Zetknąłem się z takim problemem:
Napełniałem układ A/C w Citroenie Sara 1,4 z 2000 roku (Klima manualna). Zgodnie z posiadanymi przeze mnie danymi układ powinien zawierać 700g czynnika. Wykonałem próżnię odsysając zanieczyszczenia przez około 20 min. W czasie zasysania czynnika sprężarka po zassaniu około 600g zaczęła pracować cyklicznie włączając i wyłączając się nie zasysając więcej czynnika a po kliku minutach wpompowywała czynnik powrotem do butli (w układzie pozostało około 500g)
Później podobnie zachował się układ w mitsubishi Carisma 1,8i z 1996r z automatycznym układem klimatyzacji. Układ powinien zawierać około 700g a przy zassaniu 500g sprężarka zaczęła włączać się i wyłączać nie zasysając już więcej czynnika. W tym wypadku pomierzyłem wartości ciśnień. Po stronie niskiego ciśnienia wartość była prawidłowa (ok. 3bar) a po stronie wysokiego ciśnienia zbyt niska (około 8 bar).
Co mogło być tego przyczyną?
Napełniałem układ A/C w Citroenie Sara 1,4 z 2000 roku (Klima manualna). Zgodnie z posiadanymi przeze mnie danymi układ powinien zawierać 700g czynnika. Wykonałem próżnię odsysając zanieczyszczenia przez około 20 min. W czasie zasysania czynnika sprężarka po zassaniu około 600g zaczęła pracować cyklicznie włączając i wyłączając się nie zasysając więcej czynnika a po kliku minutach wpompowywała czynnik powrotem do butli (w układzie pozostało około 500g)
Później podobnie zachował się układ w mitsubishi Carisma 1,8i z 1996r z automatycznym układem klimatyzacji. Układ powinien zawierać około 700g a przy zassaniu 500g sprężarka zaczęła włączać się i wyłączać nie zasysając już więcej czynnika. W tym wypadku pomierzyłem wartości ciśnień. Po stronie niskiego ciśnienia wartość była prawidłowa (ok. 3bar) a po stronie wysokiego ciśnienia zbyt niska (około 8 bar).
Co mogło być tego przyczyną?