, bo bardzo blisko jest przebicie do zewnętrznej na balkonie, a obie wewnętrzne są po dwóch stronach tej samej ściany, przez którą jest przejście. Jestem w kropce i własnie chcę uniknąć, żeby mi powiedzieli: tak już ma i musi zostać, radź sobie pan sam. Nie po to płaciłem za teoretycznie sprzęt lepszej marki, żeby mieć takie przypadłości.
Stąd moje pytanie: w którym momencie mam powiedzieć: nie działa prawidłowo, nic co robicie tego nie zmienia; proszę zdjąć ten sprzęt i zwrócić mi pieniądze.
Dzięki za podrzucenie tematu, ale w nim chyba ktoś wrzucił urwany post z odpowiedzią.

obser

  2021-08-03, 14:21:04
Top użytkownik
#21
Reklamować możesz do momentu, aż będziesz zadowolony z pracy urządzeń. Tylko przejdź na formę pisemną i sugerowałbym wykorzystać rękojmię. Napisz reklamację, wyślij poleconym z ZPO i czekaj na ich decyzję.
Żądaj wymiany urządzenia na wolne od wad.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2021-08-03, 14:21:43 przez obser.)

bombrowicki

  2021-08-03, 14:24:40
Nowy użytkownik
#22
obser napisał(a):Reklamować możesz do momentu, aż będziesz zadowolony z pracy urządzeń. Tylko przejdź na formę pisemną i sugerowałbym wykorzystać rękojmię. Napisz reklamację, wyślij poleconym z ZPO i czekaj na ich decyzję.
Żądaj wymiany urządzenia na wolne od wad.

Ok, rozumiem, że to ma być list Z Potwierdzniem Otrzymania (ZPO), tak?
Czyli mailowo nie wystarczy zgłosić formalnie reklamacji?

obser

  2021-08-03, 15:53:19
Top użytkownik
#23
Daj spokój z mailem, poświęć się napisz wydrukuj, podpisz i wyślij. Tylko obowiązkowo musisz podać swoje żądanie: naprawa, upust, wymiana, zwrot. I firma ma 14 dni od daty doręczenia-będziesz miał ją na zwrotce ZPO) na ustosunkowanie się do reklamacji w ramach rękojmi. Jak nie odpowie, to znaczy, że Twoje żądanie stało się faktem.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2021-08-03, 15:54:13 przez obser.)

Tytanowy Janusz

  2021-08-03, 19:33:30
Użytkownik
#24
poczekaj do wizyty niech zważą czynnik jak chcą niech napełnią nowym. Jak nie pomoże to rozmowa co dalej. Podpytaj co serwis mitsu sugerował. Skoro masz umówioną wizytę to po co listy miłosne...

hrabiap

  2021-08-04, 06:08:00
Użytkownik
#25
Jak włączasz 2 jednostki wewnątrzne na chłodzenie pukanie jest identyczne ? Czy np nie jest tak że jak tylko jedną włączysz to pojawia się pukanie ?
1 2 3 4 Dalej

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Serwisy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2022 termoclima Sp. z o.o.. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa