Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

[carrier] supra 444 nie włącza cewki rozrusznika błąd eng oil

4 Odpowiedzi, 5897 Wyświetleń

zigi11111

  2012-08-22, 22:53:48
Nowy użytkownik
#1
Witam
Jako iż jestem nowy chciałbym przywitać wszystkich.
Otóż kierowca po powrocie z trasy zameldował wyciek paliwa w agregacie. Odpaliłem agregat na dizlu celem ustalenia miejsca wycieku. Zauważyłem przy tym, że agregat zapalił z wielkim trudem. Pomyślałem, że trzeba sprawdzić akumulator. Szybko ustaliłem wyciek i usunąłem go. Sprawdziłem napięcie akumulatora wynosiło 11v, troszkę mało, ale moim zdaniem powinien podjąć próbę uruchomienia silnika i ewentualnie wywalić błąd low batt, czyli niskie napięcie akumulatora. Próba i nic. Błąd eng oil. Przy wizualnej ocenie zauważyłem, że przewody od cewki podnoszącej obroty silnika są urwane. Naprawiłem, próba i też nic. Sprawdziłem bezpieczniki i znalazłem jeden 5a uszkodzony, wymieniłem go i dalej nic. PomyślałemSmile że jeżeli agregat pracował na małych obrotach (uszkodzona cewka) mogło być to przyczyną niedoładowania akumulatora
Zrobiłem tak; włączyłem agregat i w momencie, kiedy powinien zastartować rozrusznik na "krótko" podałem prąd na cewkę r-ka. Agregat odpalił i pracował normalnie. Zmierzyłem ładowanie małe, ale w normie (nie pamiętam dokładnie, ale miernik pokazał, że jest w normie).
Zgasiłem agregat i próba uruchomienia i nic. Ale pojawiły się następujące błędy: AL0 / AL1 / AL2 / AL23
No i skończyły mi się pomysły. Sad
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-08-22, 22:58:41 przez zigi11111.)
  • Odpowiedz

zigi11111

  2012-08-22, 23:03:00
Nowy użytkownik
#2
Tak się jeszcze zastanawiam czy to nie jest wina regulatora napięcia? Kolega wenon coś o tym pisał w jakimś poście.
  • Odpowiedz

wenon

  2012-08-25, 06:48:37
Moderator
#3
AL0 ENG OIL ? Niskie ciśnienie oleju
AL1 ENG HOT ? Wysoka temperatura płynu chłodzącego
AL2 HI PRESS ? Wysokie/niskie ciśnienie czynnika chłodniczego
AL23 NO POWER Brak zasilania w trybie STANDBY

eng oil wywali jak jest uszkodzony czójnik cisnienia oleju, lub faktycznie jest brak cisnienia, ewentualnie uszkodzony regulator, szczotki nie maja dobrego styku z komutatorem.
"I DON'T MIND IF I DON'T HAVE A MIND." (Kurt Cobain)
  • Odpowiedz

zigi11111

  2012-08-26, 05:52:40
Nowy użytkownik
#4
Dzięki kolego wenon. Problem rozwiązany. Przyczyną była szczotka alternatora
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa