Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Pęknięty wał półhermetyka ?

12 Odpowiedzi, 12123 Wyświetleń

volume29

  2011-04-14, 07:54:51
Użytkownik
#1
Witam.
Mam taki przypadek.Sprężarka półhermetyczna Frascold typu nie pamętam,w każdym bądź razie duża 8 cylnindrów.Napędza komorę szokowego mrożenia.W zasadzie są to dwie spżarki pracujące równolegle w zależności od obciążenia komory.Problem jest taki że w jednej sprężarce nie ma tłoczenia.Nie pracuje ani jeden cylinder,ale silnik startuje bezproblemowo.Czy jest możliwe urwanie wału ?.Sprężarka była często zalewana (zamrożona do połowy).Czy opłaca się remontować?
  • Odpowiedz

awax

  2011-04-14, 08:30:49
Top użytkownik
#2
Wszystko jest możliwe,jednak częściej zdarza się,że korbowody padają
  • Odpowiedz

Konrad

  2011-04-14, 12:39:14
Nowy użytkownik
#3
volume29 napisał(a):Czy opłaca się remontować?

Na to pytanie bardzo ciężko odpowiedzieć nie wiedząc co tak naprawdę jest do wymiany.
Numery części sprawdzisz na stronie:
http://frascold.ricambio.net/site/pagece...001&CELN=1
wpisując jako login "consultazione" (bez hasła).

PS: Czemu BBCode jest wyłączone?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-04-14, 12:40:03 przez Konrad.)
  • Odpowiedz

llort

  2011-04-14, 17:41:22
Zaawansowany użytkownik
#4
Na początek odkręć jedną głowicę.Jak korbowód działa to następną itd.Bo prawdopodobnie płyta lub kilka płyt zaworowych uległa awarii.Poszukaj przyczyny zalewania ciekłym czynnikiem sprężarki.Na wał raczej bym nie stawiał.Jeżeli wał to zagraj w lotto. Wink
Masz problem w dziedzinie chłodnictwa i kanalizacji?STEFAN BUD ci pomoże.Człowiek orkiestra.Ponoć tynki maszynowe wykonuje gratis.Do administracji to nie jest reklama
  • Odpowiedz

elektromechanik

  2011-04-15, 19:42:34
Zaawansowany użytkownik
#5
A czy ta sprężarka niema przypadkiem > bajpasu bezpieczeństwa ( łączącego stronę tłoczną ze ssawną ) z blokadą <??? Nie znam tej sprężarki ale niektóre firmy tak właśnie robiły.
Może mieć też regulację wydajności przez odciążenie płyt zaworowych lub tzw. softstart tym sposobem i coś się zablokowało.
Gdyby pękł wał to by jakieś dźwięki nie typowe byłoby słychać.
  • Odpowiedz

llort

  2011-04-15, 20:16:44
Zaawansowany użytkownik
#6
ELEKTROMECHANIKU SOFTSTART nie należy do układów regulacji wydajności chłodniczej tylko do układu rozruchu silników SadCzytać książki należy ze zrozumieniem.Szczególnie ten pierwszy tom Sad
Masz problem w dziedzinie chłodnictwa i kanalizacji?STEFAN BUD ci pomoże.Człowiek orkiestra.Ponoć tynki maszynowe wykonuje gratis.Do administracji to nie jest reklama
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-04-15, 20:32:48 przez llort.)
  • Odpowiedz

Artic

  2011-04-15, 21:53:36
Zaawansowany użytkownik
#7
90% masz uszkodzone płyty zaworowe w tej sprężarce. Tragedii nie ma.

Ilort mam prośbę jeśli kogoś korygujesz to proszę bez dogryzania. Nawet gdy masz racje to nie trzeba innym jechać...

Pozdr.
Artic
Doświadczenie stworzyło sztukę, brak zaś doświadczenia - przypadek .... A prawdziwa wiedza to znajomość przyczyn. Arystoteles
  • Odpowiedz

awax

  2011-04-16, 07:36:20
Top użytkownik
#8
Uszkodzenie zarówno płyt zaworowych jak i korbowodów (wszystkich) jest nieco dziwne.
Jeżeli nie ma zaworów zwrotnych na tłoczeniach to ta druga sprężarka mogła zalać ciekłym czynnikiem cylindry tej która została uszkodzona.Miałem niedawno taki przypdek w Bocku tyle,że poleciały wszystkie korbowody.To zdarza się zwłaszcza przy niskich temperaturach zewnętrznych.Z drugiej strony nie można wykluczyć również pęknięcia wału.Po zdemontowaniu jednej z głowic wszystko stanie się jasne.
Czekamy na informację co było?
  • Odpowiedz

volume29

  2011-04-17, 06:36:04
Użytkownik
#9
Witam ponownie.Ogólnie cały układ zrobiony jest frofesjonalnie.Sprężarki posiadają oczywiści zawory zwrotne.Odciążenia rozruchu nie ma poza dzielonymi uzwojeniami.Rozumiem że może ulec uszkodzeniu jedna czy dwie płyty zaworowe,ale wszystkie osiem naraz?Zaznaczam że silnik startuje i pracuje prawidłowo.Być może uszkodzeniu uległ zawór zwrotny.Jak będę coś wiedział to na pewno poinformuje.Narazie klijent wacha się co do remontu sprężarki,ale i tak nie ma wyjścia bo na jednej sprężarce komora słabo mrozi (na dwóch też)Tak na marginesie pomimo zainwestowanych środów cały układ ma słabą wydajność.Wcześnie cały układ napędzała jedna sprężarka DDR-owska.Po modernizacji wsawili dwa Frascoldy.Miało być lepiej,temperatura nie spada poniżej 25 stopni.Z początku ściągało do 35 poniżej zera.Ale to już zmartwienie włąsciciela.
  • Odpowiedz

awax

  2011-04-17, 06:42:13
Top użytkownik
#10
"Ogólnie cały układ zrobiony jest frofesjonalnie."

Chyba nie do końca profesjonalnie,zalewanie sprężarek temu przeczy.Poza naprawą uszkodzonej trzeba zlikwidować przyczynę aby sytuacja się nie powtórzyła.
Zmiana z DDR na Frascoldy wiązała się prawdopodobnie ze zmianą czynnika? z jakiego na jaki?
  • Odpowiedz

volume29

  2011-04-17, 07:43:57
Użytkownik
#11
Profesjonalnie-no może nie do końca.Inwestorowi chodziło o cięcie kosztów.Ze starego układu zostały parownik- dwie sztuki (2x2x50 cztery wentylatory w każdym).Cały układ zamontowano na poczatku lat 90.Wtedy wiadomo nie było takiej dostępności jak teraz,więc wykorzystywano to co sie miało-parowniki to tak zwana samoróbka.Modernizacja nie objeła właśnie elementów kluczowych,czyli parownika i zaworów dławiących,oraz skraplaczy.Remont wykonała firma z Elbląga,według nich wymienić należało tylko sprężarkę.Wymienili też odolejacz i zamontowali oddzielacz cieczy na przewodzie ssawnym,ale co z tego jak zalewa sprężarkę.Nie wiem czy to wina ograniczych środków inwestora,czy złego doboru elementów przez wykonawcę.Ja się do tego nie dotykam,ten układ to niewypał.Na prośbę włąściciela stwierdziłem tylko uszkodzenie.
  • Odpowiedz

wit

  2011-04-18, 13:34:00
Top użytkownik
#12
volume29 napisał(a):Modernizacja nie objeła właśnie elementów kluczowych,czyli parownika i zaworów dławiących,.

układ montowany na początku lat 90tych... jakie tam są zawory rozprężne? i jaki obecnie jest czynnik ? -bo to wydaje się prawdopodobną główną przyczyną problemów...
ale przyczyn może być więcej...

podstawa... układ to nie pojedyncze urządzenia... wszystko musi się sensownie zgrywać i współpracować ze sobą... nieprzemyślana wymiana części urządzeń (np samych sprężarek i czynnika) może rozstroić pracę całości...
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa