Kompresor z motorem BLDC jest zasilany prądem stałym. Trudno to ogarnąć, ale tak jest. Dzieje się tak dlatego, ponieważ jest to hybryda silnika AC i DC. Najkrócej mówiąc jest to silnik DC z komutacją elektroniczną, jak już wspomniano. Wszystko ładnie obrazuje rysunek z podanego przez kolegę monterod2002 linku.
Stos neodymowy (na ogół dwie pary magnesów) jest napędzany przez cewki prądu stałego. Wysoka sprawność takiego silnika nie wynika tylko z faktu zastosowania stosu magnesów neodymowych, ale głównie ze sposobu komutacji cewek. Polega to na tym, że IPM odpowiednio odwraca polaryzację napięcia cewek powodując, że wirnik jest jednocześnie odpychany przez jedną i przyciągany przez kolejną cewkę. I to cała filozofia.
Stos neodymowy (na ogół dwie pary magnesów) jest napędzany przez cewki prądu stałego. Wysoka sprawność takiego silnika nie wynika tylko z faktu zastosowania stosu magnesów neodymowych, ale głównie ze sposobu komutacji cewek. Polega to na tym, że IPM odpowiednio odwraca polaryzację napięcia cewek powodując, że wirnik jest jednocześnie odpychany przez jedną i przyciągany przez kolejną cewkę. I to cała filozofia.