Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

carrier vector 1850 mt dławi silnik pod obciążeniem

12 Odpowiedzi, 19822 Wyświetleń

marcinj25101980

  2014-06-29, 10:24:25
Nowy użytkownik
#1
Witam. Bardzo proszę o pomoc, mam problem z agregatem . Mianowicie pod obciążeniem podczas chłodzenia agregat gaśnie jak by go coś blokowało. Sprawdzone sprężanie na cylindrach, sprawdzone wtryski, przełożona pompa wtryskowa z innego agregatu, w paliwie nie ma powietrza. Wygląda na to że generator dławi silnik pod dużym obciążeniem. Jedyne co mi pozostało to przełożyć generator z innego agregatu , lecz ten wygląda na sprawny . Prądy na fazach do 26A. Na grzaniu silnik chodzi , wystarczy załączyć chłodzenie na 1 komorze i silnik zaraz gaśnie. Jedyne błędy jakie występują to A41 oraz A38,A39 (mam rozpiskę ).Generator zasila trzy komory.
Bardzo proszę o pomoc gdyż mam takie dwa agregaty do naprawy , a kończą mi się już pomysły?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-06-29, 10:36:14 przez marcinj25101980.)
  • Odpowiedz

freegass

  2014-06-29, 11:34:04
Użytkownik
#2
Ten silnik dźwignie dwa takie generatory. Jeśli wyświetlany błąd to "engine stalled" to sprawdź podstawę filtra paliwa, wymień w niej uszczelniacze. Ewentualnie możesz dołożyć elektryczną pompę paliwa (na płycie sterownika jest dodatkowe okablowanie), ale jeśli w podstawie filtra jest problem to i dodatkowa pompa nie pomoże.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-06-29, 11:36:55 przez freegass.)
  • Odpowiedz

marcinj25101980

  2014-06-29, 13:08:46
Nowy użytkownik
#3
Dziękuję za odpowiedź. Sugerujesz że dostaje powietrze czy może coś innego?
Połączenie filtr-pompa wtryskowa dałem na przezroczystym przewodzie paliwowym i nie widać powietrza.
Dodam że po ponownym włączeniu pali od razu więc nie stawiam na zapowietrzenie układu.
  • Odpowiedz

marcinj25101980

  2014-06-29, 15:58:47
Nowy użytkownik
#4
Witam ponownie. Właśnie przełożyłem podstawę filtra wraz z filtrem ze sprawnego agregatu i dalej to samo. Gaśnie po chwili. Może ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-06-29, 16:00:13 przez marcinj25101980.)
  • Odpowiedz

marcinj25101980

  2014-06-30, 09:07:16
Nowy użytkownik
#5
Witam ponownie. Zastanawia mnie jeszcze czy mogła się przestawić kolejność dawkowania paliwa.
Zachowanie jest takie że silnik ewidentnie wykazuje brak mocy , im większe obciążenie tym bardziej go dusi i w końcu gaśnie. Bardzo proszę o pomoc.
  • Odpowiedz

marcinj25101980

  2014-06-30, 17:47:53
Nowy użytkownik
#6
Witam. Czy nikt nie jest mi w stanie udzielić pomocy?
Dodam że po przyjściu na 14-tą do pracy okazało się że szef wezwał serwis zewnętrzny. Podobno tylko regulowali obroty. Po moim przyjściu agregat pracował, zmieniłem mu ustawienia temperatur i po chwili zgasł. Ten sam objaw. Po wykasowaniu błędów ponownie odpalony chodzi do 19-tej z różnymi ustawieniami i nic.
W takim razie mam pytanie czy na pewno wystarczyło wyregulować obroty i jak zrobić to poprawnie. W instrukcji piszą coś o regulacji w trybie rozmrażania i tylko na pierwszej komorze na chłodzeniu. Mam problem z tymi podpunktami, po co luzować te śruby jak tam nie ma na nich regulacji?
1) Loosen but do not remove the 4--speed solenoid
mounting nuts.
2) Turn the jacking nut, allowing the solenoid to
move along the slots until the desired high speed is
reached. Tighten the solenoid mounting bolts and
verify correct high and low speed RPM.
Proszę o podpowiedź.
  • Odpowiedz

maras954

  2014-06-30, 22:28:54
Nowy użytkownik
#7
1) poluzuj ale nie wyciagaj srub mocujacych slenoid predkosci obrotowej,
2)przesuwajac selenoid za pomoca sruby regulacyjnej ustaw wysokie obroty silnika(1850rpm). dokrec sruby mocujace i sprawdz predkosc wysoka i niska.

tak jak piszesz, wlaczony tylko pierwszy przedzial na rozmrazaniu.

wymien czujnik obrotow silnika
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-06-30, 22:31:51 przez maras954.)
  • Odpowiedz

marcinj25101980

  2014-07-01, 09:52:09
Nowy użytkownik
#8
Dziękuję za odpowiedź. Rozumiem że chodzi o regulację śrubą nad cięgnem gaszenia silnika , bo z tego co widziałem to na wyjściu z solenoidu jest też regulacja. Mam jeszcze pytanie co do czujnika obrotów, co się może z nim dziać bo zawsze myślałem że czujnik albo działa albo nie działa i silnik po prostu nie odpali.
Rozumiem że chodzi o ten czujnik na kole zamachowym.
  • Odpowiedz

marcinj25101980

  2014-07-07, 14:21:30
Nowy użytkownik
#9
Witam ponownie. Szanowni koledzy z forum czy ktoś mi potrafi udzielić odpowiedzi po co luzować te cztery śruby na solenoidzie skoro nie ma na nich regulacji ?
I jeszcze jedno pytanie czy ktoś wie dlaczego w tych agregatach nagminnie padają czujniki rozmrażania i co ciekawe tylko w pierwszej komorze. Wymieniłem ich już chyba z 10 ?
  • Odpowiedz

marcinj25101980

  2014-07-08, 15:22:44
Nowy użytkownik
#10
Witam . W związku z powracającą falą upałów wspaniałe vectorki znowu zaczęły gasnąć .
Ponieważ sama regulacja obrotów nie zawsze pomaga mam pytanie jak sprawdzić czy dawka paliwa jest dobrze ustawiona i jak ją właściwie wyregulować . Nie znalazłem nic na temat tej magicznej śrubki koło cewki start/stop zabezpieczonej tulejką metalową .Skoro sama regulacja śrubami niskie/wysokie obroty nie pomaga to może trzeba coś jeszcze podregulować.
Problem jest taki że, agregat w chwili duszenia się nie reaguje na ruchy cięgna z solenoidu nie ważne czy jest na niskich czy wysokich obrotach i tak gaśnie.
Bardzo proszę o pomoc .
  • Odpowiedz

maras954

  2014-07-08, 20:34:18
Nowy użytkownik
#11
zacznij od poczatku, odkrec korek wlewu paliwa, przedmuchaj rurke paliwowa od pompy do zbiornika paliwa azotem albo sprezonym powietrzem, odpowietrz uklad, upewnij sie czy jest paliwo i zostaw zbiornik z otwartym wlewem paliwa.zakladam ze sprawdziles filterek na wejsciu do pompy
  • Odpowiedz

marcinj25101980

  2014-07-09, 18:41:46
Nowy użytkownik
#12
Dziękuję za odpowiedź, lecz nie wydaje mi się by to było po stronie paliwa gdyż przekładałem podstawę filtra wraz z filtrem ze sprawnej naczepy , zakładałem też przezroczysty przewód paliwowy pomiędzy ręczną pompkę i pompę wysokiego ciśnienia i dalej to samo. Wygląda to tak jak by coś po stronie mechanicznej pod pompą wtryskową gasiło silnik ciągnąc to cięgno poprzeczne w pompie to co blokuje Pompę przed wyjęciem.
Dodać jeszcze mogę że nie jest to już problem jednego czy dwóch agregatów. Mam ich pod opieką około 50.
ten problem wystąpił już w 8 . Wygląda to tak jak by coś się rozregulowało po stronie mechanicznej . Może ja coś źle robię podczas regulacji obrotów . W paru pomogło delikatne zwiększenie dawki paliwa lecz nie wiem czemu się to mogło rozregulować . Agregaty mają 2.5 roku i przebieg między 4000-5000 Mth.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa