Forum Klimatyzacja
bilans komory plusowej - Wersja do druku

+- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl)
+-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Chłodnictwo (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=12)
+--- Wątek: bilans komory plusowej (/showthread.php?tid=4760)

bilans komory plusowej - zuku - 2011-03-31

Witam
Kolega męczy mnie żebym zrobił mu chłodnie na jagody. Nigdy nie dobierałem urządzeń i nie mam doświadczenia w tym. Komory które uruchomiłem można policzyć na jednej ręce, ale z powodzeniem. Wiec proszę o pomoc.
Komory są dwie jedna ma wymiary 8x8x3 druga 8x5x3. Ściany są murowane i od wewnątrz izolowane styropianem (chyba 10 cm). Komora większa ma pracować w sposób ciągły docelowy załadunek ok 20 ton jagody o temp. zew. rotacja to ok. 1 tony co godz. (1 tona wjeżdża i 1 wyjeżdża) wymagana temp. to 1-2 stopnie. Mniejsza komora ma być rezerwą w przypadku braku miejsca w większej, parametru takie same.
Próbowałem dobrać to programem SCELTE32 i wychodzi mi dla dużej ok. 50 kW. Dla mniejszej 37kW
Znajomy który też się nie zajmuje obliczeniami ale spróbował wyszło mu dla dużej 22 kW Dla mniejszej 15 kW
Co o tych obliczeniach myślicie??
byłym wdzięczny za każde sugestkię.

bilans komory plusowej - Kikson - 2011-03-31

To zależy jakie parametry przyjmiesz. Wg mnie moc wychodzi między 12 -18 kW dla większej.

Dzienny załadunek 10 ton o temp. 30 stopni, ilość osób 2, czas pracy ludzi 2 godz. czas pracy urządzeń 16 godz.
Kolego Kikson jakich danych jeszcze byś potrzebował??

bilans komory plusowej - crocens - 2011-03-31

nie chce mi się wszystkiego liczyć, ale duża chłodnia to ok 2kW na ciepło z przegród, 40kW na schłodzenie 10000kg z 30 do +1*C w ciągu 8 godzin. Nie znam ciepła oddychania jagód, ale to chyba najważniejsze. Ważna jest wilgotnośc, ok 90%

Czyli kolego crocens skłaniasz się ku wyliczeniom programu SCELTE32 ?

bilans komory plusowej - szk6 - 2011-03-31