Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
tutaj jesteś:   Forum Klimatyzacja › Klimatyzacja.pl › Klimatyzacja samochodowa
Wstecz 1 2 3 4 5 … 97 Dalej
  • alexa

Wymiana kompresora. Ile oleju do układu?

14 Odpowiedzi, 23669 Wyświetleń

microsofter

  2016-04-29, 19:44:55
Nowy użytkownik
#1
Witam. Lato się zbliża, pora się wziąć za klimatyzację. Jako, że kompresor na niskich obrotach nie robi właściwych ciśnień, postanowiłem go wymienić. Udało mi się po taniości kupić nówkę hella. I tu zaczyna się kłopot. W tamtym roku ożywiłem układ, ale władowałem do niego za dużo oleju, później zrobiłem kilkanaście serwisów w odstępach kilkudniowych, cały czas wybierając olej z układu. Na końcu odzyskiwałem już sam czynnik, ale nie wiem ile tak na prawdę tego oleju zostało w układzie. Płukanie nie wchodzi w grę, za dużo roboty. Nowy kompresor jest zalany olejem, nie wiem w jakiej ilości. Jak myślicie, podać mu przy serwisie olej? Pozdrawiam
  • Odpowiedz

gajdek419

  2016-05-02, 05:52:42
Zaawansowany użytkownik
#2
Przy takim podejsciu najprawdopodobniej zatrze Ci się kompresor w związku z brakiem oleju lub jego nadmiarem.
  • Odpowiedz

Whisky

  2016-05-02, 06:13:41
Top użytkownik
#3
microsofter napisał(a):Płukanie nie wchodzi w grę, za dużo roboty.

Aha skoro tak to lej śmiało bez oleju, zobaczysz czy będzie stukał i dolewaj po trochę może zamilknie :lol:

Szkoda Ci na płukanie gdy masz nówkę sztukę? Za dużo roboty? Chłopie ogarnij się...
  • Odpowiedz

radekklimat

  2016-05-02, 12:33:30
Moderator
#4
Oleju jest tyle co potrzeba do zamontowania sprężarki w fabryce, nie więcej jak 50ml
Wykluczenie układ, zakupy właściwy olej i napelnij go tyle ile zaleca producent twojego auta
Możesz od tej wartości odjąć 30ml na sprezarke
  • Odpowiedz

mggriso

  2016-05-02, 19:47:34
Nowy użytkownik
#5
radeklimat mam pytanie jesteś moderatorem ? Wiec co wypisujesz ? Po zatarciu musisz wypłukać układ i zostawiasz sprężarkę nową z jej zawartością oleju. Są też info ile do jakiego układu i sprężarki. Dalej przy wymianie sprężarki bez płukania trzeba ok. 50% ująć oleju. Takie zasady od lat. Pozdrawiam
  • Odpowiedz

N.O.R.

  2016-05-03, 06:35:34
Nowy użytkownik
#6
Panowie, nie bijcie tylko za wcięcie w temat, ma ktoś spis pojemności oleju do sprężarek ?
drugstore-onlinecatalog.com
  • Odpowiedz

gajdek419

  2016-05-03, 09:29:01
Zaawansowany użytkownik
#7
W większości przypadków tyle oleju jest w nowej spręzarce ile wchodzi na cały układ w samochodzie
  • Odpowiedz

mg

  2016-05-03, 22:12:45
Top użytkownik
#8
microsofter napisał(a):zrobiłem kilkanaście serwisów w odstępach kilkudniowych, cały czas wybierając olej z układu. Na końcu odzyskiwałem już sam czynnik
Kilkanaście ,,serwisów'' Prawdopodobnie usunięcie oleju metodą płukania układu wyszłoby taniej ?
  • Odpowiedz

radekklimat

  2016-05-04, 13:15:37
Moderator
#9
mggriso napisał(a):radeklimat mam pytanie jesteś moderatorem ? Wiec co wypisujesz ? Po zatarciu musisz wypłukać układ i zostawiasz sprężarkę nową z jej zawartością oleju. Są też info ile do jakiego układu i sprężarki. Dalej przy wymianie sprężarki bez płukania trzeba ok. 50% ująć oleju. Takie zasady od lat. Pozdrawiam


Powinienem napisać zmontowania czyli sprężarka Nowa wyjęta z pudełka reszta bez zmian
  • Odpowiedz

gajdek419

  2016-05-05, 11:17:44
Zaawansowany użytkownik
#10
radekklimat napisał(a):
mggriso napisał(a):radeklimat mam pytanie jesteś moderatorem ? Wiec co wypisujesz ? Po zatarciu musisz wypłukać układ i zostawiasz sprężarkę nową z jej zawartością oleju. Są też info ile do jakiego układu i sprężarki. Dalej przy wymianie sprężarki bez płukania trzeba ok. 50% ująć oleju. Takie zasady od lat. Pozdrawiam


Powinienem napisać zmontowania czyli sprężarka Nowa wyjęta z pudełka reszta bez zmian

W nowej sprężarce jest tyle oleju ile wymaga układ - rozbieżności są gdy jedna spręzarka pracuje w ukladzie jedno i dwuparownikowym.
Sprężarki bez oleju czy z 50ml pozostawiam bez komentarza... Jak one sa testowane?
  • Odpowiedz

radekklimat

  2016-05-05, 13:29:44
Moderator
#11
Fabrycznie nie wiem czy są testowane
Kupując nowy kompresor czy do klimy czy do do agregatu nie spotkałem się jeszcze żeby było oleju tyle co w układzie tym bardziej że producent nie musi wiedzieć do czego to idzie.
Na opakowaniu np ze sprężarka TM jest wręcz napisane ze NO OIL.
  • Odpowiedz

gajdek419

  2016-05-06, 05:28:56
Zaawansowany użytkownik
#12
Radek,
sprężarki TM są nietypowe pod wzgledme tego, że producent rzeczywiscie nie wie do czego będzie uzyta.
Jedna do osobówek - robiobne sa pod konkretne zamwówienie producenta samochodu i oleju wiadomo ile ma byc
  • Odpowiedz

microsofter

  2016-05-23, 21:28:27
Nowy użytkownik
#13
mg napisał(a):
microsofter napisał(a):zrobiłem kilkanaście serwisów w odstępach kilkudniowych, cały czas wybierając olej z układu. Na końcu odzyskiwałem już sam czynnik
Kilkanaście ,,serwisów'' Prawdopodobnie usunięcie oleju metodą płukania układu wyszłoby taniej ?

Nie wyszłoby, bo mnie to nic nie kosztowało. Mam w pracy maszynę. A za sprężarkę dałem 200 zł. Jest oryginalnie zakorkowana, wewnątrz 200ml oleju, sprawdziłem ostatnio.
Dlatego, że taka cena, zdecydowałem się na wymianę. A jak mam dać jeszcze 500 za płukanie układu, do tego 200 za osuszacz, który rok temu wymieniem, to mija się to z celem, szczególnie, że klima w aucie działa. Dziś w Krakowie 28 st, na najwyższym biegu dmuchawy z kratek 6 stopni. Problem tylko w tym, że jadąc w korku działała kiepsko, dopiero jak wyjechałem na obwodnicę, zaczęła mrozić.
Do układu mi wchodzi 160ml oleju. Wg producenta, przy wymianie sprężarki, mam wlać do niej tyle oleju, ile odzyskam, ale nie mniej niż 90ml. I tak chyba zrobię.
  • Odpowiedz

mwojtuch

  2021-11-12, 18:33:40
Nowy użytkownik
#14
Witam.
nie chcę zakładać nowego wątku w związku z tym odgrzeję kotleta.
Dwa pytania:
1) z czego może wynikać różnica, że na takich samych sprężarkach VALEO DCS 17IC (co prawda numery Renault są inne ale Valeo jest ten sam) widnieje dwie różne objętości oleju jaki trzeba nalać do sprężarki. Na jednym jest 230cm sześciennych, a na drugim 120 cm sześciennych.

Zgodnie z naklejką ja swój zalałem 230 mililitrami oleju. Po krótkim czasie klima przestała chłodzić (kompresor się załącza). Gdy chciałem zajrzeć do dyszy rozprężnej okazało się, że w w układzie jest bardzo dużo oleju co prawdopodobnie powoduje zalepienie dyszy rozprężnej przez co gaz nie może się rozprężyć.

2) i tu moje drugie pytanie. czy olej z kompresora w przypadku kiedy zostało go nalane za dużo może zostać wtłoczony do układu (do rurek)?

Jeśli jest to komuś potrzebne to chodzi o Renault Espace 2,0 dCi z 2012 roku.

z góry dziękuję za pomoc
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Serwisy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2022 termoclima Sp. z o.o.. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa