Nie bardzo wiem o jaki alarm Tobie chodzi. Jeżeli jest to oryginalne sterowanie to po włączeniu sterownika przytrzymaj przez ok 5s przycisk SET wtedy wyświetli Tobie kody np: (A00, P01)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-01-10, 23:14:47 przez Thermo.)
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ >>>SPRAWDŹ
KONIECZNIE!
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
CHEMIA SERWISOWA
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KONIECZNIE!
carrier zephyr 30 s
8 Odpowiedzi, 13636 Wyświetleń
no może jakieś tryby serwisowe?? lub opis kodów:-)
Witam.
Podłączam się pod stary temat, bo chyba nie ma sensu tworzyć kolejnego o takiej samej nazwie. Na wyświetlaczu mam błąd A04. Pytanie brzmi: co on oznacza? W agregacie był uszkodzony silnik went. skraplacza. Wymieniono a błąd pozostał. Na razie koleś pojechał, bo agregat popracował ok 15 minut, ale ciekawy jestem czy nie wróci, bo ciśnienie było dość wysokie. :-) Ma ktoś instrukcję do tego sterownika w kabinie? Tzn jest oryginalny - transicold.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2010-03-31, 15:41:47 przez Shitashii.)
No dobra, znalazłem .... tylko w google czasem trzeba wpisać coś dziwnego żeby wynik był zadowalający
A04 - Sterowanie sprzęgła kompresora w funkcji ROAD. Jak mam to rozumieć?
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
Cewka sprzęgła sprężarki drogowej bierze prąd o wartości poza limitem (za mały lub za duży). Może być cewka na napięcie inne niż instalacja pojazdu.
hm .... no dobra. Mogło by się zgadzać. Sprężarka teraz podobno wyłącza się co kilka-kilkanaście sekund i nie zbija już temperatury. To powiedz mi jeszcze co konkretnie robi przerwę w obwodzie? Czy jest to zabezpieczenie w cewce sprężarki? Hm... Jak będę miał okazję to zmierzę napięcie i pobór prądu .... tylko ciekawe jaki powinien być znamionowy ... Sprężarka jest tam nieoryginalna ... eh, zawsze w coś wdepnę. Aha, wracając do tego niedziałającego wentylatora... to tam napięcie bylo 11V, więc może na sprężarkę idzie niższe napięcie a w konsekwencji prąd. ?
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
Przerwę w obwodzie robi... tranzystor na płycie sterownika, który steruje sprzęgłem. Posiada on wyjście diagnostyczne umożliwiające sterownikowi pomiar obciążenia. Jeśli kompresor to ZEXEL TM15 to przewód cewki powinien być czarny (12V), jeśli jest zielony (24V). a pojazd jest 12V to z oczywistych względów działać nie może.
Kod Opis
A00 Brak alarmów; agregat działa poprawnie. A01 Presostat niskiego ciśenia-agregat. A02 Presostat wysokiego ciśnienia-agregat automatycznie wyłączony. A03 Zabezpieczenie nadprądowe silnika elektrycznego-agregat automatycznie wyłączony. A04 Sterowanie sprzęgła kompresora w funkcji ROAD. A05 Zakłócenia w obwodzie stycznika i sprzęgła sekcji elektrycznej. A06 Zakłócenia w obwodzie wentylatora skraplacza. A07 Zakłócenia w obwodzie wentylatora nr.1 parownika. A08 Zakłócenia w obwodzie wentylatora nr.2 parownika. A09 Zakłócenia w obwodzie zaworu odszraniania. A10 Zakłócenia w obwodzie zaworu wtryskowego. A11 Zakłócenia w obwodzie zaworu grzania. A12 Alarm temperatury wysokiej. A13 Alarm temperatury niskiej. Jeżeli wystąpi kilka z podanych wyżej stanów alarmowych ich kody są pokazywane kolejno po naciśnięciu klawisza "+". Po naciśnięciu SET wyświetlacz pokazuje numer wersji programu, a następnie przechodzi w tryb pokazywania temperatury wewnętrznej nadwozia. EE Zakłócenia w obwodzie czujnika temperatury parownika. bAt Alarm akumulatora-napięcie spadło poniżej 10.5V. AdF Alarm odszraniacza-czas odszraniania przekroczył 45 minut. Błąd podwójnego włączenia mocy-próba włączenia napędu silnikowego i elektrycznego. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości