Witam. Mam problem z klimą w moim autku .Na postoju temperatura przy kratce wentylacyjnej wynosi około 6-7stopni ,natomiast po ruszeniu autkiem po paru minutach wzrasta do 11-12 stopni. Majster od klimy zasugierował że to wina elektrozaworów,sprawdziłem je i na 100% to nie ich wina. Co może być przyczyną?
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ >>>SPRAWDŹ
KONIECZNIE!
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
CHEMIA SERWISOWA
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KONIECZNIE!
Mercedes w210 klima słabo chłodzi (podczas jazdy)
29 Odpowiedzi, 26820 Wyświetleń
Temperaturę odczytuję z panelu klimatronica (z nagrzewnicy) także chyba tu nie chodzi o jakieś lewe powietrze z zewnątrz..
dar-p napisał(a):Witam. Mam problem z klimą w moim autku .Na postoju temperatura przy kratce wentylacyjnej wynosi około 6-7stopni ,natomiast po ruszeniu autkiem po paru minutach wzrasta do 11-12 stopni. Majster od klimy zasugierował że to wina elektrozaworów,sprawdziłem je i na 100% to nie ich wina. Co może być przyczyną?A gdzie znalazłeś te elektrozawory/ dar-p napisał(a):Temperaturę odczytuję z panelu klimatronica (z nagrzewnicy) także chyba tu nie chodzi o jakieś lewe powietrze z zewnątrz..Masz racje Tadeusz4321 napisał(a):gdzie znalazłeś te elektrozawory/Mówie o elektrozaworach ogrzewania.
Dziś weszłem głębiej w panel KLA i zauważyłem że na postoju ciśnienie chłodziwa wzrasta do 16-18 bar i wtedy temperatura spada, a jak rusze autkiem to po chwili ciśnienie spada a temperatura rośnie... :mad:
Zatarta sprężarka, im szybciej jedziesz tym więcej ciepła generuje i przenosi poprzez czynnik chłodniczy na kratkę.
dar-p napisał(a):Dziś weszłem głębiej w panel KLA i zauważyłem że na postoju ciśnienie chłodziwa wzrasta do 16-18 bar i wtedy temperatura spada, a jak rusze autkiem to po chwili ciśnienie spada a temperatura rośnie... :mad:Tym sę drogi panie nie przejmuj bo to dobry bardzo objaw. Ciśnienie spada jak jedziesz ponieważ wspomagasz wentylator który schładza skraplacz (tą chłoodnice klimy z przodu auta) jeżeli spada ciśnienie to powinno lepiej chłodzić. (Dla przykładu powiem Ci że jeżeli masz pozabijane chłodnice to ciśnienie na postoju rośnie grubo ponad 20 bar i klima nie chłodzi na postoju a gdy ruszasz schładza Ci chłodnice i klima lepiej dmucha)Druga sprawa 18 bar to zależy jaką masz temperatue na polu. Najsamwpierw zmień filtr osuszacz. Bo najprawdopodbniej on będzie przytkany i jak ruszasz Dostaje większego cianienia. NIe sugeruj sie odpowiedzą ze sprężarka jest zatarta. bo widać ze kolega nie wie jak pompa jest zbudowana. tam masz zwykłe tłoki są. Jeżeli by sprężarka była zatarta to by nie generwoała 18 bar. Jeżeli odkręcisz filtr osuszacz to powinno troszkę Ci oleju sie polać(najpierw jedź do serwisu żeby gaz ściagnąc). olej powinien bć zielony lub czysty przezroczyst ew lekka barwa żółtawa(brrązowawa). jeżeli byś miał zatartą spreżarkę to olej był by szary lub ciemnozielony> mam nadzieje ze trrtochu pomogłem. sprawdź czy jeszcze uruchamia Ci się wentylator jak czytałem bodajże masz mercedes a przy 17/18 barah powinien się uruchomić ten z przodu. Pozdraiam.
"Najsamwpierw zmień filtr osuszacz. Bo najprawdopodbniej on będzie przytkany i jak ruszasz Dostaje większego cianienia"
ciśnienie dotaje przed filtrem a ciśnienie spada za filtrem gdy jest ablokowany. zależy teraz gdzie masz czujnik który odczytuje ciśnienie.
Dzięki kolego..W sobotę zabiorę sie za wymianę osuszacza,,
kwknbp napisał(a):zależy teraz gdzie masz czujnik który odczytuje ciśnienie.Patrzyłem dziś na osuszacz i czujnik znajduje się na tym króćcu który idzie do zaworu rozprężnego,czyli na wyjściu z osuszacza TAk?? To czyli jak ciśnienia są dobre to i osuszacz też?? Dobrze rozumuje? ....Przepraszam są 2 czujniki na osuszaczu.
jeśli za osuszaczem zczytujesz ciśnienie nie wiadomo co się dzieje przed osuszaczem. po drugie wszystko zależy jaka temperatura otoczenia. ciśnienia zależą od wielu czynników.Radził bym Ci się udać najlepeiej do serwisu który specjalizuje się w tym. Napewno nie jedx do nabijaczy. co moge radzić Ci jeszcze, spróbójsprawdzić wentylatory w którą strone siękręcą na chłodnicy. wszystkie wentylatorki mają "dmuchać na silnik" broń boże nie moze przed auto wydmuchiować powietrza, ponieważ wentulator bedzie dmuchał przed auto Ty bedziesz jechał do przodu i pęd powietrza bedziemieszał sie tym co wydmuchuje wentylator i bezie się gotowała klima.
Pewnie fazy pomylone?
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
możliwe że pomieszane fazy. Nie wiem ilre tam jest wentylatoró. bo mercedesy rżnie mialy jedne miały tylko wisko od silnika a niektóre mialy jeszcze dwa elektryczne z przodu a niektóre miały elektryczny z przodu i od silnika.
Na pewno fazy pomylone.
Wystarczy odwrócić wentylatory. klimatolog napisał(a):Pewnie fazy pomylone? klimatolog napisał(a):możliwe że pomieszane fazy. Nie wiem ilre tam jest wentylatoró. bo mercedesy rżnie mialy jedne miały tylko wisko od silnika a niektóre mialy jeszcze dwa elektryczne z przodu a niektóre miały elektryczny z przodu i od silnika. A myślałem że już wszystko w życiu widziałem Derek napisał(a):Wiele przed Tobąklimatolog napisał(a):Pewnie fazy pomylone?klimatolog napisał(a):możliwe że pomieszane fazy. Nie wiem ilre tam jest wentylatoró. bo mercedesy rżnie mialy jedne miały tylko wisko od silnika a niektóre mialy jeszcze dwa elektryczne z przodu a niektóre miały elektryczny z przodu i od silnika.
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
Wentylatorki są oki odpalają przy 18 barach i kręcą (w prawo) prawidłowo.
ziomek miał podobny problem z klimą i pomogła dłłłłuuuga próżnia i wymiana osuszacza
bart7802 napisał(a):dłłłłuuuga próżniaczyli??? bo nie kumam
gość od klimy robił mu próżnie nie 15min a jakieś 40-45 bo ziomek uparł się że ma być długo (większa pewność że z układu odparuje cała wilgoć)
zrob sobie na spokojnie proznie godzinna ale wczesniej wymien osuszacz....;p
Witam po dwóch latach. A więc osuszacz wymieniony ,próżnia 45min,dobicie do 1kg czynnika i ciągle to samo,podczas jazdy klima słabo chłodzi. Jeden gościu dziś mi mówił że może się sprzęgiełko od sprężarki podczas jazdy rozłanczać i że trzeba tam jakieś podkładki wyjąć..Może to być prawda?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-06-13, 18:58:45 przez dar-p.)
chodziło mu pewnie, że może się ślizgać - tutaj ma rację. Jednak jeżeli to trwa od jakiegoś czasu to sprzęgiełko już dawno by się przegrzało i pzrestało w ogóle zasprzęglać...
Jestem już głupi.Temperatura na skraplaczu podczas postoju wynosi 3st jak ruszę wędruję do 7st.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości