Posiadam Mercedesa Okularnika 300TD z roku 1998 posiada on klimatronik !! Po włączeniu klimatyzacji chodzi klika minut i wyłancza się !! Byłem na komputerze nie wykazało żadnych błędów ze strony elektroniki, klimatyzację nabiłem i wymieniłem czujnik temperatury!! Mechanicy rozkładą ręce w moim mieście ! interesuje mnie również jakie ciśnienie ma być w układzie ile Bar?? na zgaszonym silniku utrzymuje mi się 8-9 Bar porszę o pomoc z góry dziękuje i pozdrawiam
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ >>>SPRAWDŹ
KONIECZNIE!
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
CHEMIA SERWISOWA
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KONIECZNIE!
Problem z wyłanczajacą się klimatyzacją w mercedesie okularniku
42 Odpowiedzi, 30151 Wyświetleń
za mało danych. jakie masz ciśnienia podczas pracy? działają wentylatory?
14 bara podczas włączonego silnika, wentylatory pracują !!
Jeżeli ciśnienie w układzie będziesz miał odpowiednie to może być też cewka walnięta na zimnym układzie jest w porządku ,ale kiedy się rozgrzeje to 12v jest za mało. Najprostszy sposób weź żarówkę 12v podłącz w momencie kiedy sprężarka się wyłączy pod zasilanie cewki i do masy jak będzie świecić cewka wariuje jak nie będzie świecić albo ciśnienie albo przerwa w dostawie prądu.
Pozdrawiam...
dziękuje ślicznie ) może kiedyś ja będę mógł w czymś pomóc )
co się dzieje z LP jak cewkę rozłącza?
nie ma prądu przy cewce sprawdzałem
jak wyłaczy sie elektromagnes kompresor sprawdzałem brak jest zasilania a na komputerze pokazuje 8-9 bar przy zgaszonym, silniku i tutaj prawdo podobnie jest problem ze za duze cisnienie jest tak stwierdził elektronik niby to mozer byc przytkany osuszac lub pompa do wymiany chodz ja w to nie wiwerze bo ładnie zchładza jak urochomi sie silnik i kilka minut jest ok do czasu odciecia pradu do sprezarki
jest ktos kto by to mógł mi pomóc bo jutro cały zmieniam osuszac z czujnikiem i zaworem cisnienia juz brak mysli co moze to byc .
Prawdopodobnie za duże ciśnienie i czujnik rozłącza sprężarkę.
Jeżeli układ będzie przeładowany, a nie masz zaworu bezpieczeństwa w sprężarce to maże czujnik rozłączać kompresor. Moim zdaniem masz przewalone ciśnienie w układzie. Pozdrawiam...
Panowie dalejwracam do mojego problemu z ta klima
wymieniłem dzis osuszac zawór i czujnik temperatury nic to nie zmieniło dalej problem pozostaje ten sam kompresowr po kilku 2-3minut pracy wyłancza sie odcina prad od kompresora co mi pozostaje jeszcze wymienic kompresor i to tez nic pewne ze bendzie dobrze moze ktos cos podpowie cos w temacie co by zrobic
Kolego 8-9 bar przy zgaszonym silniku to trochę za dużo jak na temp. na zewnątrz 15-18 stopni C. mg_1 jest też tego zdania.
Pamiętaj że to jest czynnik chłodniczy nadmiar w układzie jest gorszy a, niżeli niedobór. Moja rad podłącz pod zegary stronę ssącą i tłoczną ,aby stwierdzić czy ciepłe pary Ci nie rosną. Zauważ przy jakim ciśnieniu rozłącza sprężarkę. Pozdrawiam.....
Rozumiem że się rozłancza ,ale czy po czasie się załancza?
kolego
po pierwsze to jakie masz cisnienia na ssaniu i tłoczeniu podczas pracy?(obroty 1500/min) ile gazu jest wpuszczone do układu? czy filter kabinowy jest wymieniony? czy parownik jest czysty? czy po tych paru minutach pracy rozłacza i koniec czy tez załacza sie znowu itd
wracam do mojego problemu klimy a mianowicie wymieniłem jak pisałem wczesniej oszuszac i zawór cisnienia i temperatuty czujnik nic to nie dało na obrotach jes cisnienie 16bar +-1 i jak sie wyłaczy to juz sie nie załoczy
musze wyłaczyc silnik i od poczatku urochomic silnik i klime to jest dalej przez 2-3minut dobrze dzis gosc co robi klimy telefonicznie podpowiedział mi ze moze byc termostat do klimy uszkodzony podobno jest gdzies pod desko rozdzielczo za licznikami taka wstempna diagnoze postawił ale moze ktos wie gdzie znajduje ten termostat takze czekam ze strony waszej jakies podpowiedzi bo brak u mnie jest goscia który by cos zrobił z moja klima moze ktos cos napisze??
16bary i rozłacza kompresor a obroty 1500/min wiatraki chodza nawet dzis było prawie +20st to przez te 2minutki pieknie chłodzi az miło a kolega pytał ile wtłoczone bylo tj 1kg tego czynika czy jak to sie zwie po fachowemu nie wiem filt kabinowy ma 30tys km jak był wymieniony tz grudzien 2008roku szyby nie zaparowuja to raczej nie jest zabity
pozdrawiam i czekam na podpowiedzi
wymien filtr 30tys km to jest sporo, filitr powinno sie wymieniac co 15tys. km maxymalnie!!! jest on pod schowkiem.
AndrzejMerc napisał(a):przez te 2minutki pieknie chłodzijak rozłączy kompresor to załączy go po jakimś czasie czy dopiero po ponownym odpaleniu auta?
moze byc uszkodzony przetwornik cisnienia
sprawdz, czy komputer silnika nie ma błedow diagnozerem
witam.
- Podajesz ciśnienie po stronie hp 16 a co z niskim? - wymieniony zawór rozprężny - dlaczego? - wymieniony czujnik temperatury - zewnętrznej? - na pewno się już nie uruchomi ponownie sprężarka? Nawet jak ciśnienia się zrównają? Proponuję zacząć od: - podłączenia testera, sprawdzenia parametrów jakie otrzymuje komputer i porównać je z stanem faktycznym (ciśnienia, temperatury) - 16 bar moim zdaniem za dużo - w jakim stanie jest skraplacz? wentylatory? Im więcej informacji... tym łatwiej pomagać. Miłego dnia.
WITAM KOLEGÓW wymieniony zawór i czujnik plus oszuszac to tez nic nie dało przy obrotach dochodz to 16bary i sie wyłancza na wyłonczonym trzyma 8bary gosc mi dzis podpowiedział ze moze cewka kazał popukac w elektomagnes jak sie wyłaczy ale nie ma prady przy niej odcina prad i sie wyłancza kompresor 1kg jest wtłoczone sroda i oleju chyba 0,3
dzis dzwoniłem do serwisu ile by koszt podłaczenia do kompa to ładnie mi pani powiedziała 205zł podłaczenie a co dalej moze zas chcieli by wymieniac po koleji co jest mozliwe jak wiekszos wymienic kaza po koleji a kieszen dziurawa sie robii haha moze ktos cos napisze co moge sam zrobic by uniknac serwisu bo mi kieszen wyczyszczo!! wentylatory sie ładnie załanczaja a gdzie jest ten PRZETWORNIK CISNIENIA to pytanie mam do kolegi RADEK KLIMAT
AndrzejMerc-sprawdź czy skraplacz nie jest pozapychany i brudny.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-05-16, 06:29:49 przez piros.)
Należy chłodnice przepłukac przy pomocy myjki ciśnieniowej,tylko trzeba uważac ,żeby nie uszkodzic blaszek. Zacznij od sprawdzenia chłodnic. Jesli układ będzie się przegrzewał to długo nie pochodzi. Sprawdź czy cieńsza rurka aluminiowa od układu się nie przegrzewa,jeśli będzie paerzyc to znaczy ,że jest niedostateczne chłodzenie skraplacza.
KOLEGO PIROS co chodzi o to ciensza rurke to jest zimna nawet mocno
jak pracuje kompresor około 16bar sie wyłancza tz odcina prad do kompresora tj 2minutki pracy od urochomienia \ po zgaszeniu auta i ponownym urochomieniu pracuje ok 2-3minutki i to samo odłacza kompresor odcina dopływ pradu do kompresora pozdrawiam moze ktos cos podrzuci ciekawego z podobnym problemem .
kolego podłączałeś komputer czy nie bo na początku piszesz że nie ma błędów a wczoraj piszesz że nie podłączałeś komputera. jeżeli nie to zrób to bo sposobem podejrzeń i wykluczeń wymienisz wszystkie podzespoły. Z opisu wynika że któryś z czujników wchodzi w skrajny tryb pracy w nim pozostaje.
Czy ciśnienia które podajesz to są z manometrów czy z czujnika ciśnienia?
przetwornik cisnienia znajduje sie na zbiorniku cieczy(filtr-osuszacz)
auto było pod komputer podłaczone był bład pompka wymószajaca obieg wody tylko bład bo niby była spalona pozatym nic nie było błędów na komputrze bylo 8bary na zgaszonym silniku na obrotch max 16bary i sie wyłancza kompresor po ponownym odpaleniu pracuje bez problemu j/w 2-3minutki i koniec pracy wyłancza sie sprawdzałem miernikiem brak pradu po wymianie oszuszacza i zaworu plus czujnik temperatury nie podłaczałem komputera ale i na starym oszuszaczu i zaworze nie było błedu ze cos jest złe wiec KOLEGO
tom 17 co moze byc innego |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości