bardzo proszę na początku o wyrozumiałość ponieważ dopiero zaczynam zabawę z klimatyzacją samochodową(nie robię tego komercynie i nie mam zamiaru, po prostu kupiłem na własny użytek) .Otóż miałem okazję kupić baardzo tanio półautomatyczną stację klimatyzacji i właśnie dochodzę z instrukcją co i jak. Napełniłem już sobie klimę w aucie. Ponieważ zobaczyłem że mało jest już czynnika w butli więc kupiłem butlę z czynnikiem i przetoczyłem sobie z jednej butli do drugiej w moim urządzeniu około 1 kg czynnika R134a przy pomocy czerwonej szybkozłączki. i teraz pytanie czy mogę teraz z powrotem przetoczyć powiedzmy 0,5 kg czynnika ze stacji do tej butli "w ramach treningu" obsługi urządzenia? i czy mogę to zrobić również przy pomocy czerwonej szybkozłączki? przepraszam za lamerskie pytanie i z góry dziękuję wszystkim za wyrozumiałość i pomoc.
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ >>>SPRAWDŹ
KONIECZNIE!
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
CHEMIA SERWISOWA
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KONIECZNIE!
przetaczanie czynnika
27 Odpowiedzi, 26421 Wyświetleń
spokojnie że możesz ale pamiętaj o tym żeby nie opróżniać butli do końca ,zresztą naklejka na butli Tobie o tym przypomni
ok, dzięki za pomoc już rozpracowałem tą stację teraz takie jeszcze krótkie pytanko. mój samochód to passat 1997 1.6 AHL. wg. informacji znalezionych w internecie powinienem mieć ciśnienia robocze odpowiednio 16 bar i 1,5-2,5 bara. u mnie jest odpowiednio 13 i 2 bary. czy to wysokie może się aż tyle różnic? dodam że temperaturę z nawiewów mam 5,1 stopnia więc chyba wszystko jest ok. i jest drugie pytanko czy mogę sobie sprawdzić szczelność układu przy pomocy czynnika R134a czy muszę to robić azotem? z góry dzięki za pomoc
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-06-01, 09:27:56 przez 12grudzien.)
żeby sprawdzić czynnikiem to musisz wtłoczyć kontrast lub sprawdzić elektronicznym wykrywaczem natomist azotem na wskazanie manometrów bo wytworzysz azotem wyższe ciśnienie gdzie takiego nie uzyskasz na czynniku.
Nie daję łapówek i nie biorę łapówek ale zawsze można się ze mną dogadać
kolego pamiętaj o temperaturach zewnętrznych ,a tu przesyłam małą ściąge co do ciśnień,pozdrawiam
16C - HP 8,5-13 -LP 1,5-2 21C - HP 12-18 - LP 1,5-2 27C - HP 14-21 - LP 1,5-2 32C - HP 16-24 - LP 1,5-2 38C - HP 19-26 - LP 1,5-3 43C - HP 22-28 - LP 1,5-3,3 majki napisał(a):kolego pamiętaj o temperaturach zewnętrznych ,a tu przesyłam małą ściąge co do ciśnień,pozdrawiamdzięki wielkie za tą ściągę, podczas sprawdzania było około 15 stopni więc widzę że wszystko jest ok a mógłbyś mi zdradzić źródło tej ściągawki, bo mam jedynie autodate 3.18 a tam nie ma aż tak dokładnych danych do mojego autka.
Jeżeli podłaczasz manomotrey to na skali też powinna być skala temperatur odpowiadająca danemu cisnieniu
Nie daję łapówek i nie biorę łapówek ale zawsze można się ze mną dogadać
mam jeszcze jedno krótkie pytanko bo dziś podłączyłem ojca Audi A4 1999r 1,9 TDI silnik AFN, ostatnio klimę robił rok temu w kwietniu wtłoczono mu wtedy 700 g czynnika po roku ubyło wyciagnalem 650g więc chyba jest wszystko ok jeżeli chodzi o szczelność. ciśnienia odpowiednio 1,9 i 15 bar. Mam tylko pytanie dotyczące oleju w układzie, w moim pasku ściągnęło mi 20ml oleju więc wlałem mu tyle co ściągnęło. natomiast u mojego ojca poleciało podczas opróżniania układu może 6 kropli oleju więc nic mu nie dolewałem ponieważ wyczytałem (już nie pamiętam gdzie) że podczas standardowego serwisu klimy (bez rozbierania układu) dolewamy tylko tyle ile urządzenie odseparowało oleju. czy dobrze zrobiłem czy jednak olej należy zawsze dolać choćby minimalną ilość powiedzmy 10 ml? z góry dziękuję za wszelką pomoc, uwagi i sugestie
moje ściągi pochodzą ze szkoły chłodnictwa w Poznaniu mam tam kilku znajomych i chętnie dzielą się teoretyczną wiedzą ,a jak masz jakieś pytania to śmiało waz zawsze pomoge w miare możliwości ,pozdrawiam i życze sukcesów w branży klimatyzacyjnej
majki napisał(a):moje ściągi pochodzą ze szkoły chłodnictwa w Poznaniu mam tam kilku znajomych i chętnie dzielą się teoretyczną wiedzą ,a jak masz jakieś pytania to śmiało waz zawsze pomoge w miare możliwości ,pozdrawiam i życze sukcesów w branży klimatyzacyjnejok, dzięki to może wypowiesz się jak to jest z tym olejem? zawsze go dolewamy czy tylko jak jak urządzenie ściągnie to uzupełniamy brak?
wiadomo że uzupełniamy , wraz z ubytkiem gazu wiąże się ubytek oleju ,a co do ilości oleju to jak zalewamy układ wlewamy od 30 do 35%masy czynnika,myśle że dobrze zrozumiałem Twoje pytanie ?pozdrawiam
majki napisał(a):wiadomo że uzupełniamy , wraz z ubytkiem gazu wiąże się ubytek oleju ,a co do ilości oleju to jak zalewamy układ wlewamy od 30 do 35%masy czynnika,myśle że dobrze zrozumiałem Twoje pytanie ?pozdrawiamzałóżmy że do układu wchodzi 700 g czynnika i 250 ml oleju. Podczas odzysku czynnika ściągnęło 600g czynnika i ani kropli oleju. i teraz pytanie czy ten olej osiadł może na ściankach w układzie i trzeba wtłoczyć tylko 700g czynnika czy po prostu "wyparowal" i trzeba wtłoczyć 700g czynnika+250ml oleju?
nigdy nieodzyskamy całego oleju zawsze gdzieś tam się troszke poosadza i wiadomoi8wię wtłaczamy tyle na ile jest zapotrzebowanie układu,naprzykład znajomy ma zasade że wtłacza o 50 gram mniej niż powinno być w takich przypadkach,pozdrawiam
majki napisał(a):nigdy nieodzyskamy całego oleju zawsze gdzieś tam się troszke poosadza i wiadomoi8wię wtłaczamy tyle na ile jest zapotrzebowanie układu,naprzykład znajomy ma zasade że wtłacza o 50 gram mniej niż powinno być w takich przypadkach,pozdrawiamtylko że w tym przypadku nie odzyskalo nic oleju, czyli to znaczy że uklad pracowal na samym czynniku bez oleju i teraz powinienem wtłoczyc 200 ml? (do układu wchodzi 250 ml, wiec -50 ml jest 200), a co z moim pasatem? odseparowalo 20 ml wiec dolalem tez 20 ml, czyli za mało? powinienem mimo wszystko wtłoczyć 200 ml? (do sprężarki wchodzi 250ml, więc -50ml jest 200)? proszę o wyjaśnienie jak to jest z tym olejem bo już nic nie rozumiem
Jak nie odessało oleju to go nie dajesz,ewentualnie 10-15ml.
witam...
jak można to się troszkę wtrącę do sprawy OLEJU. Też zaczynam z klimatyzacjami i udało mi się dostać na szkolenie z tego zakresu.. Zasób wiedzy gościa co to prowadził bardzo duży.Jest on BIEGŁYM SĄDOWYM Ale wracając DO TEMATU Oleju się dodaje między 2 -3 % do ilości czynnika jaki ma być wpompowany. Np. 700gr R134a to jest 700x2=1400 To przyjmijmy 15gr oleju trza dodać Jak nić nie zeszło to znaczy że pompa na troszkę sucho latała... Tak on to przedstawił.... miłego...
Gdyby ta "pompa" na sucho latała to to biegły by się zatarł!?
A po zerowym sciągnięciu czyli napewno klima przed sprawdzeniem nie była używana najlepiej dodać te 10 oliwki. majki napisał(a):kolego pamiętaj o temperaturach zewnętrznych ,a tu przesyłam małą ściąge co do ciśnień,pozdrawiamA czy te wartości można również odnieść do układów w samochodach ciężarowych i autobusach?
I tak i nie. Kto go zbluzga albo wyjaśni?
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
Oj przecież każdy wie,że w przypadku np.autobusów wiele zależy od wieku i płci pasażerów.Również nie bez znaczenia jest czy kierowca nosi okulary.
Pozdrawiam
No tak Awax, ale nie bez znaczenia są kolory ubrań, bo ciemniejsze bardziej sie nagrzewają. Chyba, że to wycieczka nudystów :-)
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
pozdrowienia do awaxa i Shitashii ,takich fachowców z poczuciem humoru w Polsce brakuje ,i życze Wam jak najmniej głupkowatych postów,pozdrawiam
Staramy się jak możemy. Chodzi o to, że faktycznie niektórym można pomóc bo znają się na rzeczy ale chcą porady. Inna sprawa z tymi, którzy chcą się na forum nauczyć chłodnictwa. Owszem - mamy wolny rynek, ale i wolność słowa. Pozdrawiam.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
awax napisał(a):Oj przecież każdy wie,że w przypadku np.autobusów wiele zależy od wieku i płci pasażerów.Również nie bez znaczenia jest czy kierowca nosi okulary.Popieram i uważam że to jest ważnne! majki napisał(a):pozdrowienia do awaxa i Shitashii ,takich fachowców z poczuciem humoru w Polsce brakuje ,i życze Wam jak najmniej głupkowatych postów,pozdrawiamOczywiście,że mam poczucie humoru i nawet przy obecnej pogodzie poprawiam sobie humor wchodząc np.na to forum. A tak na poważnie to zawsze chętnie pomogę,ale Koledze z branży.Pomaganie LENIWYM AMATOROM ,którym nie chce się zapoznać z podstawami chłodnictwa oraz naszym potencjalnym Klientom jest po prostu działaniem na niekorzyść osób,które zawodowo i na poważnie zajmują sie chłodnictwem i klimatyzacją. Pozdrawiam |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości