Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Opel Astra II 1.6 benz. rok 2001

15 Odpowiedzi, 19145 Wyświetleń

kellys8

  2008-07-10, 10:47:43
Nowy użytkownik
#1
Witam. Mam opla astrę II 1.6 benz rok 2001. mam taki problem po włączeniu klimatyzacji kontrolka na włączniku się zapala i to wszystko. Moc silnika nie maleje i nie słyszę żeby się turbina włączała jak by jakiś przekaźnik miał awarię. Rok temu miałem wymienianą chłodnicę od klimy i przegląd. Czy jest możliwe że jeśli nie ma płynu to pompa nie ma co pompować i silnik nie słabnie czy może któryś przekaźnik uległ awarii.
Czy webasto petemar w łomiankach to dobry serwis?

Za wszelkie informacje z góry dziękuję
  • Odpowiedz

kellys8

  2008-07-10, 13:48:12
Nowy użytkownik
#2
rozumię, że jak jest mało czynnika (freonu) to pompa nie ma co pompować i silnik nie ma obciążenia
  • Odpowiedz

tom17

  2008-07-10, 21:15:04
Użytkownik
#3
nie. sprężarkę odcina presostat aby zapobiec jej zatarciu.
  • Odpowiedz

dv24v

  2008-07-10, 22:44:47
Użytkownik
#4
a co bys kolego powiedzial w takim przypadku gdzie ilosc czynnika sie zgadza uklad pelny naciskasz guzik kontrolka sie zapala a tu nic... albo obroty sie zwiekszaja widac na obrotomierzu jakas reakcje ale sprezarke ani drgnie??
  • Odpowiedz

Pytaj

  2008-07-12, 18:19:27
Nowy użytkownik
#5
dv24v napisał(a):a co bys kolego powiedzial w takim przypadku gdzie ilosc czynnika sie zgadza uklad pelny naciskasz guzik kontrolka sie zapala a tu nic... albo obroty sie zwiekszaja widac na obrotomierzu jakas reakcje ale sprezarke ani drgnie??
jak to co ?? spalona cewka (co sie w atrrach w tym sezonie często zdarza) lub brak + do pompy .....
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2008-07-12, 18:20:13 przez Pytaj.)
  • Odpowiedz

piros

  2008-07-12, 20:29:28
Nowy użytkownik
#6
w astrach 90% awarii to skorodowany skraplacz,9% to cewka .To najczęstsze awarie w tym oplu.
  • Odpowiedz

mariooo

  2008-07-13, 08:56:46
Nowy użytkownik
#7
czy jest możliwe aby rozerwało wąż na łączniku (wąż gumowy łączy się z "profilowanym" metalowym, który łączy sprężarkę z osuszaczem) przez dodanie nadmiernej ilości czynnika ? Wg wydruku napełniono 710g R134a oraz 10 g oleju i 5g UV a w instrukcji znalazłem że powinno być 600g czynnika i 150g oleju. Stało się tak dosłownie 2 dni po "przeglądzie" klimatyzacji, podczas jazdy po włączeniu klimy było słychać huk i odgłos ubywającego płynu.
  • Odpowiedz

RobertS

  2008-07-13, 10:26:51
Użytkownik
#8
ja bym do nich jechał i żądał naprawy na ich koszt. Napełnili niezgodnie z instrukcją, a jako profesjonaliści powinni wiedzieć ile czynnika powinno być dodane. Jeśli masz ten wydruk i są tam dane Twojego auta to powinni uznać reklamację, w razie czego to ich postrasz sądem.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2008-07-13, 10:27:35 przez RobertS.)
  • Odpowiedz

jacek_g

  2008-07-13, 10:52:40
Nowy użytkownik
#9
wydaje mi się że raczej 100 g różnicy w ilości czynnika nie miało wpływu na rozerwanie przewodu ...
  • Odpowiedz

Pytaj

  2008-07-13, 12:23:10
Nowy użytkownik
#10
jacek_g napisał(a):wydaje mi się że raczej 100 g różnicy w ilości czynnika nie miało wpływu na rozerwanie przewodu ...
mylisz sie ... 100g robi różnice, 700g wczodzi do silników benzynowych przy dużej chłodnicy a 600g do diesli przy małej chłodnicy.
  • Odpowiedz

mariooo

  2008-07-13, 14:19:08
Nowy użytkownik
#11
Ale w tym przypadku chodzi o Astrę II 1.6 benzyna (2001r), i konkretnie do takiego modelu znalazłem dane o 600g R134a (skraplacz jest mniejszy od chłodnicy)
  • Odpowiedz

krzysiorr

  2008-07-13, 17:49:41
Nowy użytkownik
#12
700 gram, żródło z którego korzystałeś było kiepskie
  • Odpowiedz

jacek_g

  2008-07-13, 20:15:47
Nowy użytkownik
#13
tak na zdrowy rozsądek to co rozerwało ten przewód ?? chyba ciśnienie - czy przy dodaniu 100 g czynnika ciśnienia tak wzrosły że uszkodziły przewód? Osobiście parę razy świadomie podałem trochę więcej gazu, przy rozsądnych ilościach nie zauważyłem jakiegoś negatywnego wpływu, zresztą dokładność urządzeń jakimi się posługujemy nie jest jakaś wybitna bo i po co ? Parę razy widziałem jak gość od lodówek nabija gaz do auta na " ciśnienia" -tak na oko i bardzo często jakoś to chodziło i przewodów nie rozwalało, Pewnego razu miałem przepełnioną alfę tak że cały czas chodził wentylator (właśnie po nabiciu przez gościa od lodówek), wszystko się jakoś trzymało do momentu jak jakiś elektryk wyjął wtyczkę z wentylatora, jak gość przyjechał to już układ był pusty zadziałał zawór na sprężarce - tyle że facet bał się włączyć klime i bardzo ręce mu drżały Smile) - musiało zdrowo walnąć bo go troche oszołomiło - he
  • Odpowiedz

mariooo

  2008-07-13, 20:43:35
Nowy użytkownik
#14
krzysiorr napisał(a):700 gram, żródło z którego korzystałeś było kiepskie
Źródło Bardzo dobre, nie mniej nie więcej tylko 600 g do konkretnie tego modelu i silnika (Opel Astra II G 1.6 Z16 SE 2001)

Ja nie twierdzę, że wąż uszkodziło "nadmierna" ilość czynnika, nie znam się na tym kompletnie i tylko pytam czy jest to możliwe, ewentualnie co mogło się do tego przyczynić, ponieważ uszkodzić takie łącze trzeba jednak trochę "mocy", samo z siebie raczej tak się nie da
  • Odpowiedz

j_a_c

  2008-07-14, 08:00:09
Użytkownik
#15
przewody sa niestety za aluminium i to z domieszkami,sa bardzo elastyczne ,odporne na ciśnienie,ale bardzo mało odporne na przetarcie (przynieś rurkę od astry to ci ja zębami obetnę)
a do tego astra słynie z niesamowitego mocowanie tych przewodów (nie wiem kto mógł wpaść na pomysł żeby miękka alu rurkę zamocować w ostrym twardym plastiku bez kawałka gumy)
jak sie coś w oplu nie przetrze raz na 6 lat to znaczy ze cos jest nie tak
to nie wina nadmiaru czynnika widziałem instalacje w oplu z niedziałającym wentylatorem która dochodziła do 30 bar i nic nie pękło
j_a_c WROCŁAW
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa