![]() |
|
Pontiac Trans Sport - umiejscowienie zaworów i osuszacza, zamiana gazu - Wersja do druku +- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl) +-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3) +--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15) +--- Wątek: Pontiac Trans Sport - umiejscowienie zaworów i osuszacza, zamiana gazu (/showthread.php?tid=4115) |
Pontiac Trans Sport - umiejscowienie zaworów i osuszacza, zamiana gazu - jackone - 2010-08-25 Witam wszystkich. jest to mój pierwszy post na forum i jestem posiadaczem samochodu a nie serwisantem, ale w ramach hobby naprawiam sam samochód (o ile mogę). W samochodzie nie działa klimatyzacja, jeszcze rok temu załączała się, ale chłodziła bardzo słabo i podjechałem do serwisu celem kontroli ale zaśpiewali mi ~700zł więc odłożyłem to na inny czas. W tym roku wykopałem w piwnicy starą butlę z R12 służącą mi swego czasu do dobijania gazu w szafie chłodniczej mojego sklepu. Mając gaz i chęci oraz umiejętności dorobiłem końcówkę do złącza serwisowego i nabiłem 410g gazu celem sprawdzenie czy układ jest sprawny. Zadziałał i chłodził ale słabo a na drugi dzień nie było już gazu. Czyli mam nieszczelny układ i osuszacz do wymiany (to na pewno, a może i coś jeszcze). Ale podstawowy problem to taki że nie mam naklejki na belce (ślady po naklejce) i przeszukując internet dokopałem się do informacji, że ten model czyli Pontiac Trans Sport 2,3L 16V '93 miał już w układzie R134a i teraz pytanie, czy pusta klimatyzacja na R134a nabita w 45% gazem R12 mogła się uszkodzić? Działała około 15 minut tylko na czas pomiarów! Ciśnienia mierzone zwykłym manometrem to: - ssanie (LP) 2-2,5 bara (rura z parownika wchodzi na osuszacz a z niego idzie do kompresora i na osuszaczu znajduje się zawór do szybkozłączki z gwintem wew. M8) - sprężony (HP) 10- 12 barów ( na rurze która z kompresora idzie na skraplacz a z niego do parownika - na niej znajduje się również czujnik - presostat?)
|