Forum Klimatyzacja
Seat Ibiza 01r. 1.9 - różnica cisnien w układzie - Wersja do druku

+- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl)
+-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Wątek: Seat Ibiza 01r. 1.9 - różnica cisnien w układzie (/showthread.php?tid=9863)



Seat Ibiza 01r. 1.9 - różnica cisnien w układzie - Vahn - 2016-09-09

Witam.
Pacjent: Seat Ibiza II FL 1.9 2001r. - climatronik
Objawy: brak chłodzenia, różnica ciśnień (a raczej jego brak na niskim - 0, na wysokim: 12)
Historia:
Klimatyzacja sprawna do czasu tego lata. Układ szczelny, z próżnią oraz dobity. Sprężarka sprawna.
Męczę się z doprowadzeniem tej klimatyzacji do stanu użytowania juz z któryś tydzień.
Na początku zatkał sie zawór rozprężny kuleczkami (prawdopodobnie z osuszacza) = kupiłem nowy zawór już wcześniej przed diagnozą i wstawiłem nowy. Klimatyzacja chłodziła 2 dni do 2-3C przy 30C na polu. Więc super, wszystko gra.
Z każdym dniem chłodziła coraz gorzej i gorzej aż wiała powietrzem z zewnątrz.
No to myśle... zawór się zatkał, I tak było. Rozkręciłem, wydmuchałem kompresorem.
Wstawilem nowy osuszacz.
Zrobiłem próżnie, wbiłem czynnik, bez jakichś nieszczelności.
Klimatyzacja nie chodzi, dalej wieje gorącym. W układzie niskiego jest 0 bar, w wysokim 12
Więc coś nie działa, coś nie rozpręża. Może ten zawór rozprężny dalej jest zakichany? Da się go rozebrać na części pierwsze? bo widziałem tam pierścień z boku gdzie można wyciągnąć jakiś tłoczek czy coś.

Jak wyczyścić taki układ w całości z tych kulek?
(nie mam maszyn)
Proszę o orientacyjny werdykt i cene za samo czyszczenie i diagnozę bo czynnik i całą reszte sobie zrobie sam.


Pozdrawiam.


Seat Ibiza 01r. 1.9 - różnica cisnien w układzie - Shitashii - 2016-09-10

Kabaret czy parodia? Bo jaja jak berety.
Musisz te kulki wyciągnąć z całego układu, a nie wiemy ile tego jest w parowniku, skraplaczu, sprężarce(?).
Grunt, że masz freon i manometry.
Jak leciała ta reklama z Leroy Merlin ? Big Grin


Seat Ibiza 01r. 1.9 - różnica cisnien w układzie - mg - 2016-09-10

Vahn napisał(a):Witam.

Proszę o orientacyjny werdykt i cene za samo czyszczenie i diagnozę bo czynnik i całą reszte sobie zrobie sam.


Pozdrawiam.



Werdykt: kompletny brak kompetencji, brak wiedzy, brak narzędzi, Siedem lat w zawieszeniu na trzy lata Big Grin
Może być ?


Seat Ibiza 01r. 1.9 - różnica cisnien w układzie - Vahn - 2016-09-11

Zajmuje się klimatyzacją w domu, a tyle co sobie zserwisuje sam klime w samochodzie to chyba żadna zbrodnia. Smile


Seat Ibiza 01r. 1.9 - różnica cisnien w układzie - mg - 2016-09-11

Musisz usunąć ,,ciała obce'' Smile z układu i tyle. Bez narzędzi i maszyny będzie trudno.


Seat Ibiza 01r. 1.9 - różnica cisnien w układzie - maksio78 - 2016-09-13

Kiedyś pisałem że są serwisy klimatyzacji i nabijacze a teraz widzę że jest jeszcze jedna kategoria.
Vahn jesteś BOHATEREM :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Podpowiem ci że w każdym układzie jest 750szt. tych kulek, musisz je wszystkie wyjąć, tylko się nie pomyl w liczeniu.


Seat Ibiza 01r. 1.9 - różnica cisnien w układzie - Vahn - 2016-09-13

maksio78 napisał(a):Kiedyś pisałem że są serwisy klimatyzacji i nabijacze a teraz widzę że jest jeszcze jedna kategoria.
Vahn jesteś BOHATEREM :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Podpowiem ci że w każdym układzie jest 750szt. tych kulek, musisz je wszystkie wyjąć, tylko się nie pomyl w liczeniu.


Tu nie ma sie z czego smiac. Gdy pojechalem jeszcze przed odnalezieniem że zawór rozprężny jest zatkany do FACHOWCA to ten debil podpiął tylko zegary, sprawdził cisnienia i "NOOO ZA MAŁO CZYNNIKA JEST PRZECIEZ" a wjebane było z 600g (5 barów na wysoki i niski przy postoju, czyli tyle ile ma być) Wink
I powiedział że jak już to zawór w sprężarce do wymiany. Tyle że to sprężarka bez jakichś elektronicznych zaworów. Jeszcze stary typ Wink


Seat Ibiza 01r. 1.9 - różnica cisnien w układzie - radekrp90 - 2016-09-13

W tej "starego typy" też jest zawór wewnątrz sprężarki (czysto mechaniczny). Symptomem awarii jest właśnie ciśnienie podczas pracy jak spoczynkowe (5-6 bar LP i HP).
I nie ma znaczenia czy był do Sanden czy jakiś inny wynalazek - większość sprężarek sprzed ery sterowanych zaworkami elektromagnetycznymi ma sterowanie pojemnością skokową mechanicznym zaworkiem (inaczej jej praca jest zero-jedynkowa).


Seat Ibiza 01r. 1.9 - różnica cisnien w układzie - mg - 2016-09-13

Vahn napisał(a):
maksio78 napisał(a):Kiedyś pisałem że są serwisy klimatyzacji i nabijacze a teraz widzę że jest jeszcze jedna kategoria.
Vahn jesteś BOHATEREM :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Podpowiem ci że w każdym układzie jest 750szt. tych kulek, musisz je wszystkie wyjąć, tylko się nie pomyl w liczeniu.


Tu nie ma sie z czego smiac. Gdy pojechalem jeszcze przed odnalezieniem że zawór rozprężny jest zatkany do FACHOWCA to ten debil podpiął tylko zegary, sprawdził cisnienia i "NOOO ZA MAŁO CZYNNIKA JEST PRZECIEZ" a wjebane było z 600g (5 barów na wysoki i niski przy postoju, czyli tyle ile ma być) Wink
I powiedział że jak już to zawór w sprężarce do wymiany. Tyle że to sprężarka bez jakichś elektronicznych zaworów. Jeszcze stary typ Wink
Tylko nie ,,debil'' Człowiek rozumny w potrzebie, omija serwis tupu kombajn i człowiek Smile