Forum Klimatyzacja
niewyjaśnione zjawisko czy moja wina? - Wersja do druku

+- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl)
+-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Wątek: niewyjaśnione zjawisko czy moja wina? (/showthread.php?tid=3501)



niewyjaśnione zjawisko czy moja wina? - asia a4 - 2010-05-23

Witam,
posiadam a4, 97r, 1,9 TDI. ok 2 miesiące temu wymieniana była nagrzewnica, czego skutkiem było odpięcie (czegoś) w klimatyzacji. Mechanik powiedział, że jest pusta, ale że mogę tak jeździć, byle nie włączać klimy. Tak też zrobiłam. Kiedy postanowiłam nabić klimatyzację dowiedziałam się, że sprężarka nie działa.
Proszę o odpowiedź, czy jest to ewidentnie moja wina, że powinnam nabić od razu? czy tą sprężakę mógł uszkodzić mechanik? może jest inny czynnik niszczący sprężarki?


niewyjaśnione zjawisko czy moja wina? - asia a4 - 2010-05-23

Nie wierzę, że nikt z czytających nie jest w stanie odpowiedzieć na moje pytanie..
Rozumiem, że występują tematy wymagające bardziej skomplikowanych i błyskotliwych odpowiedzi, ale proszę o "zniżenie się do mojego poziomu Big Grin(wiedzy)" i odpisanie na trapiący mnie problem.


niewyjaśnione zjawisko czy moja wina? - CHŁODnick - 2010-05-23

Możliwe że chłopaki podczas wymiany nagrzewnicy zapomnieli podłączyć jakąś wtyczkę. Sam fakt, że klimatyzacja była nienapełniona dwa miesiące nie mógł spowodować uszkodzenia sprężarki.
To że sprężarka się nie załącza nie zawsze znaczy że jest uszkodzona.


niewyjaśnione zjawisko czy moja wina? - gajdek419 - 2010-05-24

Jeżeli układ klimy był rozszczelniony to jest szansa (mała), że wilgoć z powietrza mogla zablokować np zawór regulujący wydajnością (korozja). Ale z tego co piszesz jazda bez czynnika trwała tylko dwa miesiące więc mało prawdopodobne.
Sprężarka nie działa czyli co, tzn nie załącza się w ogóle sprzęgło czy sprzęgło się załącza a brakuje efektu schładzania?


niewyjaśnione zjawisko czy moja wina? - asia a4 - 2010-05-24

Dziękuję za odpowiedzi.
A co do sprężarki, to ona jak by chciała się włączyć, tzn robi "cyk" ale nie chłdzi. Jest szansa, że nie będę musiała jej wymieniać?
i jeszcze: ile kosztuje regeneracja?
Pozdrawiam Smile


niewyjaśnione zjawisko czy moja wina? - asia a4 - 2010-05-24

acha, pewnie to istotna informacja: ciśnienie po stronie gdzie powinno być niskie było ok, (ok 4), a tam gdzie powinno być wysokie niewiele więcej niż 4 bar.


niewyjaśnione zjawisko czy moja wina? - mt - 2010-05-24

Jeżeli takie ciśnienia przy włączonej klimie to może oznaczać po pierwsze że temperatura otoczenia nie była za wysoka a po drugie uszkodzenie zaworu regulującego wydajność kompresora.


niewyjaśnione zjawisko czy moja wina? - bodzio - 2010-05-24

Sprężarka mogła się uszkodzić przy niewłaściwym napełnianiu.


niewyjaśnione zjawisko czy moja wina? - asia a4 - 2010-05-24

BODZIO! mógłbyś rozwinąć myśl?? Smile


niewyjaśnione zjawisko czy moja wina? - bodzio - 2010-05-24

Miałem na myśli nie prawidłowe napełnienie olejem bo i tak można uszkodzić zawór regulujący prace sprężarki. Biorąc pod uwagę to że wcześniej pracowała i teraz po napełnieniu takie ciśnienia. Ale to tylko spekulacje.


niewyjaśnione zjawisko czy moja wina? - gajdek419 - 2010-05-25

@bodzio: Możesz wyjasnić o co chodzi z tym nie prawidłowym napełnianiem olejem?


niewyjaśnione zjawisko czy moja wina? - R-40 - 2010-05-25

bodzio napisał(a):Sprężarka mogła się uszkodzić przy niewłaściwym napełnianiu.
Co miałeś na myśli niewłaściwe napełnianie.


niewyjaśnione zjawisko czy moja wina? - R-40 - 2010-05-25

R-40 napisał(a):
bodzio napisał(a):Sprężarka mogła się uszkodzić przy niewłaściwym napełnianiu.
Co miałeś na myśli niewłaściwe napełnianie.
Właściwym napełnieniem jest odkręcenie dwuch korków na sprężarce.Jednego nalewowego drugiego prawidłowego poziomu.Jeżeli ich niema to stajemy przed problemem do czynienia z nieprofesjonalnym producentem sprężarek.Carier to posiada i manualnego zalania sprężarki niezastąpi żadna maszyna.Pytanie zainteresowanej polegało na przyczynach uszkodzenia sprężarki
1-nieprofesjonalny serwis nabijania zarówno klienta i autoklimatyzacji.
2-auto powypadkowe
3-pominięcie zabezpieczeń przez nabijaczy.
4-zawartość wilgoci w układzie
5-brakvporozumienia między wykonawcą a użytkownikiem który porzycza auto osobom drugim nieinformując o uszkodzeniu.
6-Starość i zużycie materiałów.
7-Odłączenie elektrosprzęgła co uczynił by profesjionalny serwis.A niestety tego niewykonał ponieważ użytkownik ma prawo się zapomnieć lub porzyczyć auto Moje wymienione przyczyny podstawowe wynikają z głupoty.Przyczyn uszkodzenia sprężarek można wymieniać naprawdę dużo pod względem technicznym.Np. zakaz zalanczania układu z powodu nieszczelności po stronie niskiego ciśnienia.Ale zakaz zakazem ale pseudo -serwis powinien w taki sposób zabezpieczyć układ aby niedoszło do załączenia elektrosprzęgła chociażby przez wyjęcie przekażnika lub bezpiecznika


niewyjaśnione zjawisko czy moja wina? - gajdek419 - 2010-05-26

R-40 napisał(a):
R-40 napisał(a):
bodzio napisał(a):Sprężarka mogła się uszkodzić przy niewłaściwym napełnianiu.
Co miałeś na myśli niewłaściwe napełnianie.
Właściwym napełnieniem jest odkręcenie dwuch korków na sprężarce.Jednego nalewowego drugiego prawidłowego poziomu.Jeżeli ich niema to stajemy przed problemem do czynienia z nieprofesjonalnym producentem sprężarek.Carier to posiada i manualnego zalania sprężarki niezastąpi żadna maszyna.
W klimie samochodowej (nie mówię o chłodnictwie samochodowym) nie widzialem jeszcze ani jednej sprężarki z dwoma korkami.... a pracuję w regeneracji sprezarek kilka lat. Tak samo jak nie ma spręzarek Carriera w klimie samochodowej....


niewyjaśnione zjawisko czy moja wina? - radekklimat - 2010-05-26

Carrier nie robi sprężarek.
Sprezarki typu TM stosuje sie rowniez do klimatyzacji