Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Aspera T 6215 Z

11 Odpowiedzi, 13285 Wyświetleń

mister

  2010-07-15, 18:14:19
Zaawansowany użytkownik
#1
Aspera T 6215 Z na czynnik R135a,dziś byłem zmuszony napełnić układ z tą sprężarką czynnikiem R22 . Wiadomo,że R22 pracuje na wyzszych ciśnieniach i taką sprężarkę szlak trafia po pewnym czasie. Ta sprężarka przystosowana jest do pracy w pełnym zakresie ciśnień (oczywiście na R 134) zastosowałem ją w dużej zamrażarce wiec pracuje na bardzo niskim ciśnieniu na tym czynniku R22 i mam nadzieje że jej szlak nie trafi -co o tym myślicie ? Dla ciekawych dodam,że dlatego napełniłem R22 bo przy napełnieniu R134 wydajność była za mała i nie osiągała wymaganej temp. (na R22 temperaturę osiąga bez problemu).
  • Odpowiedz

radekklimat

  2010-07-15, 19:41:25
Moderator
#2
Trafi ja szlag bo do 134a jest silnik o mniejszej mocy.
  • Odpowiedz

mister

  2010-07-15, 19:46:03
Zaawansowany użytkownik
#3
wiem ze mniejszy ale ona chodzi na ciśnieniach niższych niż może pracować na R134a
  • Odpowiedz

radekklimat

  2010-07-15, 19:51:19
Moderator
#4
Jezeli na nizszych to po co napełniac R22 i tak wydajnosc bedzie zblizona a co do silnika to i tak sie z czasem uszkodzi poprostu wynika to z roznych własciwosci fizykochemicznych tych gazow.

Kiedys stara lodowke na R12 napełniłem R22 ale na odparowaniu dla R12 i efekt był taki ze mroziła jak wsciekła tylko ze sie skraplacz gotował a sprezarka nie miała chłodzenia. Skutek mozesz sobie wyobrazic
  • Odpowiedz

mister

  2010-07-15, 19:54:04
Zaawansowany użytkownik
#5
chodzi na niższych niż sa dozwolone dla tej sprężarki ale nie niższych niż te gdy była napełniona R134a , o silnik to się raczej nie boję tylko o płytki zaworowe -czy nie zaczną dzwonić
  • Odpowiedz

radekklimat

  2010-07-15, 19:59:47
Moderator
#6
To jeszcze inaczej
W układach minusowych na R22 i odparowaniu ponizej -30 stosowało sie wtrysk cieczy do chłodzenia głowicy, w lodowce czy tam zamrazarce tego nie zrobisz.

Najlepiej to rozbierz układ i przedmuchaj dobrze kapilare oraz całosc azotem i napełnij R134a w takiej ilosci jak jest na tabliczce znamionowej, cisnienie na ssaniu ok 0,2- 0,3 Bar
  • Odpowiedz

mister

  2010-07-15, 20:26:15
Zaawansowany użytkownik
#7
Po co mam to dmuchać azotem - układ pracuje prawidłowo na R134a tylko że mam za małą sprężarkę i w związku z tym nie daje rady-temp schodzi do -16* i stoi . podniosłem wydajnośc napełniając R22 i pracuje prawidłowo tylko ciekawe jak długo.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2010-07-16, 18:05:50
Moderator
#8
Nie było zadnych zmian w układzie chłodniczym poprostu napełniłem R22 na ssaniu było ok 0,4 Bar i to wszystko a przegrzanie to nie pamietam bo to z 5 lat temu.
  • Odpowiedz

mg

  2010-07-16, 20:40:04
Top użytkownik
#9
Banita napisał(a):Przy takich doświadczeniach proponuję osobny układ chłodzenia sprężarki z powodu zbytniego przegrzania par czynnika lub powiększenie skraplacza.Ale czy to się opłaci.Nietylko moc sprężarki jest inna, ale tagże srednice kanałów w sprężarce dostosowane do wydajności objętościowej.Mojej teściowej nieprzeskoczysz ani nieobejdziesz.Koparka niewchodzi w rachubę ponieważ często zmienia położenia.Samolot też niewchodzi w rachubę ponieważ przyciąga bardziej jak magnes w Smoleńsku.Czasami teściowej a napewno fizyki nieda się obejść.

Banita! ty jesteś jednak zdrowo <piiiii>y :lol:
Ale racje masz poniekąd; w pierwszej części wywodu Big Grin
  • Odpowiedz

mg

  2010-07-16, 21:43:02
Top użytkownik
#10
Masz na myśli środek na przeczyszczenie?, jeśli tak to kandyduje Tongue
  • Odpowiedz

wit

  2010-07-17, 07:19:54
Top użytkownik
#11
jeśli sprężarka może na r134a chodzić na temp odparowania około zerowych -to przy odparowaniu rzędu -30C powinna wyrobić i na r22. na zdrowie jej nie pójdzie -ale o silnik ze względu na ssanie zbytnio bym się nie bał. jakiś czas powinien wytrzymać. zabić go może zbyt wysokie skraplanie skraplacz projektowany do mniejszych wydajności na r134 przy r22 nie wyrobi... i ciśnienie będzie takie, ze może ten silnik zarżnąć. Na r22 SKRAPLACZ trzeba dać większy,
ale ogólnie rozwiązanie mocno "nieciekawe" .
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa