Witam,
uzupełniłem na wiosnę czynnik w układzie (FOCUS 1,6 TDCI). Klima ładnie chłodzi, jednak ostatnio, kiedy na dworze było ok. 26 st. klima działała tylko podczas jazdy, gdy skraplacz miał przewiew powietrza. Po zatrzymaniu się temperatura powietrza wzrasta po ok. 2 min do 20 st. C. Wiatrak jest sprawny- słychać że kręci na II biegu. W warsztacie po podpięciu wysokie ciśnienie w granicach 25atm. Dzisiaj byłem znów w warsztacie, ale silnik był nienagrzany a na dworze ok. 18 i ciśnienie było w normie. Mam wrażenie że gdy silnik jest nagrzany a na dworze jest ciepło wentylator nie jest w stanie schłodzić obu chłodnic naraz, mimo że kręci się na II biegu. Jak na dworze jest 18-20 st to klima działa ok. Proszę o pomoc czy ktoś mial taki przypadek bo każdy "fachowiec" mówi coś innego. Skraplacz nie jest zabrudzony, wiatrak wieje, co może być. Pytanie jeszcze mam czy normalne jest ze sprężarka na wolnych obrotach jest non stop załączona oraz czy wentylator kiedy silnik jeszcze nie jest nagrzany powinien załączać się na II bieg??
uzupełniłem na wiosnę czynnik w układzie (FOCUS 1,6 TDCI). Klima ładnie chłodzi, jednak ostatnio, kiedy na dworze było ok. 26 st. klima działała tylko podczas jazdy, gdy skraplacz miał przewiew powietrza. Po zatrzymaniu się temperatura powietrza wzrasta po ok. 2 min do 20 st. C. Wiatrak jest sprawny- słychać że kręci na II biegu. W warsztacie po podpięciu wysokie ciśnienie w granicach 25atm. Dzisiaj byłem znów w warsztacie, ale silnik był nienagrzany a na dworze ok. 18 i ciśnienie było w normie. Mam wrażenie że gdy silnik jest nagrzany a na dworze jest ciepło wentylator nie jest w stanie schłodzić obu chłodnic naraz, mimo że kręci się na II biegu. Jak na dworze jest 18-20 st to klima działa ok. Proszę o pomoc czy ktoś mial taki przypadek bo każdy "fachowiec" mówi coś innego. Skraplacz nie jest zabrudzony, wiatrak wieje, co może być. Pytanie jeszcze mam czy normalne jest ze sprężarka na wolnych obrotach jest non stop załączona oraz czy wentylator kiedy silnik jeszcze nie jest nagrzany powinien załączać się na II bieg??