Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

rozłączająca się klimatyzacja

32 Odpowiedzi, 27934 Wyświetleń
1 2 Dalej

devcio

  2011-05-14, 14:23:30
Nowy użytkownik
#1
Witam mam passata b4 1,9 TDI AFN (110KM). Klima manualna
Byłem ostatnio napełnić klimatyzację nabili mi 1200g R134a(1150g +/- 50g. Chłodziła ładnie nie powiem, jednak w porównaniu do drugiego passata w domu (b5) rurki nawet nie były troche oszromione, tylko wilgotne). Szczelność wyszła ok po tygodniu świecił lampą UV.Teraz gdyciepło i włączam klimę sprzęgiełko się załącza (widać to na ośce kompresora), jednak klima chłodzi średnio, a często potrafi być tak, że temperatura nadmuchu jest taka sama jak powietrza na zewnątrz.Wtedy po otwarciu maski rurka wysokiego ciśnienia jest lodowata wręcz, a niskiego ciepła, a kompresor jest dalej załączony. Gdy zgasze auto i poczekam parę min aż temp wysokiego ciśnienia zrówna się z niskim to klima chłodzi, lecz nigdy nie wiadomo kiedy przestanie. Czym to może być spowodowane ? Persotat chyba odpada ? Osusacz, dysza rozprężna ? Może za dużo gazu nabite ? Ciśnień niestety nie sprawdziłem Sad, lecz koleś mówił, że "niby" są OK.
  • Odpowiedz

cleanpark

  2011-05-14, 14:54:38
Użytkownik
#2
jedz tam gdzie nabijałeś i powiedz co się dzieje jak porządny warsztat to podepną pod manometry i sprawdzą....
  • Odpowiedz

devcio

  2011-05-14, 14:59:39
Nowy użytkownik
#3
Powiedziałem to przy sprawdzaniu szczelności to powiedział " to pewnie zawór rozprężny i się nie przejmować" Sad. Widzę, że ten serwis klimatyzacji to tylko takie "nabijanie" i nic więcej. Postaram się podjechać po niedzieli, w tym czasie gdy akurat klima nie będzie chłodzić.
Jeszcze jedno czy sprawna klima w passacie b4 jest słabo wydajna czy nie ?
  • Odpowiedz

cleanpark

  2011-05-14, 15:07:07
Użytkownik
#4
auto nie jest młode wszystko zalezy w jakim stanie jest skraplacz i sprężarka głównie....
napisz ciśnienia z manometrów będzie łatwiej Smile
  • Odpowiedz

devcio

  2011-05-14, 15:43:17
Nowy użytkownik
#5
Gdyby jednak nie chciał mi tego zrobić za darmo ten koleś, to ile taka usługa pomiaru ciśnień może być warta ?
  • Odpowiedz

mg

  2011-05-14, 15:50:03
Top użytkownik
#6
Pomiar ciśnień bez diagnozy?, czyli podaje ciśnienia a klient wyciąga wnioski?
  • Odpowiedz

artkurkoarczi18

  2011-05-14, 17:36:51
Nowy użytkownik
#7
cleanpark napisał(a):auto nie jest młode wszystko zalezy w jakim stanie jest skraplacz i sprężarka głównie....
napisz ciśnienia z manometrów będzie łatwiej Smile
co masz na mysli pisząc w jakim stanie jest skraplacz? skraplacz to nie to samo co chlodnica? a w jakim ma byc stanie jak to tylko sam metal oddający cieplo?
  • Odpowiedz

devcio

  2011-05-14, 19:04:36
Nowy użytkownik
#8
Jeszcze jedno zauważyłem. Gdy włączam klimę i rurka wysokiego ciśnienia jest lodowata, a niskiego ciepła, to wąż chyba wysokiego ciśnienia przy chlodnicy wchodzacy jest taki gorący, że ledwo można go dotknąć na chwilę.
  • Odpowiedz

mg

  2011-05-14, 19:16:45
Top użytkownik
#9
devcio napisał(a):Jeszcze jedno zauważyłem. Gdy włączam klimę i rurka wysokiego ciśnienia jest lodowata, a niskiego ciepła, to wąż chyba wysokiego ciśnienia przy chlodnicy wchodzacy jest taki gorący, że ledwo można go dotknąć na chwilę.

Podajesz tak trafne obserwacje i oczywiste objawy że moim zdaniem manipulujesz.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-05-14, 19:17:21 przez mg.)
  • Odpowiedz

mg

  2011-05-14, 19:42:19
Top użytkownik
#10
Zator w filtrze odwadniaczu kolego.
  • Odpowiedz

devcio

  2011-05-14, 19:54:11
Nowy użytkownik
#11
Dziękuję, tak mi się zdawało, że gdzieś jest zator. Mógłbyś jeszcze napisać gdzie w tym aucie to się znajduje ? Przy parowniku gdzieś ?
  • Odpowiedz

mg

  2011-05-14, 19:59:29
Top użytkownik
#12
Gdzieś pomiędzy podszybiem a belką, dokładnie nie pamiętam, ale tam szukaj. W bagażniku napewno go niema.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-05-14, 19:59:57 przez mg.)
  • Odpowiedz

radekklimat

  2011-05-14, 20:00:24
Moderator
#13
Do tego Passata wchodzi 700-750g gazu wiec napełnij tyle ile trzeba, zmierz cisnienia, opisz na forum.
Rurka tłoczna bedzie zimna za dysza rozprezna a znajduje sie ona na podszybiu przy złaczach serwisowych z prawj strony pojazdu, od dyszy do sinika ma byc ciepła. Jezeli za dysza jest szron lub lód to znaczy ze dysza jest zapchana. Filtra szukaj na rurce ssacej ale powinien byc zimny wiec nie sprawdzisz czy jest drozny.
  • Odpowiedz

mg

  2011-05-14, 20:16:32
Top użytkownik
#14
radekklimat napisał(a):Do tego Passata wchodzi 700-750g gazu wiec napełnij tyle ile trzeba, zmierz cisnienia, opisz na forum.
Rurka tłoczna bedzie zimna za dysza rozprezna a znajduje sie ona na podszybiu przy złaczach serwisowych z prawj strony pojazdu, od dyszy do sinika ma byc ciepła. Jezeli za dysza jest szron lub lód to znaczy ze dysza jest zapchana. Filtra szukaj na rurce ssacej ale powinien byc zimny wiec nie sprawdzisz czy jest drozny.

Mam wrażenie że się pomyliłeś o generacje ale skoro tak napisałeś to tak musi być.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2011-05-14, 20:50:24
Moderator
#15
Model B4 z silnikiem AFN 110kM rok produkcji 1996-2000, chyba ze gosc nie wie co ma.
  • Odpowiedz

mg

  2011-05-14, 21:00:03
Top użytkownik
#16
Dokładnie, a widzisz w tym układzie chłodniczym taką usterkę? zakładając że osuszacz ma na ssącej to co może blokować przed dyszą? zmasakrowany skraplacz?
  • Odpowiedz

devcio

  2011-05-14, 21:09:28
Nowy użytkownik
#17
radekklimat napisał(a):Model B4 z silnikiem AFN 110kM rok produkcji 1996-2000, chyba ze gosc nie wie co ma.
Tutaj akurat się nie zgodze passat b4 1,9 TDI 110 AFN (w koncowce roku 96 wprowadzono silnik 110 o takim oznaczeniu silnika) rownolegle byl juz produkowany również b5 ... B5 jedno mam w domu i tak jak pisał ktoś wchodzi 650 +/- 50 g ... ale tu chodzi o b4 na milion %.
Na potwierdzenie można zerknąć na stronę http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-passat-b4/
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-05-14, 22:35:00 przez devcio.)
  • Odpowiedz

devcio

  2011-05-14, 23:08:49
Nowy użytkownik
#18
Przepraszam za wprowadzanie w błąd posiadam chyba tylko zawór rozprężny bo mam takie coś http://allegro.pl/zawor-rozprezny-volksw...49879.html Podobno były wersje z dysza dlat3ego stąd ten błąd. Trochę poczytałem o tych układach klimatyzacji podjadę na kontrolę ciśnień, wtedy będzie wszystko wiadomo czy to filtr, osuszacz, czy zawór rozpręzny. Jeszcze dwa małe pytanka:
1. Zaworu rozprężnego się nie czyści ?
2. czy w kazdej klimie jest ten filtr ? jak go nie ma to pelni ta rolę osuszacz ?
  • Odpowiedz

radekklimat

  2011-05-15, 05:42:25
Moderator
#19
To dobrze napełnili, model b4 ma zawor rozprezny i filter na tłoczeniu, zmeczenie bo jak pisałem posta to było pozno jak wrociłem z roboty.
Uruchom klime niech pochodzi chwile i sprawdz czy filter jes ciepły.
Jak jest zimny lub zamarza to do wymiany
  • Odpowiedz

devcio

  2011-05-15, 18:59:18
Nowy użytkownik
#20
Gdzie jest tutaj na zdjeciu ten filterek ? http://allegro.pl/passat-b4-przewod-prze...83140.html
  • Odpowiedz

mg

  2011-05-15, 19:22:53
Top użytkownik
#21
Aluminiowa bania to filtr, tylko nie kupuj przypadkiem używanego. I nie pytaj dlaczego. :|
  • Odpowiedz

devcio

  2011-05-16, 15:44:12
Nowy użytkownik
#22
tyle, ze moja klima sie rozni tym i nie ma tej banki :| sprawdzilem wczoraj i mam tylko osuszacz sam :|. Mozliwe, ze nie posiadam tego filterka ?
  • Odpowiedz

radekklimat

  2011-05-16, 19:04:51
Moderator
#23
Filter nazywa sie osuszacz, z ang. filter drier
  • Odpowiedz

devcio

  2011-05-16, 22:13:52
Nowy użytkownik
#24
Załóżmy, że podłączam manometry i wychodzi sprawny zawór rozpręzny, jest sposob na sprawdzenie osuszacza bez wymiany go, a wykluczając uszkodzoną sprężarkę ?
  • Odpowiedz

miezala5

  2011-05-17, 07:23:38
Top użytkownik
#25
devcio napisał(a):Załóżmy, że podłączam manometry i wychodzi sprawny zawór rozpręzny, jest sposob na sprawdzenie osuszacza bez wymiany go, a wykluczając uszkodzoną sprężarkę ?

Tak dotknij go reka i sprawdz czy jest cieply czy zimny!
Jak zimny to blokuje przeplyw!Smile
Pozdrawiam!
R

klika postow wyzej radekklimat pisal Ci!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-05-17, 07:24:24 przez miezala5.)
  • Odpowiedz
1 2 Dalej

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa