Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Duże obciążenie kompresora

6 Odpowiedzi, 6887 Wyświetleń

Sebi

  2007-09-06, 16:14:28
Nowy użytkownik
#1
Witam wszystkich
Mam problem z klimatyzacją w Daewoo Matiz.
W ubiegłym roku uzupełniono w niej czynnik, i tak jeździło do lipca tego roku. W lipcu zaczęło przepalać bezpiecznik sprzęgła 10A. Po wymianie nowy wytrzymywał ok. 4 sekund i go paliło. Pierwsze podejrzenie padło na cewkę sprzęgła, że ma przebicie. Ale sprawdzając miernikiem nic takiego nie stwierdzono, natomiast przy podłączeniu sprzęgła przez amperomierz początkowo pobór prądu wynosił ok. 12,6A, a obroty silnika spadały dosyć znacznie.
Jednak jak kompresor pochodził tak trochę to obciążenie spało do 8,7-9,6A, a w momencie załączenia sprzęgła ok.10,2A ale wydaje mi się że i tak to jest za dużo. Pierwsza myśl jaka nasunęła się po tych pomiarach to początek zacierania się łożyska. I tu nasuwa się pytanie czy nastąpiło to w wyniku braku oleju w obiegu czy przyczyna może leżeć gdzie indziej, i czy ewentualnie uzupełnienie oleju załatwi problem czy rozglądać się za nową sprężarką.
Proszę o jakieś sugestie co dalej mam robić, ewentualnie na co mam być przygotowanym jak podjadę do fachowca żebym nie został wydojony na maxa.
I gdzie w Lublinie lub okolicach można podjechać do ludzi naprawdę znających się na rzeczy.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2007-09-06, 17:38:22
Moderator
#2
lozyska w kompresorze sa rolkowe i nawet gdy oleju jest minimum to i tak jest ich ciezko zatrzec natomiast uklad moze byc przeladowany ale to mozna stwierdzic po odzyskaniu i zwazeniu czynnika
  • Odpowiedz

Sebi

  2007-09-06, 18:49:49
Nowy użytkownik
#3
Czyli trzeba zacząć od odwiedzenia dobrego serwisu
  • Odpowiedz

j_a_c

  2007-09-06, 20:10:16
Użytkownik
#4
ja jakoś nie widzę związku z poborem prądu na cewkę a obciążeniem sprężarki, to jest sprzęgło cierne elektromagnes tylko przyciąga tarczki do siebie nie wykonuje innej pracy, jeśli cewki są w pożarku prawdopodobnie trzeba wyregulować sprzęgło ma złą szczelinę a to już może powodować zwiększenie napięcia,albo gdzieś przebicie na kabelku
j_a_c WROCŁAW
  • Odpowiedz

radekklimat

  2007-09-07, 18:08:32
Moderator
#5
albo jest zalozona 24v bo z takimi tez sie spotkałem w osobowkach ktore byly naprawiane w "stodole"
  • Odpowiedz

Sebi

  2007-09-17, 17:41:34
Nowy użytkownik
#6
Witam po małej nieobecności.
Cewka jest zabezpieczona bezpiecznikiem 10A, raczej jest oryginalna i jeszcze nie było napraw "stodołowych".
A w jaki sposób sprawdzić szczelinę na sprzęgle, i jaka powinna być?
Co do przebicia na przewodzie to raczej odpada, miernik nic takiego mi nie wskazał.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa