witam mam agregat viento 300 i problem polega na tym że utrzymuje temp stałe 21 stopni po podpięciu manometrów i załączeniu sprężarki mam stałe ciśnienia na obu liniach 11 bar
czym może być to spowodowane
czym może być to spowodowane
witam mam agregat viento 300 i problem polega na tym że utrzymuje temp stałe 21 stopni po podpięciu manometrów i załączeniu sprężarki mam stałe ciśnienia na obu liniach 11 bar
czym może być to spowodowane
czy zawory w manometrach masz zakręcone ? .
tak tak skręcone to podstawowa rzecz.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2010-07-29, 19:17:39 przez Gaweł.)
- jakie są objawy padniętego zaworu rozprężnego? - a jakie sprezarki ?
Wyglada jakby sprezarka sie nie zalaczala. Ewentualnie temperatura na sterowniku ustawiona wyzej niz temp zabudowy w wersji Chilled - wtedy tez sprezarka nie chodzi.
Sprawdz kody bledow na sterowniku.
jesli sprężarka pracuje czyli kreci sie tarcza sprzegła razem z kołem pasowym i cisnienia po obu stronach sa takie same, to najprawdopodobniej uszkodziła sie sprężarka.
"I DON'T MIND IF I DON'T HAVE A MIND." (Kurt Cobain)
okazało się że sprężarka uszkodzona dziki wielkie
Gaweł napisał(a):okazało się że sprężarka uszkodzona dziki wielkieW WIENTO WYMIENIC TRZEBA KONIECZNIE FILTR OSUSZACZ-SEPARATOR .ON POTRAFI SIĘ ZATKAĆ NA SMIERC I BRAK OBIEGU.NIESTETY CIEZKO KUPIC ZAMIENNIK A ORYGINAŁ KOSZTUJE 290 netto.
zamiennik mozna kupic za 100 zł w euroklimie
No i trzeba by porozmawiac z wlascicielem: ile najechane ma urzadzenie, kiedy ostatnio byl robiony jakis sewis - o ile byl, i kto tam ewentualnie grzebal.
Poza tym nie wiemy jaka to jest odmiana Vienta, bo jedna z nich to po prostu "klimatyzacja", ktora ma mozliwosc zbijania do troche nizszych temperatur. A jak jest sprezarka uszkodzona to wtedy dziala juz jak typowa klimatyzacja Mialem ostatnio takiego co podjechal agragatem (R404A) do gumiarzy posiadajacych automat do klim. Popatrzyli na zlacza: no przeciez takie same jak w klimatyzacjach samochodowych - damy rade. No to elegancko nabili czynnika, puscili olej i na tym skonczyl sie zywot sprezarki. Poza tym z tego co slyszalem to ich cudowny automat tez zaczal szwankowac - chyba nie trawi R404A
Mam takie pytanie: czy spotkal sie ktos z fabrycznie zamontowana dysza 2 zaworu rozpreznego w Viencie 300 Chilled R134A ? Parownik MZL850 . Pytam, bo w literaturze znalazlem sprzeczne dane - tzn jedno zrodlo podaje dysze 2 bez uwzglednienia parownika, natomiast w drugim jest wlasnie MZL 850 i dysza 3 ?
W konkretnym przypadku chodzi o to, ze uklad bardzo opornie zbija temperature, przegrzania na parowniku jeszcze nie sprawdzalem, ale na oko wyglada na dosyc wysokie - zawor rozprezny nie wyrabia. Planuje zmienic dysze na 3-ke.
Sprężarka poszła na gwarancji auto na którym była zamontowana wyjechało z salonu i pojechało na przegląd żerowy.
to jak to - urzadzenie jeszcze nie pracowalo a juz sie sprezarka zepsula ?
PS. Tak z ciekawosci jakie cisnienia miales na tej sprawnej sprezarce w tym Viencie ? Jaki czynnik ?
jak przyjechało to po 11 bar na obu liniach HP,LP a czynnik powinien być 404 a jaki był od nowości to nie wiem prawdo podobnie jakaś wada fabryczna
ostatnio coraz czesciej zaczynają zacierać sie TM-ki, z nieoficjalnego źródła podobno jakiś element w sprężarce jest wykonany z gorszego materiału.
radekklimat napisał(a):zamiennik mozna kupic za 100 zł w euroklimie co do euroklimy to czesci maja ok i wmiare dobre ceny ale ich patenty to już porażka, ostatnio miałem klienta co robili mu agregat w euroklimie. wymienili mu sprężarke w xariosie 150 lub 200 juz dokładnie nie pamieta. do tego wywalili zbiornik cieczy i wymienili zawór rozprężny na jakiś na R134A. dlaczego nie wiem, ale klient powiedział że za tą naprawe zabulił 4tyś. wiec nieźle z niego zdarli zwarzywszy że agregat dalej nie działa jak potrzeba. może przy osobówkach mają jakieś pojęcie ale do agregatów lepij niech sie nie dotykają. ta tak na marginesie.
"I DON'T MIND IF I DON'T HAVE A MIND." (Kurt Cobain)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2010-08-09, 19:55:41 przez wenon.)
|