Witam. Jestem nowym.
Mam TV12SC HFC 134a Denso spreżarkę w aucie od nowości.
Posiadam Brava Fiat 1.6L 103KM 99r. z klimatyzacją.
Nowa chłodnica wody i nowa chłodnica klimatyzacji NRF.
To jest ta Bravka, gdzie wentylator jest sterowany przez ECU, nie ma czujnika płynu w chłodnicy.
Wymontowałem sprężarkę, a posiadam Denso HFC 134a
Sprzęgło już ciężko się obraca, łożysko w miarę okej. Ale coś jej
dolega ponieważ przy włączaniu klimy moc auta spada o conajmniej 15%,
wchodzi na obroty bardzo wolno. Komfort jazdy jest zły.
Wiem, że to już stare auto i pewnie nikt tego nie naprawia, ale ja mam
możliwośc dlatego to robię. Teraz nie wiem, czy regenaracja sprężarki
wchodzi w grę? Jak to cenowo wychodzi, może nowa.... ale nowa jest za
droga.
Pewnie trzeba i tak czy tak - zobaczyć i ocenić stan sprężarki.
Wąż od sprężarki do chłodnicy (ten krótszy wąż) mam z nowymi oringami.
Osuszacz stary, pewnie trzeba go wymienić.Osuszacz wg Fiat Eper mam
numer części: 46527180
Nie wiem co robić i jak, aby nie wpaść w koszta duże, ale żeby stan
sprężarki był w miarę dobry, aby było okej.
Proszę o pomoc.
Dziękuje.
Może inaczej: sprężarka kręci się, obraca nie aż tak ciężko, słychać,
że łopatki chodzą, w pewnym momencie jak ją obracam czuć minimalnie
większy opór bo właśnie ruszam łopatkami.
Ten spadek mocy może być wynikiem osuszacza, że ma już 16 lat i nie
działa okej, jest zapchany. Sprężarka może być sprawna.
Czujnik wysokiego ciśnienia czynnika, który jest wkręcany na górę na
osuszacz też może być uszkodzony.
Może zakupię nowy osuszacz i czujnik i złoże to z powrotem i będę
badał, mierzył.
Tylko teraz ile czynnika wpompować? Olej też do sprężarki teraz trzeba
zalać, ale to już maszyna robi też, automat do klimy.
Proszę o pomoc.
Słyszałem o firmie Laser-Sinex Łódź ze firma robi popelinę.
Tylko gdzie oddać, gdzie wysłać sprężarke? Jaka firma w Polsce robi takie rzeczy dokładnie i dobrze?
W częstochowie u mnie brak, lipa.
Może lepiej kupić sprężarkę uzywaną na allegro sprawną z gwarancją na 14 dni i będzie lepiej i taniej.
Proszę o porady.
Mogę tez z CHOMIKA ściągnąć bo jest regeneracja opisana tego modelu, krok po kroku, jakie elementy kupić... można zrobić w warunkach warsztatowych. Robiłbym to pierwszy raz jesli chodzi o klimę samochodową, inżynierem jestem, umiem wykonać techniczne, ale nie wiem czy poradzę sobie z tym zadaniem. Tam jest wałek z takimi łopatkami, fachowiec, który ma maszyny sprawdzi czy jest prześwit między korpusem wałka a łopatką odpowiednia odległość, pomierzy na maszynie ciśnienie robocze.
Proszę o porady. Dziękuje
Mam TV12SC HFC 134a Denso spreżarkę w aucie od nowości.
Posiadam Brava Fiat 1.6L 103KM 99r. z klimatyzacją.
Nowa chłodnica wody i nowa chłodnica klimatyzacji NRF.
To jest ta Bravka, gdzie wentylator jest sterowany przez ECU, nie ma czujnika płynu w chłodnicy.
Wymontowałem sprężarkę, a posiadam Denso HFC 134a
Sprzęgło już ciężko się obraca, łożysko w miarę okej. Ale coś jej
dolega ponieważ przy włączaniu klimy moc auta spada o conajmniej 15%,
wchodzi na obroty bardzo wolno. Komfort jazdy jest zły.
Wiem, że to już stare auto i pewnie nikt tego nie naprawia, ale ja mam
możliwośc dlatego to robię. Teraz nie wiem, czy regenaracja sprężarki
wchodzi w grę? Jak to cenowo wychodzi, może nowa.... ale nowa jest za
droga.
Pewnie trzeba i tak czy tak - zobaczyć i ocenić stan sprężarki.
Wąż od sprężarki do chłodnicy (ten krótszy wąż) mam z nowymi oringami.
Osuszacz stary, pewnie trzeba go wymienić.Osuszacz wg Fiat Eper mam
numer części: 46527180
Nie wiem co robić i jak, aby nie wpaść w koszta duże, ale żeby stan
sprężarki był w miarę dobry, aby było okej.
Proszę o pomoc.
Dziękuje.
Może inaczej: sprężarka kręci się, obraca nie aż tak ciężko, słychać,
że łopatki chodzą, w pewnym momencie jak ją obracam czuć minimalnie
większy opór bo właśnie ruszam łopatkami.
Ten spadek mocy może być wynikiem osuszacza, że ma już 16 lat i nie
działa okej, jest zapchany. Sprężarka może być sprawna.
Czujnik wysokiego ciśnienia czynnika, który jest wkręcany na górę na
osuszacz też może być uszkodzony.
Może zakupię nowy osuszacz i czujnik i złoże to z powrotem i będę
badał, mierzył.
Tylko teraz ile czynnika wpompować? Olej też do sprężarki teraz trzeba
zalać, ale to już maszyna robi też, automat do klimy.
Proszę o pomoc.
Słyszałem o firmie Laser-Sinex Łódź ze firma robi popelinę.
Tylko gdzie oddać, gdzie wysłać sprężarke? Jaka firma w Polsce robi takie rzeczy dokładnie i dobrze?
W częstochowie u mnie brak, lipa.
Może lepiej kupić sprężarkę uzywaną na allegro sprawną z gwarancją na 14 dni i będzie lepiej i taniej.
Proszę o porady.
Mogę tez z CHOMIKA ściągnąć bo jest regeneracja opisana tego modelu, krok po kroku, jakie elementy kupić... można zrobić w warunkach warsztatowych. Robiłbym to pierwszy raz jesli chodzi o klimę samochodową, inżynierem jestem, umiem wykonać techniczne, ale nie wiem czy poradzę sobie z tym zadaniem. Tam jest wałek z takimi łopatkami, fachowiec, który ma maszyny sprawdzi czy jest prześwit między korpusem wałka a łopatką odpowiednia odległość, pomierzy na maszynie ciśnienie robocze.
Proszę o porady. Dziękuje