Koledzy,jest tu wiele pytań zwiazanych z nowymi przepisami,ale nie widzę najważniejszego.
Zgodnie z art.37 pkt. 1 ustawy o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz. U. z 2015 r. poz. 881) do serwisowania układów klimatyzacji w niektórych pojazdach silnikowych nie jest wymagany certyfikat. Wymagane jest jedynie posiadanie zaświadczenia o odbytym szkoleniu przez osoby dokonujące czynności odzysku substancji kontrolowanych i fluorowanych gazów cieplarnianych z tych systemów.
Pojęcie ??niektóre pojazdy silnikowe? ? oznacza pojazdy samochodowe kategorii M1 oraz kategorii N1 o masie odniesienia nieprzekraczającej 1305 kg, przy czym przez masę odniesienia należy rozumieć masę własną pojazdu powiększoną o 100 kg. Wymienione kategorie określone są w załączniku nr 2 do ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. ? Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r., poz. 1137 z późn. zm.), a więc wymagania ustawy dotyczą pojazdów do przewozu osób, mające nie więcej niż osiem miejsc oprócz siedzenia kierowcy (M1) oraz pojazdów zaprojektowanych i wykonanych do przewozu ładunków i mających maksymalną masę całkowitą nieprzekraczającą 3,5 t (N1) i masę odniesienia nieprzekraczającą 1405 kg.
A co z innymi pojazdami???
Niestety klimatyzacja we wszystkich pozostałych pojazdach zgodnie z Ustawa (art11) jako tzw "urzadzenie ruchome" podlega obowiązkowi posiadania certyfikatu personalnego F-GAZY,oraz certyfikatu przedsiębiorcy.
Ustawodawca po prostu zwolnił z obowiązku uzyskiwania pełnego certyfikatu jedynie osoby serwisujące klimatyzacje WYŁĄCZNIE w małych autkach.
Wiem,że wywoła to burzę krytyki i polemiki,ale tak stanowi prawo i czy się to komuś podoba czy nie ,należy je stosować.
M.In. ta kwestia będzie tematem konferencji w Szczecinku w dniach 21-22 maja.Jeżeli ktoś ma ochotę to zapraszam i będzie okazja "poskarżyć się " osobom,które te przepisy wprowadzają i nadzoruja ich stosowanie.
Zgodnie z art.37 pkt. 1 ustawy o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz. U. z 2015 r. poz. 881) do serwisowania układów klimatyzacji w niektórych pojazdach silnikowych nie jest wymagany certyfikat. Wymagane jest jedynie posiadanie zaświadczenia o odbytym szkoleniu przez osoby dokonujące czynności odzysku substancji kontrolowanych i fluorowanych gazów cieplarnianych z tych systemów.
Pojęcie ??niektóre pojazdy silnikowe? ? oznacza pojazdy samochodowe kategorii M1 oraz kategorii N1 o masie odniesienia nieprzekraczającej 1305 kg, przy czym przez masę odniesienia należy rozumieć masę własną pojazdu powiększoną o 100 kg. Wymienione kategorie określone są w załączniku nr 2 do ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. ? Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r., poz. 1137 z późn. zm.), a więc wymagania ustawy dotyczą pojazdów do przewozu osób, mające nie więcej niż osiem miejsc oprócz siedzenia kierowcy (M1) oraz pojazdów zaprojektowanych i wykonanych do przewozu ładunków i mających maksymalną masę całkowitą nieprzekraczającą 3,5 t (N1) i masę odniesienia nieprzekraczającą 1405 kg.
A co z innymi pojazdami???
Niestety klimatyzacja we wszystkich pozostałych pojazdach zgodnie z Ustawa (art11) jako tzw "urzadzenie ruchome" podlega obowiązkowi posiadania certyfikatu personalnego F-GAZY,oraz certyfikatu przedsiębiorcy.
Ustawodawca po prostu zwolnił z obowiązku uzyskiwania pełnego certyfikatu jedynie osoby serwisujące klimatyzacje WYŁĄCZNIE w małych autkach.
Wiem,że wywoła to burzę krytyki i polemiki,ale tak stanowi prawo i czy się to komuś podoba czy nie ,należy je stosować.
M.In. ta kwestia będzie tematem konferencji w Szczecinku w dniach 21-22 maja.Jeżeli ktoś ma ochotę to zapraszam i będzie okazja "poskarżyć się " osobom,które te przepisy wprowadzają i nadzoruja ich stosowanie.