Trafiłem na dziwny przypadek sprężarka "staje" ślizga sie na pasku jak dojdzie do około 12 - 13 bar na wysokim przwody sie nie grzeją presostat jest dobry przełożyłem na dobry w celu sprawdzenia czy nie blokuje ciśnienia. Kompresor na sucho działa dobrze i sie nie zacina "po zdjęciu paska i przekręceniu ręką". Usterka ta spowodowała spalenie cewki i zerwania paska klinowego. Jakies pomysły ???
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ >>>SPRAWDŹ
KONIECZNIE!
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
CHEMIA SERWISOWA
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KONIECZNIE!
Vw golf IV 1.6 Sprężarka staje
13 Odpowiedzi, 17043 Wyświetleń
Na niskim jakie masz ciśnienie?
Czy odciągałeś gaz i sprawdzałeś ile go jest w układzie? Czy sprawdziłeś jak wygląda olej w sprężarce? A łożysko koła pasowego w jakim stanie? Wentylator w porządku? Trochę mało danych podałeś!
Niskie około 4-5 czynnika było 400g dobiłem do 600 oleju w sprężarce nie sprawdzałem łożyska koła też nie co on może mieć z tym wspólnego jeżeli chodzi o jakieś luzy i zły naciąg paska wszystką w porządku wentylator dobry
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-08-29, 17:24:44 przez baksior.)
Spalona cewka potrafi płatać takie figle, napisz gdy ją wymienisz a nadmiar danych nie zaszkodzi gdy chcesz żeby inni tobie pomogli!?
Cewka jest wymieniona sprężarka nie jest zatarta bo sie włancza działa przez kikadziesiąt sekund dochodzi do ciśnień 12 bar wysokie 4 bary niskie i zaczyna sie ślizgać na pasku wyglada to tak jak by coś ją blokowało i nie mogła wytworzyć większego ciśnienia tylko co ?? po zgaszeniu silnika mozna nią przekręcić ręcznie i nie wyczuwa sie oporu Układ działa na R134-a
Napinacz pasek jest nowy wszystko sie spaliło za pierwszy razem łozysko hmm jest dobre ale moze przy szybszych obrotach staje ale to jest chyba nie mozliwe. Układ sie nie wyłancza cały czas działa poślizg zaczyna sie dopiero przy tych ciśnieniach jakie wcześniej napisałem po niżej wszystko działa rurki sie schładzają. Brak wydajności sprężarki sugerujesz że dobija do takiego ciśnia a potem brak mu pary i staje ??
Moim zdaniem problem tkwi w zuzyciu się powierzchni ciernych sprzęgła tzn zbyt duza jest szczelina pomiedzy tarczą a kołem pasowym w stanie spoczynku. Po podaniu zasilania na cewkę siła z jaką tarcza jest przyciagana do koła jest zbyt mała aby sprzęgło mogło przenieść wymagany moment obrotowy - wzrastający wraz ze wzrostem ciśnienia na tłoczeniu.
Proponuje zmierzyc szczelinę (trzeba troche pokombinowac bo tarcza jest schowana w obrys koła) i zdemontowac sprzęgł ow celu oceny stanu powierzchni obu współpracująych ze soba elementów. W tych sprezarkach montowano dwa typy tarcz tzn jedne bardziej podatne na szczelinę a drugie juz mniej, niestety nie są one ze soba zamienne.
Zuzycie sprzęgiełka głównie spotykałem sie z tym w VOLVO ale dzięki tu też sie temu bliżej przyjrzę
nie zalewa czasem sprężarki ciekłym czynnikiem?
RobertS napisał(a):nie zalewa czasem sprężarki ciekłym czynnikiem?A jak to sprawdzić ??
Jeszcze jedno pytanie rozkreciłem sprężarke jeden tlok był zalany olejem czy tak powinno być ??
nie powino tak byc,ktory tlok zalany dolny ? wzgledem zamocowania
No i ją w końcu rozkręciłem zacząłem od sprawdzenia pokrywy zaworów i czujnika "zaworu" cisnienia w sprężarce znalzałem pękniętą podkładke uszczelniająca przez którą prawdopodobnie dostawała sie olej który to powodował całe zamieszanie, wymieniłem nie pomogło hmm co dalej moze czujnik ciśnienia wymieniłem pomogło ale teraz ciśnienie dochodzi do 20bar potem to samo hmm rozkręciłem jeszcze raz dokładnie oglądam jest poryswoana pokrywa pod miejscem pęknięcia no to co wymieniam no juz myślałem że jest dobrze naj wyższe ciśnienie uzuskałem 22-23bar po tem chodzi juz normalnie około 20 minut ale i tak staneła potem objawy jak na początku. Części które zakładałem były używane myśle gdyby założyć nowe wszystko było by cacy ale juz sie nie przekonam bo klient niezdecydował sie na naprawe
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości