![]() |
|
wyciek czynnika R134a, honda civic - Wersja do druku +- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl) +-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3) +--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15) +--- Wątek: wyciek czynnika R134a, honda civic (/showthread.php?tid=3966) |
wyciek czynnika R134a, honda civic - mack - 2010-07-27 Witam problem wygląda tak: po 6 tygodniach od napełnienia układu czynnikiem R134a (530g) + 150 ml oleju (cały układ był przekładany z innego auta + nowy osuszacz, olej ze sprężarki był wylany) + UV pojawił się wyciek (czynnik UV widoczny gołym okiem) na złączach przewodu tłocznego (?) (tego co się robi gorący) z obu stron tzn. przy sprężarce i przy chłodnicy. Klima jeszcze działa więc czynnika chyba jeszcze nie uciekło zbyt dużo. Oringi (czarne) zakładałem nowe smarując je olejem sprężarkowym, oringi kupiłem w zakładzie gdzie nabijałem układ, była robiona próba szczelności azotem do 20 kPa i było wszystko OK. Co może być powodem tego rozszczelnienia? Czy zły rodzaj oringów? Może powinny być zielone a te czarne po prostu zostały "przeżarte" przez czynnik? Czy przy zmianie oringów będzie trzeba od nowa nabijać cały układ czy można odessać czynnik do maszyny na czas wymiany a później z powrotem nabić tym gazem + to co uciekło? Z góry dzięki za odpowiedź Pozdrawiam wyciek czynnika R134a, honda civic - Tadeusz4321 - 2010-07-27 Kolor oringów nie ma znaczenia -ważne aby były przeznaczone do układu klimatyzacji oraz odpowiednia ich średnica oraz grubość.Musisz odciągnąc resztę czynnika do maszyny i wymienić oringi na takie jak były przed Twoja wymianą.Jeżeli ucieka Ci z obu stron przewodu na 99 % to wina uszczelnienia złącz.Maszyna po odciągnięciu czynnika oczyszcza go z wilgoci i oleju i jest gotowy do ponownego uzycia.Nie zapomnij uzupełnić olej w ilości jak wyciągnęła maszyna. wyciek czynnika R134a, honda civic - mack - 2010-07-30 Zrobione, oringi wymieniłem na trochę grubsze bo poprzednie były lekko cieńsze, czynnika uzupełniono 70 g i oleju 20 ml, pozostaje mi tylko obserwować czy znowu gdzieś coś nie przecieka. wyciek czynnika R134a, honda civic - gajdek419 - 2010-07-30 Kolor o-ringów niestety ma kolor... Zielone, żółte są z HNBRu czyli do R134a i oleju syntetycznego. Ale czarne o-ringi to juz bardziej skomplikowane bo są też i z HNBRu ale są też nitrilowe, a te służa tylko do np R12. wyciek czynnika R134a, honda civic - Tadeusz4321 - 2010-07-30 Gajdek -masz rację ale w życiu jest jak jest.Ma byc zielony -odkręcasz a tam czarny I co wtedy szukasz czarnego , a wiadomo że układ na R134a.Bywaja tez czerwone,brązowe i licho wie jeszcze jakie kolory.Dlatego poradziłem mask -owi aby wymienił o-ringi na nowe.Pewność uszczelnienia jest wieksza.Pozdrawiam wyciek czynnika R134a, honda civic - Tadeusz4321 - 2010-07-30 mack napisał(a):Zrobione, oringi wymieniłem na trochę grubsze bo poprzednie były lekko cieńsze, czynnika uzupełniono 70 g i oleju 20 ml, pozostaje mi tylko obserwować czy znowu gdzieś coś nie przecieka.No i gitara.Oleju trochę za dużo dodałeś (chyba że tyle wyciągłeś z układu) wyciek czynnika R134a, honda civic - agrobim - 2010-07-30 Jeszcze wtrącę 4 grosze. Nic z tego nie będzie jeżeli złącza bedą brudne ( to znaczy stare osady, nagary, smary zaschłe, paprochy). To wszystko do czyszczenia, aby oringi i złącza idealnie się spasowały. |