Panowie mam do Was pytanie, bo może ktoś z Was przerabiał temat wymiany uszczelnień zaworu rozprężnego w Chrysler Pacifica? Mam dość dużą nieszczelność w układzie, podjechałem do szpeca który napompował azotu do układu i wpierw nasłuchiwał co nakierunkowało go w okolice zaworu rozprężnego, całość popsikał sprayem do nieszczelności ale pojawiła się jedna-dwie bombelki, a pufanie było słychać. Po zdemontowaniu filtra kabinowego który znajduje się zaraz przed parownikiem, to od strony parownika nie było słychać niczego, żadnego syczenia czy pufania jakie było słychać przy zaworze. Padła decyzja że zdemontuje zawór i wymieni oringi, po zdemontowaniu zaworu okazało się że od strony kompresora na zaworze są podkładki metalowo gumowe których nie posiada a od drugiej strony są oringi. Zaczął dobierać te dwa oringi, coś dobrał na oko bo te oryginalne były dość mocno odkształcone, poskręcał wszystko do kupy, nabił azotu do 12bar, żadnego pufania w okolicy zaworu niby nie było słychać, ale po 10min ciśnienie spadło na 11,5bar, wcześniej ciśnienie szybciej spadało. Podłączył pomp próżniową i robił próżnie przez około 40min, po czym wtłoczył 700g czynnika z barwnikiem, sprężarka się uruchomiła i zaczęło chłodzić, z tym że na zewnątrz było zaledwie 10stopni. Po kilku minutach pracy sprężarki na podwyższonych obrotach silnika zaczął świecić lampą UV, niby niczego nie było widać, czyli powinno być OK. Skasował 130zł i pojechałem. Tego samochodu nie używam na codzień, ale po dwóch dniach odpaliłem żeby sprawdzić czy się sprężarka włączy i się włączyła. Dziś czyli 4 dni od napełnienia już się sprężarka nie włącza. Stawiam że te uszczelnienia zaworu trzeba wymienić na nowe ale o rozmiarach przewidzianych przez producenta. Nigdzie nie mogę znaleźć dokładnych rozmiarów, jedynie że podkładki metalowo gumowe są 5/8 i 1/2, ale nie ma ani rozmiaru zewnętrznego ani grubości. Może ktoś z Was przerabiał temat wymiany tych uszczelnień i zna dokładne rozmiary jakie mają mieć te uszczelnienia.
W opisie zamiennika tego zaworu rozprężnego znalazłem taki opis, może ktoś będzie potrafił wysnuć z tego jakie rozmiary mają te uszczelnienia.
Ton 1.5
Superheat 3
Liquid Inlet #8
Liquid Inlet Note Captured O-Ring
Suction Inlet #12
Suction Inlet Note Male Insert O-ring
Liquid Outlet #8
Liquid Outlet Note Male Insert O-ring
Suction Outlet #12
Suction Outlet Note Captured O-Ring
Fitting Type Flange / O-Ring
Gaskets / O-Rings: (1)-[24608]; (1)-[24612]
Gaskets / O-Rings: (1)-[24661]; (1)-[24681]
a tak jak wygląda ten zawór i uszczelki
W opisie zamiennika tego zaworu rozprężnego znalazłem taki opis, może ktoś będzie potrafił wysnuć z tego jakie rozmiary mają te uszczelnienia.
Ton 1.5
Superheat 3
Liquid Inlet #8
Liquid Inlet Note Captured O-Ring
Suction Inlet #12
Suction Inlet Note Male Insert O-ring
Liquid Outlet #8
Liquid Outlet Note Male Insert O-ring
Suction Outlet #12
Suction Outlet Note Captured O-Ring
Fitting Type Flange / O-Ring
Gaskets / O-Rings: (1)-[24608]; (1)-[24612]
Gaskets / O-Rings: (1)-[24661]; (1)-[24681]
a tak jak wygląda ten zawór i uszczelki