Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Mondeo II i dziwna nieszczelność

10 Odpowiedzi, 12772 Wyświetleń

bodzio

  2010-04-23, 18:06:07
Zaawansowany użytkownik
#1
Mondeo przyjechało z małą ilością czynnika (400g) po sprawdzeniu szczelności azotem (15bar 30min) trzyma, ale próżni w układzie nie da się wyciągnąć jak by duża nieszczelność była. Po godzinie pracy pompy zero efektu. No to znowu azot 20bar i 2 godziny trzyma, znowu próżnia i nic z tego jakby zawór zwrotny przepuszczał z zewnątrz do układu.
Może uszczelnienie czołowe kompresora (FS10) w jedną stronę puszczać?
  • Odpowiedz

mg

  2010-04-23, 21:46:16
Top użytkownik
#2
Częstym symptomem wypracowania uszczelnienia czołowego sprężarki jest właśnie takie zachowanie podczas próby szczelności. Może też być luźne(niedokręcone) złącze gdzie elementem uszczelniającym jest o-ring. Wink
  • Odpowiedz

bodzio

  2010-04-24, 07:56:31
Zaawansowany użytkownik
#3
No właśnie ale to jest dziwne że na ciśnieniu trzyma i układ nie był pusty.
  • Odpowiedz

mg

  2010-04-24, 10:07:04
Top użytkownik
#4
Wiesz jak wygląda v-ring?, to uszczelnienie ma podobną budowe tylko że warga jest skierowana do osi.
Nadciśnienie panujące w sprężarce ma` dodatkowo dociskać wargi uszczelniacza do osi. Jeśli tworzywo uszczelniające
jest wypracowane, zachowuje się tak że przy nadciśnieniu warga uszczelniacza jest dociskana do wałka i trzyma szczelność, a w podciśnieniu siły działają w przeciwnym kierunku, przezwyciężają sprężystość uszkodzonego uszczelnienia i następuje wyciek.
  • Odpowiedz

bodzio

  2010-04-25, 09:53:46
Zaawansowany użytkownik
#5
Zgadza się, ale jak zawsze przyszło mi wymieniać uszczelnienie wałka to puszczało w dwie strony.
  • Odpowiedz

R-40

  2010-04-25, 12:22:54
Zaawansowany użytkownik
#6
Popatrz czy ktoś niezastosował zaworu serwisowego Schredera i brak kapturka powoduje takie zamieszanie
  • Odpowiedz

kubaska

  2010-05-15, 02:42:59
Nowy użytkownik
#7
Witam też mi się to zdarzyło kilka razy w mondeo ale nie doszedłem co było przyczyna
jedyne logiczne wytłumaczenie jest takie że jakis element uszczelnienia działa jak zawór zwrotny.
  • Odpowiedz

Bock

  2010-05-16, 09:03:13
Zaawansowany użytkownik
#8
obstawiam uszczelnienie czołowe sprężarki
  • Odpowiedz

mg

  2010-05-16, 19:44:28
Top użytkownik
#9
Przytrafiło mi się kilka razy, że szybkozłączka pod wpływem naprężań nie trzymała próżni. Ostatnio w maździe 6 gdzie zbiornik wyrównawczy układu chłodniczego silnika uniemożliwia przyłączenie złączki prostej LP.
  • Odpowiedz

PMC

  2010-06-16, 08:10:57
Nowy użytkownik
#10
Witam mam podobną sytuację tylko że u mnie jest tak nabijam 20bar azotu słychać jest syczenie ale w żaden sposób nie mogę ustalić źródła a dźwięk dochodzi ze sprężarki i w chwili obecnej ciągnę próżnie i nie może osiągnąć 0,9bara tylko stoi na 0,8 bar czy to może być ta nieszczelność czołowa sprężarki.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa