witam - pół roku temu kupiłem Kangoo z niesprawną klimą , uszkodzony sterownik klimy , ostatnio kupiłem nowy [podłaczyłem i dalej nie działa , i ze nie działa klima to ponoc mozliwe ze nie ma czynnika w układzie ale dalej nie działa silniczek recyrkulacji powietrza /obieg zamkniety/ . Kiedy kupiłem samochód mialem problem z parujacymi szybami , po moich dociekaniach dlaczego , okazało sie że załączony był obieg wewnetrzny a ze uszkodzony był sterownik klimy/ zalana płytka / stwierdziłem że to przyczyna , silnik obiegu wewnetrznego przełączyłem podajac na niego 12V i tak jezdziłem , teraz gdy kupłem nowy sterownik wypada uruchomic cały układ , i tu moje pytanie czy silnik recyrkulacji powietrza /obieg wew-zew/powinien działac niezaleznie od klimy , i co zawiera standardowa klima manualna tj. jakie czujniki, zawory , ktore mógłbym sprawdzić przed pojechaniem do serwisu by nabic klime . Z zawodu jestem elektronikiem , i lubie czasami coś pogmyrac w samochodzie , nawet kupiłem Instrukcje napraw Kangoo ze schematami ale pech chciał że nie ma nic o klimie , i dalej nie wiem jak to ugryść a myslę że jak sprawdzę wcześniej układ elektryczny to taniej mi wyjdzie uruchomienie całego ukladu a i głupio by było elektronikowi jechać do elektryka . Moze ktos z Was zna ten układ i mógłby cos podpowiedziec - pozdrawiam bogdan
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ >>>SPRAWDŹ
KONIECZNIE!
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
CHEMIA SERWISOWA
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KONIECZNIE!
klima i silnik recyrkulacji powietrza w Kangoo?
19 Odpowiedzi, 20778 Wyświetleń
.... nie wiem o które styki koledze chodzi domyslam się ze te od pezełącznika , tak jak napisałem wczesniej praca przy kabelkach nie jest mi obca i kilka sobót nad tym już spedzłem / no nie całych/ i wiem napewno ze sam silnik recyrkulacji jest sprawny bo podając na niego napiecie zamyka i otwiera klapkę , elektro sprzegło przy sprężarce ceż bo po podaniu 12V działaproblem w tym że mam ten samochód o d niespełna pół roku i nie bardzo wiem gdzie co jest i jak te kabelki w tych wiazkach sobie idą , zeby nie te wiązki to po kabelku juz dawno bym do tego doszedł , sterownik rozgryzłem i wiem ze ma dwa wyjscia ale nie moge rozszyfrować co one włączają , tak samo jest z wejsciami na komparator w sterowniku , domyslam sie że to jakies czujniki cisnienia temp. ale jakie i gdzie one ś ą to juz nie moge odnaleść , kupiłem juz dwie ksiażki o Kangoo i w zadnej nie ma nić o klimie , dlaczego?
dodam ze problematyczny samochód to Renault Kangoo 2003 z manualną klima
.... ja jeszcze raz miał bym prosbe , o potwierdzenie czy aby napewno silnik recyrkulacji powinien działac chociaż układ klimy jest niesprawny np.mało czynnika - pozdrawiam Bogdan
Potwierdzam.
Po potwierdzeniu że recykulacja powietrza powinna działać niezaleznie od klimatyzacji , całą sobote poswięciłem szukaniu przyczyny tej usterki i sie poddałem . Te przewody które dochodza do silnika recyrkulacji nie maja połaczenia ani z przłącznikiem którym sie załącza obieg wew/zew. jak również ze sterownikiem który steruje klimą . Wpierw szukałem po kabelku ale gdy kabelki te weszły w dużą wiązkę kabli musiałem zmienic sposób , i wówczas sprawdzałem multimetrem w tych punktach które podałem wczesniej . Czy ktos z Was wie albo sie domyśla gdzie jeszcze może być podłączony ten nieszczęsny silnik recyrkulacji , czy poprostu jest przerwa gdzieś w kablach . Najprosciej by było podłączyć go do przełącznika innymi przewodami ale czy on ma działać tylko w tej jednej pozycji przełacznika , czy moze sterownik klimy też go niekiedy załacza. Kupiłem nawet książkę napraw kangoo nowej wersji ale nie wiedzieć czemu nie ma tam ani opisu ani schematu klimy i tego silnika recyrkulacji dlatego tyle pytań a i jest to mój pierwszy samochód z klimą .
w klimie manualnej nie spotkałem się ze sterowaniem automatycznym klapki
takie bajery mają elektroniczne klimy ale może francuzi coś ulepszyli lecz wątpię
Cała grupa VW i wiekszosc aut jakie znam ma recyrkulacje na silniczku el. Starsze auta tylko mialy na lince.
witam - byłem w serwisie by uruchomic tą nieszcęsna klime , sprawdzono - brak czynnika uzupełniono ale dalej nie pracuje , podmieniono czujnik tez ni c nie pomogło , podmieniono sterownik , dalej to samo , fachowiec powiedział ze musi byc jakiś wiekszy problem zwiazany z elektronika lub jeszcze jakiś czujnik o ktorym nie wie .
Zapłaciłem za nabicie i teraz mam podobno pełą klime ale nioe działajacą i nie bardzo wiem co dalej robić ? ponoc gdy podali napiecie na sprzegło to pracowała klima , silnik recyrkulacji uruchomiłem , ale jak działa klimatyzacja nie mam pojecia , czy faktycznie kangoo ma wiecej niz jeden czujnik , czy jest to zwykły czujnik cisnienia który mozna sprawdzic bez wiekszego problemu czy jest to jakis element z elektronika ? a może istnieje mozliwość zasymulowania tych sygnałów by sprawdzic który element jest uszkodzony ? pozdrawiam Bogdan
może wystarczy znaleźć stycznik od klimatyzacji, czasem najprostsze rzeczy potrafią zaskoczyć, czujniki raczej są na widoku, zapewne się nie schowały, czujniki są zapewne dwa
do kitu ten serwis skoro nie usunęli usterki.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2007-04-18, 21:52:11 przez RobertS.)
Powinni szukać na którym elemencie ginie napięcie. standardowo manualna klima w samochodzie ma dwa czujniki ciśnienia - jeden to cz. niskiego ciśnienia - z reguły na przewodzie, oraz czujnik wysokiego ciśnienia - na sprężarce. winny może być też jest czujnik temperatury na parowniku - niektore samochody go posiadają.
..własnie zbliażają sie wolne od pracy dni i mam zamiar pobawic sie z woltomierzem przy mojej niedzialajacej klimie ale mam pewien dylemat co do czujnika , wyglada że jest tylko jeden zamocowany na przewodzie koło chłodnicy , ale ma trzy wyprowadzenia ,czy te piny to np. plus-minus -wyjscie , czy może plus- wyjscie niskie cis.-wyjscie wysokie cis. ?
jedz do autoelektronika po 1 spytaj sie czy ma sonde can lub NXR bo BSI leci i nikt nie moze zrobic tego
to jest grypsem napisane czy to są - profesjonale- określenia ? bo z całego zdania tylko pierwszą część zrozumiałem.
to jest gryps naszej branzy
... to pozdrawiam wszystkich z branzy klimatyzacyjnej i ciekawy jestem czy inni to zrozumieli?
mi tylko w głowie były sondy ntc lub ptc.....może ktoś powiedzieć o co w tych waszych skrótach chodzi??
po ostatnim rozpoznaniu doszedłem do tego że zarówno czyjnik cisnienia jak i załączenie sprzęgła sa obsługiwane pezez komp. wtrysku a nie sterownik klimatyzacji - to po co jest ten sterownik klimatyzacji ?
jedz do elektronika zaopatrzonego zw
..!!!! klima pracuje i mam pełną satysfakcję ze została uruchomiona bez udzialu serwisu
rozrysowałem sterownik klimatyzacji , podłączyłem na warsztacie , zasymulowałem sygnały wynikajace z rozrysowanej apllikacji i ku memu zaskoczeniu wyjścia pracowały poprawnie , poznej tylko zostało zamontowanie w samochodzie i sprawdzenie w ktorym miejscu jest błąd i - sukces pozdrawiam wszystkich z branzy klimatyzacyjnej i zycze sukcesów Bogdan |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości