Witam. Od kilku dni mam problem z klimatyzacją. Otóż przy włączeniu chłodzi tak sobie. W trakcie jazdy przy zwiększonych obrotach silnika jest ok. Kiedy samochód się zatrzymuje ewidentnie powietrze z wylotów jest mniej chłodne. Klima była podłączona do maszyny i nie wykazuje żadnych błędów, dobiła tylko czynnik chłodzący. Co może być przyczyną takiego stanu?
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ >>>SPRAWDŹ
KONIECZNIE!
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
CHEMIA SERWISOWA
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KONIECZNIE!
Problem z klimatyzacją Grande Punto 1.3 MTJ
15 Odpowiedzi, 8943 Wyświetleń
Przyczyną może byc "operator tej maszyny" zmień serwis.
Wrócę do tematu. Klima jest szczelna, wykonano próbę azotem. Jedynie ciśnienie LP pokazuje 3,3 bary, a HP dochodzi do 21 barów, a wentylator zbija do 17. Czy sprężarka straciła wydajność i powoduje, że na biegu jałowym nie bardzo schładza powietrze, a w czasie jazdy przy zwiększonych obrotach chłodzi idealnie.Czy jeszcze mogą być inne przyczyny?
problem może tkwić w skraplaczu a raczej w jego zdolności do oddawania ciepła. W czasie jazdy wymuszony jest dodatkowy przepływ powietrza przez skraplacz przez co jest on wydajniejszy.
Przy jakiej temp. zew. mierzona cisnienia LP i HP? Rocznik samochodu poproszę (zweryfikuję spreżarkę)
Rocznik samochodu 2007 1.3 MTJ.Sprężarka DENSO.
Ciśnienie było mierzone przy temperaturach 20 i 27 stopni Celsjusza, wynik był taki sam.
Czyli sprężarka ze sprzęgłem zrywalnym (przeciążeniowym):
http://www.elstock.dk/da/shop/product/51-0377/34907 Jak dla mnie problem tkwi w przepełnionym układzie, pytanie tylko czym tzn czy za dużo czynnika czy za dużo oleju... Jak wygladała sprawa z olejem w trakcie napełniania układu?
O ile dobrze pamiętam czynnika odzyskano 436 mg, a oleju 8 mg, chyba w normie.
A ILE gramów (nie mg) oleju wlano?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-06-11, 18:41:41 przez gajdek419.)
9 mg
Przepraszam 9 g.
Spadek wydajności samej sprężarki obstawiałbym jako ostatni do sprawdzenia. Spokojnie jest w stanie wytworzyć wysokie ciśnienie, wyższe niż w normalnej pracy układu.
Czyli raczej skraplacz może powodować nierównomierną pracę klimatyzacji? Czy może przepłukać układ?
Jeszcze jedno. Na postoju kiedy zwiększa się prędkość silnika pedałem gazu powietrze robi się chłodniejsze, kiedy pedał gazu puszczamy powietrze u wylotu zmienia temperaturę na letnią.
Dobrze byłoby wiedziec czy same ciśnienia też zależą od obrotów silnika. Jeżeli tak, to już bardziej można skłaniać się ku wadliwej sprężarce
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości