Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Uszkodzona spreżarka Audi A4

5 Odpowiedzi, 8474 Wyświetleń

Bock

  2010-06-14, 21:12:23
Zaawansowany użytkownik
#1
Witam!

Zajmuje się głownie chłodnictwem i klimą domową/biurową od czasu do czasu samochodówką.
Oglądałem dziś znajomemu układ w A4 1.9 tdi Ciśnienie Lp= 1,4 bar, Hp= 7bar. Uzupełniłem czynnik jakieś 220gr. Ciśnienia Lp= 1.9bara Hp= 10-12bar (temperatura na zewnątrz 13 stopni). Po przysłonięciu skraplacza sprężarka hałasuje czym wyższe ciśnienie tym bardziej jest to uciążliwe rozumie że oznacza to końcówkę dla kompresora, na wyłączonym silniku tarcza sprzęgła kręci się z zacięciami.
Jeżeli konieczna jest wymiana sprężarki to polecalibyście nową czy regenerowaną a może używkę.
Czy wystarczy wymienić osuszacz + olej, a czynnik chłodniczy może zostać stary wraz z zaworem rozpręznym?

Pozdrawiam
  • Odpowiedz

gajdek419

  2010-06-15, 05:45:08
Zaawansowany użytkownik
#2
Sprężarka hałasuje przy wyższym obciązeniu bo wybita jest tulejka na wale. Jeżeli tego nie naprawisz tzn wymienisz sprezarki na sprawną to będzie układ do płukania bo pojawią sie opiłki metalu w układzie.
Taka przypadłośc tych spręzarek.
Używki odradzam - kupisz być moze z takim samym zuzyciem wału...
  • Odpowiedz

Bock

  2010-06-15, 11:47:46
Zaawansowany użytkownik
#3
Dziękuje za szybką odpowiedź!
Więc pozostaje tylko wymiana sprężarki, jeżeli odradzasz używkę to nowa średnio kosztuje 1500zł.
Pewnie jest jakaś możliwość zregenerowania wału, może orientuje się ktoś jakie to koszta?
Pozdrawiam!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2010-06-15, 11:50:46 przez Bock.)
  • Odpowiedz

mt

  2010-06-15, 18:54:38
Użytkownik
#4
Bock napisał(a):Witam!

Zajmuje się głownie chłodnictwem i klimą domową/biurową od czasu do czasu samochodówką.
Oglądałem dziś znajomemu układ w A4 1.9 tdi Ciśnienie Lp= 1,4 bar, Hp= 7bar. Uzupełniłem czynnik jakieś 220gr. Ciśnienia Lp= 1.9bara Hp= 10-12bar (temperatura na zewnątrz 13 stopni). Po przysłonięciu skraplacza sprężarka hałasuje czym wyższe ciśnienie tym bardziej jest to uciążliwe rozumie że oznacza to końcówkę dla kompresora, na wyłączonym silniku tarcza sprzęgła kręci się z zacięciami.
Jeżeli konieczna jest wymiana sprężarki to polecalibyście nową czy regenerowaną a może używkę.
Czy wystarczy wymienić osuszacz + olej, a czynnik chłodniczy może zostać stary wraz z zaworem rozpręznym?

Pozdrawiam
A jak doszedłeś do tego że trzeba napełnić (dobić) 220gr. a nie 100 czy 400?
  • Odpowiedz

Bock

  2010-06-15, 19:32:22
Zaawansowany użytkownik
#5
Odessałem to co było w układzie zważyłem i uzupełniłem brakującą ilość
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa