Mam autochłodnie z Francji gdzie dosyć dowolnie kleją nalepki,zamieniają co sie da i nie mam pewnosci jaki gaz powinien być w układzie .Jest jakiś sposób sprawdzenia ?
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ >>>SPRAWDŹ
KONIECZNIE!
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
CHEMIA SERWISOWA
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KONIECZNIE!
Po czym odróznic agregat na 134A od 404A w Carrierze S 20 ?
10 Odpowiedzi, 12191 Wyświetleń
Ja bym stawiał na czynnik 404A gdyż stosuje się go przede wszystkim w urządzeniach wykorzystywanych w transporcie chłodniczym, natomiast r134a stosuje się raczej w małych domowych i handlowych urządzeniach chłodniczych jak i też klimatyzacji, ale nie wiem w jaki sposób można to sprawdzić.
Po ciśnieniu pracy. Może po zaworze rozprężnym. A najlepiej wymień i będziesz wiedział co wpuściłeś. Ale najlepiej po ciśnieniu. W zasadzie to możesz i na postoju sprawdzić. Jak długo stoi, to mierzysz temperaturę otoczenia i przeliczasz ciśnienie w układzie na temperaturę. Porównujesz między 134 a 404. Dasz sobie radę?
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
jak się niemylę to mały agregat więc napewno 134 zawór ci wszystko wyjaśni.Ja tu niestosowałbym 404 bo z tego co pamietam zasilanie ma z akumlatora i sieci więc moze miec trudnosci z 404 /skraplaccz i cała reszta/ w małych stosowano 134
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-11-12, 14:42:29 przez łysy45.)
czesto też po szybkozłączkach
Doświadczenie stworzyło sztukę, brak zaś doświadczenia - przypadek .... A prawdziwa wiedza to znajomość przyczyn. Arystoteles
Artic napisał(a):czesto też po szybkozłączkachTrafne spostrzeżenie!
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
Zephyr 20/30 S
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-11-12, 18:38:17 przez radekklimat.)
Stosowane sa zarowno 134a jak i rowniez 404a w zaleznosci od wersji i zastosowan(niskie lub dodatnie temperatury) bez znaczenia na wielkosc skraplacza Szybkozłaczki serwisowe sa tupu autoklimatyzacyjnego bo Carrier tylko takie stosuje nawet w duzych agregatach wiec rozpoznanie takie odpada Jedynym pewnym testem to sprawdzenie co jest napisane na grzybku zaworu lub a tabliczce znamionowej(powinna byc aluminiowa)
no to nie zostało nic jak tylko Cię poprzeć radziu
Doświadczenie stworzyło sztukę, brak zaś doświadczenia - przypadek .... A prawdziwa wiedza to znajomość przyczyn. Arystoteles
Ja tez was popieram jak macie racje ale te agregaty znam bardzo dobrze (praca w serwisie Carrier Transicold oraz szereg szkolen w fabryce we Francji) i wiem co pisze natomiast jak kupujesz samochod uzywany to nie jezdzisz nim odrazu tylko wymieniasz płyny, paski, klocki hamulcowe, robisz ogolny przeglad podobnie jest z agregatem
Zatem trzeba ustalic na jaki czynnik jest agregat i napełnic własciwym Pomocnym bedzie numer seryjny z tabliczki znamionowej i zakres temperatury mozliwy do ustawienia na sterowniku kabinowym( te o zakresie plusowym miały blokade do 0 stopni) Agregaty na 404a maja czujnik dochłodzenia a sama dysza jest montowana w parowniku na linii ssacej ( w Termo Kingu na koncowce ssacej przy sprezarce) Jak kolega nie ma pewnosci to niech porobi dokładne zdjecia i wstawi je na forum moze sie uda zidentyfikowac na co chodzi jego agregat Pozdrawiam pełen poparcia
Serdecznie dziękuje wszystkim za pomoc i polecam się na przyszłosc.Lechu.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości