Witam wszystkich.Problem w aucie j.w.Po załączeniu klimy wszystko jest ok.przez jakieś 10 min. następnie kompresor zaczyna się wyłączać cyklicznie a następnie przestaje pracować do czasu ostygnięcia.Nie załączają się wentylatory na wysokim biegu cały czas pracują na wolnych obrotach.Załączenie szybkich obrotów ręcznie(przez zwarcie styków na presostacie) nie zmienia sytuacji;klima dalej nie chce się załączyć.Czy może to być wina panelu sterowania?Czy znajduje się jakieś zabezpieczenie na drodze presostat-sprzęgło kompresora i gdzie go szukać?A może ktoś ma jakiś schemacik el.Z góry dziękuję za pomoc i wszelkie podpowiedzi.
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ >>>SPRAWDŹ
KONIECZNIE!
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
CHEMIA SERWISOWA
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KONIECZNIE!
renault Espace 2 1993r 134a problem z klimą po nagrzaniu
8 Odpowiedzi, 9304 Wyświetleń
Witam. Przypomina mi to pewien problem jaki miałem przy fordzie focusie. W tamtym wypadku pomogło ustawienie odpowiedniej przerwy na tarczy sprzęgła może to warto sprawdzić?
Z pewnością nie jest to sprzęgło,gdyż po załączeniu na krótko sprzęgła wszystko działa.Wina jest gdzieś w obwodzie czujników,ale nie jest to presostat,gdyż jego również zwierałem i sprężarka nie załączała się w dalszym ciągu.Znalazłem schemat instalacji na niemieckiej stronce i jest tam jeszcze jakiś czujnik,który załącza się przy + 5stopniach a rozłącza zero stopniach.Czy jest to czujnik temp.zewn,czy jakiś czujnik przy zaworze rozprężnym i gdzie on się może znajdować? Oto link do strony ze schematem http://espace.es.ohost.de/nt8080/31.jpg Dlaczego po kilku minutach się wyłącza aż do ostygnięcia?proszę o wszelką pomoc.
Coś mi sie ciśnienia trochę nie podobają.Wysokie i niskie na wyłączonej klimie ok.5 jednak po włączeniu klimy wysokie idzie do góry gdzieś do 7-8 ale niskie też się winduje nawet czasami powyżej 6.Niby niedobrze ale dlaczego klima wtedy schładza i czas jakiś jest dobrze.Pózniej po wyłączeniu nawet jak spadną ciśnienia to i tak się nie załączy dopóki nie ostygnie.
Do ostygnięcia to nieprecyzyjne określenie,trafniejsze będzie stwierdzenie 10 do 20 min po wyłączeniu silnika i całego układu.Najciekawsze jest to ,że klima przy tych ciśnieniach przez ok.10 min pracuje normalnie,a pózniej przestaje.Zastanawiam się czy to czasami któryś przekaznik;np od wys.ciśnienia nie jest już tak namagnesowany,że sie sam się podtrzymuję po kilku załączeniach i dopiero kilkuminutowy stan odpoczynku powoduje jego rozmagnesowanie.A czy nikt nie wie co co za czujnik z powyższych postów który jest na schemacie(działa od 0 stopni do +5)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2007-05-13, 06:13:47 przez czarunio.)
czarunio napisał(a):Z pewnością nie jest to sprzęgło,gdyż po załączeniu na krótko sprzęgła wszystko działa.Wina jest gdzieś w obwodzie czujników,ale nie jest to presostat,gdyż jego również zwierałem i sprężarka nie załączała się w dalszym ciągu.Znalazłem schemat instalacji na niemieckiej stronce i jest tam jeszcze jakiś czujnik,który załącza się przy + 5stopniach a rozłącza zero stopniach.Czy jest to czujnik temp.zewn,czy jakiś czujnik przy zaworze rozprężnym i gdzie on się może znajdować? Oto link do strony ze schematem http://espace.es.ohost.de/nt8080/31.jpg Dlaczego po kilku minutach się wyłącza aż do ostygnięcia?proszę o wszelką pomoc.Nie mówie że to napewno to ale ja też miałem identyczne objawy na krotko spreżarka tez się załączała a jednak klima stawała po okolo 10 min. z podanych ciśnień raczej nic nie wynika.
prawdopodobnie robi się przerwa na uzwojeniu cewki sprężarki, trzeba sprawdzić, czy po nagrzaniu nie traci oporności pozdr
Na pewno nie przerwa w cewce elektromagnesu.Po podaniu + 12V "na krótko" zawsze się załącza.Wina gdzieś w sterowaniu zasilania na cewkę.Ale gdzie?
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości