Witam. Problem polega na tym, że temperatura na wylocie z kratek nawiewowych jest w granicach 10 stopni myślę że to za dużo. Klimatyzacje nie wykazuje żadnych błędów na komputerze, czynnika też jest tyle co ma być tzn 500g jednak klimatyzacja słabo chłodzi. Panowie podpowiedzcie co może być przyczyną.
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
Wydajność klimatyzacji Audi A4 B6 klimatronik
22 Odpowiedzi, 34489 Wyświetleń|
Wymień filtr powietrza.Jeżeli masz obiekcje co do mojej wypowiedzi weż w rękę anemometr i porównaj prędkości w modelu sprawnym i niesprawnym.
Masz problem w dziedzinie chłodnictwa i kanalizacji?STEFAN BUD ci pomoże.Człowiek orkiestra.Ponoć tynki maszynowe wykonuje gratis.Do administracji to nie jest reklama
mentor gdyby filtr był brudny -powietrze było by zimniejsze .nie wprowadzaj kolegi celowo w błąd .jesteś złośliwy jak zawsze .
Z ktorego roku to Audi i jaki silnik?
radekklimat napisał(a):Z ktorego roku to Audi i jaki silnik?A4 B6 1.9 AWX 2003rok. Panowie nie róbcie sobie jaj bo nie po to tutaj napisałem. Jeżeli nie macie ochoty pomóc to nie piszcie w ogóle bo szkoda czasu.
Szanowny Panie Wielki1980,
nikt tutaj sobie z nikogo jaj nie robi. Informacja o którą prosił pan Radosław jest istotną. Jednak chciałbym nadmienić, że zalecana jest wizyta i podłączenie urządzeń diagnozujących, by uzyskać kilka brakujących informacji (ciśnienia, temperatury poszczególnych elementów układu klimatyzacji, niepokojące zachowania poza samą temperatura na wylocie, jakie jest sterowanie klimatyzacją?). Wszystkie te informacje powinny ukierunkować nas na jakąś usterkę. Miłego dnia
Tam jest sprezarka bezsprzegłowa z płynna regulacja wydajnosci wiec idac tym tropem urzadzenie dostosowało temperature, to jest wydajnosc do temperatury otoczenia.
Włacz obieg wewnetrzny, nagrzej pojazd a nastepnie przełacz na klimatyzacje i sprawdz temperature na srodkowych kratkach, powinno byc nizej. A jaj moim pytaniem sobie nie robie bo jest to podstawa diagnostyki ze wzgleu na rozne silniki i roznice w układach klimatyzacji.
Powiem tak:
Ciśnienia są dobre na niskim 2,5 bar na wysokim 15 bar. Klimatronik nie pokazuje żadnych błędów na vagu. Wiem o tym że kompresor w tym samochodzie działa cały czas tylko jego sprawność zmienia się w zależności od temperatury. Tylko zastanawia mnie dlaczego czujniki nie wykrywają że wewnątrz auta jest powyżej wartości zadanej na wyświetlaczu klimatronika i nie zwiększa sprawności kompresora a co za tym idzie nie obniża temp na wylocie z kratki. wielki1980 napisał(a):Ciśnienia są dobre na niskim 2,5 bar na wysokim 15 bar.Jak dla mnie trochę za wysokie jest niskie i wysokie, z tym że nie mam żadnych mądrych książek by poprzeć to danymi. wielki1980 napisał(a):Klimatronik nie pokazuje żadnych błędów na vagu.Skoro masz dostęp do vag'a to śmiało możesz sobie popatrzeć jakie temperatury i gdzie się pojawiają. Porównaj je z wartościami rzeczywistymi. wielki1980 napisał(a):Tylko zastanawia mnie dlaczego czujniki nie wykrywają że wewnątrz auta jest powyżej wartości zadanej na wyświetlaczu klimatronika i nie zwiększa sprawności kompresora a co za tym idzie nie obniża temp na wylocie z kratki.Tego nikt nie wie jak sobie to projektanci wymyślili ![]() Czy jesteś pewien co do ilości czynnika w układzie? Nic mi innego nie przychodzi do głowy, jak porównywanie danych w vag'u i sprawdzenie ile czynnika jest w układzie. Jeżeli oczywiście jesteś wszystkiego innego pewien. Miłego dnia. max napisał(a):mam dostęp do waga tylko nie wiem na którym bloku mam odczytać te temperatury. Czynnika na 100% mam tyle co ma być bo już w dwóch warsztatach mi to sprawdzali. W vagu na kilku blokach są temp ale jest ich tyle że nie wiem który to który czujnik.wielki1980 napisał(a):Ciśnienia są dobre na niskim 2,5 bar na wysokim 15 bar.Jak dla mnie trochę za wysokie jest niskie i wysokie, z tym że nie mam żadnych mądrych książek by poprzeć to danymi.
Wypadało by jednak porównać te dane z komputera i z rzeczywistymi...
Tak myślę że na początek można zbadać jaka jest temp parownika. Może jest za wysoka. Spowodowane jest to tym, że nie działa jak powinien element rozprężny i przez to niskie ciśnienie wynosi troszkę za dużo (w moim przekonaniu). Byłoby miło gdyby ktoś z jakimiś mądrymi danymi się wypowiedział jak to powinno być wg książki ![]() Miłego.
Jest zimno na dworze a cisnienia sa spore, moze jest gazem przeładowana.
Pozatym klime samochodowa testujemy przy minimalnej temperaturze 20 stopni w cieniu, wtedy jej test wydajnosci jest wiarygodny. Tak wiec jak bedzie takowa na dworze to wtedy dokonaj pomiaru cisnien oraz temperatur a narazie daruj sobie. radekklimat napisał(a):Jest zimno na dworze a cisnienia sa spore, moze jest gazem przeładowana.Może i racja sprawność klimatyzacji przy temp na dworze rzędu 13stopni wynosi 20% . Zawór rozprężny był wyciągany i czyszczony jednak może trzeba go wymienić. Kurde kombinuje jak mogę i już nie ma się czego czepić. Może tak ma być a ja szukam dziury w całym. A może ktoś z panów wie który czujnik ma wpływ na to że sterownik zwiększa wydajność sprężarki.
Może zaczekaj aż się zrobi cieplej, ładujesz się w koszty a na 90% tak ma być. :/
Zaden czujnik nie jest odpowiedzialny za wydajnosc sprezarki, jest to zaleznosc wynikajaca z roznicy cisnien a te sa wynikiem temperatury otoczenia oraz temperatury powietrza przepływajacego przez parownik.
Poprostu trzeba znac zasady chłodnictwa te podstawowe zeby zrozumiec jak to działa. radekklimat napisał(a):Zaden czujnik nie jest odpowiedzialny za wydajnosc sprezarki, jest to zaleznosc wynikajaca z roznicy cisnien a te sa wynikiem temperatury otoczenia oraz temperatury powietrza przepływajacego przez parownik.Poczekam aż się ociepli do min 20 stopni na zewnątrz i wtedy zobaczę jak to działa.
Nareszcie meska decyzja
radekklimat napisał(a):Zaden czujnik nie jest odpowiedzialny za wydajnosc sprezarki, jest to zaleznosc wynikajaca z roznicy cisnien a te sa wynikiem temperatury otoczenia oraz temperatury powietrza przepływajacego przez parownik. Z racji faktu iż ten samochód posiada sprężarkę której wydajność jest sterowana elektronicznie uznałbym tą wypowiedź za stek bzdur.
Nie pisałem o tym ze względu na ,,autorytet", jednak w zaistniałej sytuacji ten wzgląd przestaje być dla mnie nadrzędny.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-04-03, 18:16:23 przez mg.)
Także panowie dzisiaj przy temp na zewnątrz 21 stopni zrobiłem próbę temp na wylocie kratki środkowej o dziwo temperatura jaką zanotowałem to 6 stopni. Dodam że jeśli ktoś posiada Vag-a to może także odczytać temp:
Blok 08, grupa 009 pole 3 i 4. mg napisał(a):radekklimat napisał(a):Zaden czujnik nie jest odpowiedzialny za wydajnosc sprezarki, jest to zaleznosc wynikajaca z roznicy cisnien a te sa wynikiem temperatury otoczenia oraz temperatury powietrza przepływajacego przez parownik. Rozwin temat bo nie rozumiem.
Z całym szacunkiem, nie będę nauczał mistrza, ja mały żuczek.
Jakby się nie spodobała moja wypowiedź to proszę usunąć bez śladu. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
