Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

rooftop trane zatarte sprężarki

7 Odpowiedzi, 9042 Wyświetleń

sebastianwilk

  2011-07-03, 19:05:18
Nowy użytkownik
#1
rooftop trane (10 lat stara centrala)nie podam modelu bo nie pamiętam, 21kg gazu R22, układ 1obiegowy, z 2 sprężarkami typu scroll(nie pamiętam modelu)- stwierdzono awarie małej sprężarki. Sprężarka "przytarta" chodzi ale bierze za dużo prądu wywala zabezpieczenie prądowe po pewnym czasie pracy, do tego metaliczne odgłosy wydobywają się z niej .Druga sprężarka chodzi, ale też już nie pracuje idealnie "nierównomierna praca momentami szarpnięcia " pobór prądu w normie.
Wymieniono małą sprężarkę na nową(fabrycznie z olejem mineralnym), standardowa procedura odessanie gazu, wymiana sprężarki,osuszacza, próba szczelności azot24h, próżnia24h., napełnienie UWAGA czynnikiem MO29(też 21kg.) czyli obecny zamiennik za R22.Start i idzie mija 6 dni - nowa sprężarka zatarta , duża zatarta , przy odsysaniu gazu - z oleju robi się kaszka.Proszę o pomoc co się mogło stać - dodam jeszcze że w wzierniku poziomu oleju w nowej sprężarce(tej już zatartej) widać dolną część silnika sprężarki- a za chiny ludowe nie przypominam sobie żeby w wzierniku było cokolwiek widać innego prócz poziomu oleju?, być może się urwała.
Pytanie drugie czym i jak pozbyć się tego starego oleju w układzie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-07-03, 19:06:24 przez sebastianwilk.)
  • Odpowiedz

freegass

  2011-07-04, 22:07:02
Użytkownik
#2
Urządzenie po naprawie zostało za długo lub w ogóle bez kontroli, a przecież jego stan z przed naprawy wymagał takiej kontroli bezwzględnie. Olej w starym kompresorze niewymieniony... Zabezpieczenie LP czy jest, czy działa i przy jakim ciśnieniu... Trochę za dużo zamiennika... Silnik jest na swoim miejscu. Najwięcej odpowiedzi dałaby sekcja sprężarek. Można wtedy stwierdzić, czy zatarły się w wyniku długotrwałej pracy na niskim parowaniu, czy po prostu olej nie wraca, albo przez sam olej.
  • Odpowiedz

wit

  2011-07-05, 09:50:06
Top użytkownik
#3
skąd wiesz, że w nowej sprężarce był olej mineralny? sprawdzałeś testerem -czy "tak pisało" ?
spotykałem się z błędami producentów -sprężarki zalane innym olejem niż wynika z tabliczki znamionowej się zdarzają.

I skąd wiesz jaki olej był w starych sprężarkach?

stare urządzenie pewno kilka różnych ekip serwisowało -i nie wiadomo co lali -może jakiś syntetyk miałeś i dolałeś do niego mineralnego? to że było na r22 nie świadczy ,że pracowało na mineralnym oleju...

mogło być na jakimś PAO -a mogło być i na estrowym -może ktoś szykował układ pod retrofit na któryś z nowych czynników?
A jak teraz poszedł mineralny -to się zmieszało -i wyszło -jak wyszło...

mogłeś też mieć w starej sprężarce jakieś elementy -uszczelki czy izolacje które rozpuszczają się w nowym czynniku...
obecnie -wszystkie sprężarki -niezależnie czy na r22 czy r404/407 itd są odporne zarówno na stare jak i nowe czynniki.

kiedyś niekoniecznie dawali materiały współpracujące z MO29... i może kaszka w oleju -to rozpuszczone jakieś przekładki/uszczelki
masz dużo różnych ale.

sprawa podstawowa -powinien być wymieniony olej i w starej sprężarce. unikamy mieszania różnych olejów -nawet w obrębie tego samego rodzaju ... staramy się dopełniać olejem tego samego producenta....
albo --nie wiedząc dokładnie czym są zalane sprężarki wymieniamy całość oleju w całym układzie.

stary układ -uszkodzona sprężarka -retrofit... - w układzie pewno był brud -może jakieś elementy po zatarciu sprężarki. opiłki itd... układ powinien być płukany.
bo wszelkie "śmieci" dostały się do nowego oleju...

i kolejne ale.
zamiennik za stary gaz. niby może pracować na tym samym oleju... -niby można wiele... ale ja już dawno oduczyłem się bezkrytycznie wierzyć w reklamy. zamiennik jest kompatybilny z olejem mineralnym -co wcale nie oznacza, ze olej wraca równie dobrze jak wracał ze starym czynnikiem.
jeśli masz prawidłowo skonstruowany układ -prędkości przepływu -spadki - syfony -to na zamienniku układ będzie hulał. jeśli są błędy konstrukcyjne... to stary gaz wiele wybaczał -i mimo błędów jakoś to chodziło -olej wracał. z Z zamiennikiem drop in już wcale niekoniecznie wraca... zamiennik może pracować z olejem mineralnym... pod warunkiem, ze układ jest prawidłowo skonstruowany.

przyczyn awarii może być kilka różnych. trudno zgadywać na odległość.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2011-07-05, 20:05:22
Moderator
#4
Kaszka w oleju swiadczy o tym ze zostały zastosowane rozne oleje i sie zwazyło i dlatego sie zatarło.
Układ płucze sie benzyna ekstrakcyjna ale trzeba dobrze wydmuchac azotem i długo prozniowac.
Nie stosuj zamiennikow tylko napełnij R407C na oleju syntetycznym i bedzie długo pracowac.
Oczywiscie nowe sprezarki, olej, gaz, filtry no i ustawienia presów pod kontrole
  • Odpowiedz

sebastianwilk

  2011-07-05, 21:47:14
Nowy użytkownik
#5
Dziękuję za odpowiedzi na post , wszyscy macie tu racje. Mądry Polak po szkodzie..., jeżeli chodzi o oleje cały układ był wraz z nową sprężarką na mineralnym - koledzy po fachu też mieli podobny problem z mo29, zasada jest prosta (w chwili obecnej). Układ nie może mieć starego oleju który pracował razem z r22, musi być przeczyszczony i wymieniony olej w pozostałych sprężarkach jeżeli takie są - bo inaczej z oleju się zrobi kaszka. Pomimo to ze MO29 jest zmiennikiem i tez chodzi na mineralnym - ale po prostu się "gryzie" z tym starym olejem pracującym na gaz R22.
Uważam post za zamknięty.
  • Odpowiedz

wit

  2011-07-06, 11:56:19
Top użytkownik
#6
sebastianwilk napisał(a):Układ nie może mieć starego oleju który pracował razem z r22, musi być przeczyszczony i wymieniony olej w pozostałych sprężarkach jeżeli takie są - bo inaczej z oleju się zrobi kaszka. Pomimo to ze MO29 jest zmiennikiem i tez chodzi na mineralnym - ale po prostu się "gryzie" z tym starym olejem pracującym na gaz R22.
.

no ładnie... a w reklamach "zamiennik droop in -nie wymaga wymiany oleju"

ba nawet spotkałem w opisie sprzedawcy r422D, "-mieszalny ze starym gazem można dodawać do starego -uzupełniać w przypadku ubytku bez odzyskiwania reszty r22"
oczywiście jest to totalna bzdura -jednak czasem są takie info reklamowe wprowadzające w błąd.


mam identyczne zdanie jak Ty -dokładne płukanie i całkowita wymiana oleju są konieczne... -unikam stosowania tych zamienników -od razu przejście na "normalne" gazy r404/407/507
  • Odpowiedz

llort

  2011-07-10, 19:21:56
Zaawansowany użytkownik
#7
r404a a 507 to praktycznie to samo.Inna cena i w promilach nieznacznie składnikowo się różnią.Nie przykładam wagi do tego co czym uzupełniam bo to kwestia sporna rynku a nie fizyki. :|
Masz problem w dziedzinie chłodnictwa i kanalizacji?STEFAN BUD ci pomoże.Człowiek orkiestra.Ponoć tynki maszynowe wykonuje gratis.Do administracji to nie jest reklama
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa