Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Climatronik grande punto nie odpala. Kompresor OK.

3 Odpowiedzi, 4525 Wyświetleń

kdudka

  2014-07-27, 11:53:30
Nowy użytkownik
#1
Witam, posiadam Grande punto 1.4 8v. Byłem napełnić klimę, gość się rypnął i nabił jak do punto (nie grande) i weszło 675g. Oczywiście klima nie odpaliła. (Jak żałuję że nie zabrałem kompa do podłączenia ze sobą) zaczął kombinować wypiął wtyczkę z czujnika ciśnienia i próbował na krótko odpalić zwierając (przez żarówkę) we wtyczce piny... I tak trzy razy zgasił autko, stwierdzając że jak się zasprzęgla klima to silnik dostaje oporu i dlatego tak bo kompresor jest chwycony(nie był, ale tego nie wiedziałem bo od roku pusta była walnięta chłodnica). Na moją sugestię jednak poklikał w "pudełku" do napełniania i okazało się że grande punto jednak jest i ma 500g a nie 675g... zmienił ale już i tak nic nie ruszyło podziękowałem i pojechałem do domu. Przejrzałem schematy przemierzyłem kabel po kablu i kable ok. Po podaniu plusa sprężarka odpala i chodzi klima, wentylator się włącza i reszta funkcji działa jak powinna. Po każdej próbie włączenia klimatyzacji przekaźnik sterowania sprężarki się na chwilę włącza obroty wentylatora wzrastają, i po około 2-3 sek przekaźnik się wyłącza i obroty wentylatora chłodnicy spadają lub się ona wyłącza jeśli nie ma potrzeby by chodziła.
Po podłączeniu do kompa miałem błąd o przekroczonym ciśnieniu(kolejnych odczytów czy błędów brak), czyli klima nie zadziałała z powodu przekroczenia ciśnienia.
Pytania mam dwa czy jest możliwe by czujnik padł(po przekroczeniu ciśnienia) i drugie czy podejdzie czujnik od diesla czy musi być od benzyny ? Powiem szczerze kupiłem od diesla bo sobie nie odczytałem ze starego numerów a oni też nie wiedzieli do jakiego mają tyle tylko że do fiata.
Ale jak znam życie większość obstawi że coś w sterowniku sfajczył...
Przepraszam że tak długo ale chciałem wszystko dokładnie opisać.
Pozdrawiam
  • Odpowiedz

mt

  2014-07-30, 20:31:26
Użytkownik
#2
Czujnik raczej ten sam co w benzynie o ile pamiętam ale taki jak opel czy renault 3 pinowy ale nie powinno się ich sprawdzać przez zwieranie.
  • Odpowiedz

kdudka

  2014-07-30, 21:24:23
Nowy użytkownik
#3
Tak pasuje to już wiem. On twierdzi że można zwierać, nic mi nie spalił, auto nie wie czemu gasło. Ale nie ze zwarcia bo była żarówka... zwierał mi plus z masą sterownika ale mu nie jestem w stanie przetłumaczyć bo to według niego niemożliwe bo przecież była żarówka... A i tłumaczeniem jego jest to że przecież w Iveko ma takie same czujniki i nic się nie dzieje jak zwiera więc tu też nic nie mogło... We wtorek mam diagnostykę na fiacie bo sam już nic nie wymyślę...
Tak na marginesie to szwagier kolegi który ma warsztat i naprawia tiry i dostawczaki, chciałem tanio napełnić to mam...
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa