Witam wszystkich. jest to mój pierwszy post na forum i jestem posiadaczem samochodu a nie serwisantem, ale w ramach hobby naprawiam sam samochód (o ile mogę). W samochodzie nie działa klimatyzacja, jeszcze rok temu załączała się, ale chłodziła bardzo słabo i podjechałem do serwisu celem kontroli ale zaśpiewali mi ~700zł więc odłożyłem to na inny czas. W tym roku wykopałem w piwnicy starą butlę z R12 służącą mi swego czasu do dobijania gazu w szafie chłodniczej mojego sklepu. Mając gaz i chęci oraz umiejętności dorobiłem końcówkę do złącza serwisowego i nabiłem 410g gazu celem sprawdzenie czy układ jest sprawny. Zadziałał i chłodził ale słabo a na drugi dzień nie było już gazu.
Czyli mam nieszczelny układ i osuszacz do wymiany (to na pewno, a może i coś jeszcze). Ale podstawowy problem to taki że nie mam naklejki na belce (ślady po naklejce) i przeszukując internet dokopałem się do informacji, że ten model czyli Pontiac Trans Sport 2,3L 16V '93 miał już w układzie R134a i teraz pytanie, czy pusta klimatyzacja na R134a nabita w 45% gazem R12 mogła się uszkodzić? Działała około 15 minut tylko na czas pomiarów!
Ciśnienia mierzone zwykłym manometrem to:
- ssanie (LP) 2-2,5 bara (rura z parownika wchodzi na osuszacz a z niego idzie do kompresora i na osuszaczu znajduje się zawór do szybkozłączki z gwintem wew. M8)
- sprężony (HP) 10- 12 barów ( na rurze która z kompresora idzie na skraplacz a z niego do parownika - na niej znajduje się również czujnik - presostat?)
Czyli mam nieszczelny układ i osuszacz do wymiany (to na pewno, a może i coś jeszcze). Ale podstawowy problem to taki że nie mam naklejki na belce (ślady po naklejce) i przeszukując internet dokopałem się do informacji, że ten model czyli Pontiac Trans Sport 2,3L 16V '93 miał już w układzie R134a i teraz pytanie, czy pusta klimatyzacja na R134a nabita w 45% gazem R12 mogła się uszkodzić? Działała około 15 minut tylko na czas pomiarów!
Ciśnienia mierzone zwykłym manometrem to:
- ssanie (LP) 2-2,5 bara (rura z parownika wchodzi na osuszacz a z niego idzie do kompresora i na osuszaczu znajduje się zawór do szybkozłączki z gwintem wew. M8)
- sprężony (HP) 10- 12 barów ( na rurze która z kompresora idzie na skraplacz a z niego do parownika - na niej znajduje się również czujnik - presostat?)
Wszystko płynie... a ja dalej na benzynie :-)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2010-08-25, 09:48:21 przez jackone.)
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY