Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Nie dziłająca klima w Leonie pomocy

11 Odpowiedzi, 10632 Wyświetleń

erazmuzz

  2009-08-26, 10:38:49
Nowy użytkownik
#1
Witam
Wszystkich użytkowników jestem tu nowy

Kupiłem właśnie Leona poprzedni użytkownik poinformował nie ze klimatyzacja nie dział gdyż nie została napełniona po naprawie auta – auto było powypadkowe
Jak się okazało po napełnieniu Klima nie działa gdyż było zerwane sprzęgiełko na sprężarce a sama sprężarka jest zatarta
Kupiłem używana sprężarkę z gwarancja rozruchową założyłem Klima działa przez kilka minut a następnie wyłącza się sprężarka po chwili załącza się ponownie na kilka sekund i tak pracuje cyklicznie, po podłączeniu vas-a pojawia się błąd zbyt niskiego ciśnienia a po wyłączeniu sprężarki ciśnienie wyrównuje się bardzo powoli zauważyłem jeszcze ze przy odciąganiu gazu z układu musiałem odciągać go na kilka razy najpierw 250g później po ok. 110g gdyż ciśnienie spadało do 0.0 a po kilku minutach rosło do ok. 4.5 i i znów ściągałem
Po wymianie sprężarki na kolejna i kolejna objaw jest taki sam
Gościu od którego mam sprężarki kazał mi przedmuchać układ azotem a ze tak owego nie posiadam to kazał mi to uczynić powietrzem rurki są drożne powietrze leci wszędzie bez większych oporów jedynie przy przedmuchiwaniu parownika napotkałem wyraźny opór ale sądzę ze jest to spowodowane zaworem rozprężny
Bardzo proszę o pomoc
  • Odpowiedz

szk6

  2009-08-26, 11:08:06
Użytkownik
#2
to pojedż do serwisu niech ci zrobią próżnie i odpowiednio napełnią czynnikiem a jak nie chcesz jechać do serwisu to dalej wymieniaj sprężarki
  • Odpowiedz

zielak1979

  2009-08-26, 11:48:12
Nowy użytkownik
#3
Mógłbys podać troszkę więcej szczegółów.
Przede wszystkim ciśnienia pracy ssanie i tłoczenie podczas pracy układu.
Temperatura powietrza z kratek.
  • Odpowiedz

matwik1

  2009-08-26, 12:39:41
Nowy użytkownik
#4
KOLEGO NA BANK MASZ ZAPCHANY FILTR OSUSZACZ A JAK NIE PŁUKAŁEŚ UKŁADU TO WCZEŚNIEJ CZY PÓŻNIEJ ZATRZESZ KOLEJNĄ SPRĘŻARKĘ
  • Odpowiedz

erazmuzz

  2009-08-26, 19:11:05
Nowy użytkownik
#5
szk6 napisał(a):to pojedż do serwisu niech ci zrobią próżnie i odpowiednio napełnią czynnikiem a jak nie chcesz jechać do serwisu to dalej wymieniaj sprężarki
po co ma jechać do serwisu ?
  • Odpowiedz

erazmuzz

  2009-08-26, 19:21:03
Nowy użytkownik
#6
zielak1979 napisał(a):Mógłbys podać troszkę więcej szczegółów.
Przede wszystkim ciśnienia pracy ssanie i tłoczenie podczas pracy układu.
Temperatura powietrza z kratek.
temperatura powietrza w kratkach ? rano pomierzę, ale sprężarka po dłuższym postoju pracuje przez ok 2-3 min a później włącza się i wyłącza temperatura powietrza mniej więcej równa temperaturze zewnętrznej
Ciśnienie według presostatu jest zamontowany na wysokim ciśnieniu ( cieńka rurka ) po postoju ma Ok 6,3 po włączeniu klimatyzacji spada gwałtownie do 1,59 i wyłącza się sprężarka ( zawór w sprężarce) jutro podłacze węże od maszyny i zobacze jakie są ciśnienia w czasie pracy
  • Odpowiedz

majki

  2009-08-26, 20:15:53
Użytkownik
#7
jak nie wiesz jakie powinny być prawidłowe ciśnienia względem temperatury to przesyłam sciąge

16C - HP 8,5-13 -LP 1,5-2
21C - HP 12-18 - LP 1,5-2
27C - HP 14-21 - LP 1,5-2
32C - HP 16-24 - LP 1,5-2
38C - HP 19-26 - LP 1,5-3
43C - HP 22-28 - LP 1,5-3,3
  • Odpowiedz

erazmuzz

  2009-08-27, 06:41:29
Nowy użytkownik
#8
dzięki za sciage
  • Odpowiedz

szk6

  2009-08-27, 11:14:06
Użytkownik
#9
erazmuzz sory ale jak napisałeś o przedmuchiwaniu powietrzem to pomyślałem że jesteś właścicielem samochodu i coś na własną rękę kombinujesz
  • Odpowiedz

piros

  2009-08-29, 08:54:36
Nowy użytkownik
#10
matwik1 napisał(a):KOLEGO NA BANK MASZ ZAPCHANY FILTR OSUSZACZ A JAK NIE PŁUKAŁEŚ UKŁADU TO WCZEŚNIEJ CZY PÓŻNIEJ ZATRZESZ KOLEJNĄ SPRĘŻARKĘ
Kolga matwik1 ma rację.
Erazmuzz-bez wymiany filtra i dokładnego wypłukania całego układu klimy,będziesz tylko wymieniał sprężarki!!!
Jeżeli sprężarka się zatarła ,to masz w układzie opiłki,które zniszczą każdą następną sprężarkę-wcześniej ,czy później,ale na bank tak będzie.
Odpowiedz sobie jeszcze na takie pytanie-czy silnik w swoim samochodzie zalałbyś olejem z zatartego silnika?
Dlaczego należy korzystac z serwisu?
Ponieważ dobry serwis nie tylko wymienia sprężarki,ale wie co zrobic,aby klima działała poprawnie.
Pozdrawiam
  • Odpowiedz

erazmuzz

  2011-03-20, 07:12:25
Nowy użytkownik
#11
witam
dawno mnie tu nie było
z wrażenia, że udało mi się naprawić auto zapomniałem opisać przyczyny na forum

sprężarka ? wiadomo

filtr wymieniony ? trudno stwierdzić czy pomogło czy nie, ale na pewno nie zaszkodził całemu układowi

skraplacz - drożny, ale z zaspawanym fi rurki niskiego ciśnienia
Brawo dla spawacz, który to spawał, spaw zewnętrzny, na 10+ ale w środku przelot ok. 3mm dopiero po pocięci skraplacza przy króćcach wyszło szydło z worka gołym okiem mając go w rękach nie do zauważenia

dziękuję wszystkim za pomoc i podpowiedzi
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa