Witam wszystkich. Czynnik w układzie jest, po załączeniu kompresor bije ciśnienie HP10-12bar a LP 2bar i nagle rozłącza sprężarkę. Ciśnienia się wyrównują i kompresor znowu startuje, wentylator na skraplaczu pracuje. Przewód po skraplaczu mocno zimny. Czy to może presostat?
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ >>>SPRAWDŹ
KONIECZNIE!
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
CHEMIA SERWISOWA
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KONIECZNIE!
Ford galaxy 2.0B klima man. sprężarka załącza się i wyłącza
46 Odpowiedzi, 35738 Wyświetleń
co to znaczy ze przewod po skraplaczu mocno zimny-sprecyzuj ktory?
podaj rok produkcji, poj silnika, manual czy climatronik
Ford galaxy 2.0B, rok 2000, mk1, klima manual, przewód który idzie na parownik, przed zaworem rozprężnym.
jak cienka rurka idaca do parownika jest zimna a powinna byc ciepła to
zamarza filter lub układ jest przepełniony freonem ilosc gazu to 950 g +-50g
rurka po filtrze (osuszaczu) przed zaworem rozprężnym jest zimna- parę stopni C, czyli co sam osuszacz do wymiany czy jakaś inna usterka? gazu 950g
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-05-10, 09:18:12 przez ryba77.)
Osuszacz wymień i będzie git.
przepraszam bardzo za błąd, rurka po osuszaczu ta która ma mniejszą średnicę jest ciepła a ta druga o większej średnicy jest zimna.
To żeby było jasne to napisz co ta gruba łączy? "od-do"
ta po osuszaczu do zaworu rozprężnego jest ciepła, a ta grubsza zimna wychodzi z zaworu rozprężnego i chyba na kompresor
No to jest ok. bo ona ma być zimna a cienka ciepa
teraz już wiem tylko dlaczego rozłącza kompresor? czyżby walnięty presostat?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-05-10, 16:37:07 przez ryba77.)
a napisz jaka jest temperatura na wylocie ?
niestety nie mierzyłem ale rurka po zaworze rozprężnym jest zaroszona, myślę że może mieć mniej niż 5 stopni C. A może to zawór się przywiesza i presostat wyłącza od niskiej temperatury. Nie jestem ekspertem mam tylko podstawy z termodynamiki :-(
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-05-10, 17:03:58 przez ryba77.)
ryba a jaki ty masz kompresor? fordowski FS?
nie wiem ale postaram się to sprawdzić
A ile masz presostatów?
chyba tylko jeden na osuszaczu
a moze filter kabinowy wymien bo ci pewnie parownik zamarza i przeciwzamrozeniowka go wywala
wymieniłem na węglowy
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-05-10, 18:38:07 przez ryba77.)
kompresor to fs10
Czy cienka rurka nie robi się gorąca?
Może masz brudne chłodnice? Polej skraplacz zimną wodą i sprawdź czy się rozłącza.
Rurka jest ciepła ale nie gorąca, jeżeli byłyby brudne chłodnice to chyba powinno rosnąć ciśnienie i załączał by wentylator na drugi bieg i wywalałoby od wysokiego ciśnienia - tak mi się wydaje
Sprawdz czy to presostat rozłancza.
Po wszystkich przemyśleniach wydaje mi się że to presostat. Postaram się do niego dokopać i zmostkować. A czy kts wyłapie błąd? Będzie zdecydowanie łatwiej niż dobrać się do niego.
Nie wyłapie, ale sprawdzić można.
w fordach przecież normalne jest, że sprężarka pracuje cyklicznie, bo nie ma regulowanej wydajności, więc pracuje na maxa, aż LP nie zejdzie do poniżej 2 i staje, by ruszyć gdy LP wzrośnie nieco powżej 2
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości