Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

harrison/gm V5 regeneracja kompresora

4 Odpowiedzi, 6363 Wyświetleń

cnchobby

  2010-08-22, 19:47:39
Nowy użytkownik
#1
Witam

Jestem tu nowy to moj pierwszy post i zarazem dosc trudny temat.

Na wstepie dodam ze nie zajmuje sie tematem klimatyzacji ani zawodowo ani w inny sposob poza powyzszym.

Wracajac do seta sprawy. Ojciec posiadam opla astre f 1,6 16v 96r z klimatyzacja maualna, sprezarka to Harrison popularny model V5. Auto zostalo zakupione z niedzialajaca juz klimatyzacja po wizycie w serwisie zajmujacym sie serwisem klimatyzacji, uzupelnieniu czynnika klimatyzacja nie zadzialala, nastepnie na nastepny dzien pojechalismy na umowione sprawdzenie droznosci ukladu. Uklad zostal odlaczony od osuszacza jedno przylacze i przedmuchany azotem w celu sprawdzenia droznosci nastenie sprawdzono czy dziala wentylator i uzupelniono czynnik-chlodzenia nadal nie bylo pozatym wsakzania na manometrach byly za male jak na wlasciwe warunki(jakie nie pamietam ale za male serwisant swierdzil ze sprezarka nie tloczy). Czynnik zostal spuszczony odlaczony port przewodow od sprezarki i zalaczona zostal w powietrzu serwisant sprawdzil palcem czy zasysa powietrze. Efektem tych czynnosci bylo stwierdzenie ze wine ponosi kompresor i powinien zostac zregenerowany. Na tamta chwile nie bylo mozliwoscie sie za to zabrac.

Teraz przy okazij wymiany rozrzadu wymontowana zostala sprezarka i postanowilem ja sam zregeerowac nadzmieniam ze nie mam dostepy do znajomego z odp zapleczem i wszystko robie z warunkach powiedzmy kuchennych.

Kompresor rozebralem na czesci choc musze przyznac ze sie niezle spocilem sciagajac dekiel od strony przylaczy, zakupilem olej do sprezarki , zestaw uszczelnien do v5 versja z metalowa dlawica, oraz tulejke do jej nalozenia na walek. Sprezarke rozlozylem na czesci sprzeglo elektromagnes obie pokrywy plyte zaworowa oraz zawor regulacyjny ten z miechem pozostal mi srodek z tlokami walkiem itp. Niestety nie wiem jak zdjac ten element ktory blokuje walek w bloku cylindrow ten co pompuje zapewne olej do smarowania jest on chyba zalozony za pomoca na zasadzie zawleczki taki grzybek ze sprezyna ktory trzeba albo wcisnac albo pociagnac zeby zszedl z walka ten element znajduje sie tuz przy plycie zaworowej.

1 Czy przy takiej regeracji powinienem wymienic pierscienie tlokow. Zlany olej ze sprezarki mial taki wyglad jak lakier metalik ale tloki wygladaja na szczelne. Czy moge tej czynnosci nie wykonywac?

2 Czym moge dobrze umyc kompresor i wyplukac przed montazem, narazie wyczyscilem go troche bezyna ekstrakcyjna i zakonserwowalem wd40.

3 Chcialbym uslyszec kilka rad odnosnie przed montazem na co powinienem uwazac.

4 Jaka pownna byc szczelina pomiedzy tarcza kola pasowego a zabierakiem?

5 Czy taka praca kompresora mogla byc przyczyna nieprawdlowego dzialaia zaworu sprezarki i czy jego tez powiniene wymienic (oczywiscie osuszac bedzie wymieniony na nowy), czy to moze wina zaworu rozpreznego i czy jego tez mozna jakos zregenerowac przemyc itp?

Rozumiem ze nie powinienem sie bez doswiadczenia zabierac za takie naprawy lecz znajac odp na powzsze pytanie bede mogl uniknac ew bledow.

W razie czego moge zamiescic zdjecia czesci kompresora

Pozdrawiam cnchobby
  • Odpowiedz

cnchobby

  2010-08-23, 09:34:01
Nowy użytkownik
#2
To wlasnie stwierdzil serwisat, ze nie tloczy.

Natomiast nadal podtrzymuje powyzsze pytania.
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2010-08-23, 18:38:05
Top użytkownik
#3
Powiem tak,a zrobisz wg swojego zdania.Pozostaw naprawe ludziom,którzy sie zajmuja regeneracja spręzarek.Jezeli bedziesz robił to we własnym zakesie wyniesie Cie to co najmniej 2 razy drozej bez pewności że wszystko zadziała..Ja prowadząc serwis klimatyzacji spręzarki oddaje do wyspecjalizowanej w tym firmie.Uwież -jest taniej.Pozdrawiam
  • Odpowiedz

cnchobby

  2010-08-23, 20:44:21
Nowy użytkownik
#4
sprezarke juz zlozylem z powrotem w tyg bedzie przetestowana tzn zamontowana w aucie, mam nadzieje ze udalo sie mnie nic nie popsuc a naprawic z pozytywnym skutkiem zreszta sama wymiana uszczelnien nie jest problemem problemem moze byc to ze np pierscienie sa wytarte i tego niestety nie przeskocze. Mam nadzieje ze wyczyszczenie zalanie nowym olejem oraz komplet nowych uszczelek zalatwi sprawe.

Jesli chodzi o warsztat to tylko ostatecznosc jesli sie nie udalo trudno, ponislem koszt uszczelnien oleju i tulejki.


jakby co to tak ten kompresorek wyglada http://www.realfierotech.com/phpBB/viewt...compressor
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2010-08-23, 20:46:00 przez cnchobby.)
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa