Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Test szczelnosci azotem przez zawor LP??????

30 Odpowiedzi, 37531 Wyświetleń
1 2 Dalej

k_piachu

  2009-05-10, 09:48:49
Nowy użytkownik
#1
Witam
Czy ktos sprawdzal szczelnosc azotem wprowadzajac gaz przez zawor niskiego cisnienia?? Przyjechal mi klient autem Volvo chyba to model 850 i wystepuje tam zawor tylko niskiego cisnienia, a jest problem bo jest gdzies wyciek i to maly, bo klient musi raz na 3 miesiace napelniac klime!! Chcialem sprawdzic mu szczelnosc azotem ale mam przy manometrach laczke HP i zastanawiam sie czy nie dokupic zlaczki LP i nie wprowadzic przez nia azotu!!??? Czy nic sie nie stanie z ukladem ???? Jak uwazacie!???
  • Odpowiedz

byniom

  2009-05-10, 09:53:00
Moderator
#2
Jak napełniasz azotem po stronie wysokiej to przecież i tak ciśnienie się wyrówna i będzie takie na niskiej stronie więc w czym problem?
Nie daję łapówek i nie biorę łapówek ale zawsze można się ze mną dogadać
  • Odpowiedz

k_piachu

  2009-05-10, 09:57:22
Nowy użytkownik
#3
Nigdy nie robilem tego przez Lp dla tego wolalem zapytac i sie upewnic!!!
Dzieki wielkie!!
  • Odpowiedz

elektromechanik

  2009-05-10, 10:03:00
Zaawansowany użytkownik
#4
Różnica ciśnień w układzie występuje tylko podczas pracy sprężarki a na postoju ciśnienia się wyrównują.

Do sprawdzania szczelności niema znaczenia którędy napuszczasz azot.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-05-10, 10:04:20 przez elektromechanik.)
  • Odpowiedz

bodzio

  2009-05-10, 10:23:24
Zaawansowany użytkownik
#5
Na prawde nigdy nie zauważyłeś ze jak pompujesz azot do HP to na LP jest tyle samo???
  • Odpowiedz

byniom

  2009-05-10, 10:33:48
Moderator
#6
Wydaje mi się że niewiesz dokładnie jak wygląda taki obieg chłodniczy i jak on działa.
Nie daję łapówek i nie biorę łapówek ale zawsze można się ze mną dogadać
  • Odpowiedz

k_piachu

  2009-05-10, 10:38:20
Nowy użytkownik
#7
Nie no to wiadome ze w calym ukladzie cisnienie sie wyrownuje, ale przy manometrach mam zlaczke Hp i myslalem ze to ma jakies znaczenie i wolalem spytac!!
Jeszcze raz dzieki wielkie!!
  • Odpowiedz

byniom

  2009-05-10, 11:32:05
Moderator
#8
Masz tylko jedną złączkę ? to jak sprawdzasz ciśnienia w trakcie pracy ? Myślę że podchodzisz do tego mało profesjonalnie. Jak chcesz dorabiać sobie na boku to ok ale zrób to uczciwie i porządnie. Skoro nabijasz tylko przez stronę wysoką to robisz to na pusty obieg i potem nawet niewiesz jakie masz ciśnienie na ssaniu i co w układzie się dzieje.
Nie daję łapówek i nie biorę łapówek ale zawsze można się ze mną dogadać
  • Odpowiedz

bodzio

  2009-05-10, 11:48:12
Zaawansowany użytkownik
#9
bynio, on ma napewno tylko jedną złączke i pojedyńczy manometr tylko do azotu.
Już taki zestawik widziałem do sprawdzania szczelności.
  • Odpowiedz

k_piachu

  2009-05-10, 14:40:05
Nowy użytkownik
#10
Dokladnie wlasnie mam cos takiego jak pisze bodzio tylko jeden zawor HP, zakupilem to w firmie wega! to jest link do tego sprzetu:
http://moto.allegro.pl/item629764207_kli...zacji.html

I planuje w nim wymienic koncowke z Hp na Lp i stad pytam czy sie nic nie stanie!!
  • Odpowiedz

byniom

  2009-05-10, 14:52:15
Moderator
#11
wymień samą końcówkę na ssawną i będzie ok. a tak na marginesie to dziwne ż enie masz tłocznej w tym samochodzie
a może jest gdzieś ukryta ?
Nie daję łapówek i nie biorę łapówek ale zawsze można się ze mną dogadać
  • Odpowiedz

k_piachu

  2009-05-10, 15:33:21
Nowy użytkownik
#12
Przeszukalem cala instalacje i nie ma nigdzie tez mi sie to dziwne wydawalo!! A mial rok temu wymieniany skraplacz, osuszacz, i parownik u jakichs fachowcow i od tamtej pory gdzies ma wyciek, wiec moze byl zawor na oryginalnym skraplaczu lub osuszaczu a na tych nie bylo, chociaz to tez byloby dziwne bo nawet najtansze zamienniki maja zawory!!! Chyba ze czesci nie sa z tego modelu a pasowaly wejscia i uchwyty to zamontowali co bylo!!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-05-10, 15:33:38 przez k_piachu.)
  • Odpowiedz

mt

  2009-05-10, 15:44:25
Użytkownik
#13
k-piachu mogłeś chociaż podać jaki to rocznik i silnik oraz klima manualna itp.
według moich danych faktycznie jest tam tylko jeden zawór na LP, tylko że do 93 znajduje on się bliżej parownika a od 94 bliżej osuszacza.
  • Odpowiedz

k_piachu

  2009-05-10, 17:24:30
Nowy użytkownik
#14
Klima manualna, rok 1995, i zgadza sie Lp jest blizej osuszacza z prawej strony(od pasazera). Silnik nie pamietam ale napewno benzyna!!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-05-10, 17:25:01 przez k_piachu.)
  • Odpowiedz

rabix

  2009-05-10, 17:56:44
Użytkownik
#15
Na jakie maksymalne ciśnienie robicie próbę szczelności azotem? Na pewno nie powinno ono przekraczać lub być tylko nieco większe od maksymalnego ciśnienia pracy układu po stronie niskociśnieniowej.
  • Odpowiedz

mt

  2009-05-10, 18:38:25
Użytkownik
#16
rabix napisał(a):Na jakie maksymalne ciśnienie robicie próbę szczelności azotem? Na pewno nie powinno ono przekraczać lub być tylko nieco większe od maksymalnego ciśnienia pracy układu po stronie niskociśnieniowej.
To co proponujesz żeby tesować azotem 2-3_5-7 bar jaka to szkoła???
  • Odpowiedz

byniom

  2009-05-10, 18:41:40
Moderator
#17
czesto na postoju od czynnika masz wyższe ciśnienie niż to którym chcesz sprawdzać.
Nie daję łapówek i nie biorę łapówek ale zawsze można się ze mną dogadać
  • Odpowiedz

k_piachu

  2009-05-10, 19:36:27
Nowy użytkownik
#18
Ja zawsze sprawdzam wpuszczajac 22-28bar.
  • Odpowiedz

zielak1979

  2009-05-10, 19:41:02
Nowy użytkownik
#19
Cześć.
k piachu a nie boisz się o parownik przy takim ciśnieniu ?
Ja wpuszczam 10 bar azotu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-05-10, 19:41:56 przez zielak1979.)
  • Odpowiedz

k_piachu

  2009-05-10, 19:45:25
Nowy użytkownik
#20
Jakos do tej pory nie mialem zadnych problemow. A mialem nie raz ze byl gdzies wyciek maly z chlodnicy zadnej plamy po kontrascie, nic, dopiero 20bar wykazalo dziure a przy 10 nic.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-05-10, 19:47:32 przez k_piachu.)
  • Odpowiedz

piros

  2009-05-10, 19:47:01
Nowy użytkownik
#21
rabix napisał(a):Na jakie maksymalne ciśnienie robicie próbę szczelności azotem? Na pewno nie powinno ono przekraczać lub być tylko nieco większe od maksymalnego ciśnienia pracy układu po stronie niskociśnieniowej.
Rabix,a dlaczego na pewno?
Jak będziesz sprawdzał takim ciśnieniem to może znajdziesz nieszczelnośc na dławicy,ale pewnie niewiele więcej.
Patrząc na to co piszesz,to pod kątem konkurencji to można się tylko cieszyc.
A tak poważnie to możesz nabic 15 -17 atmosfer,przy 30-tu możesz wywalic parownik.
Pozdrawiam.
  • Odpowiedz

mt

  2009-05-10, 19:50:07
Użytkownik
#22
No 22-28 to jest coś, ja nominalnie daje 15 a jeżeli nic nie widać po kilku godzinach a wiem że jest nieszczelny to 20 i więcej czasu?
  • Odpowiedz

k_piachu

  2009-05-10, 19:57:48
Nowy użytkownik
#23
Dobry moj znajomy co siedzi w klimie juz jakies kilka, a nawet kilkanascie dobrych latek, caly czas bije wlasnie takie cisnienia 22-28 i nigdy jeszcze mu parownik nie walnal, jak bedzie dziura nawet mala to zejdzie z manometru po kilku minutach a wtedy spryskiwacz z woda i plynem, i widac wszystko. Twierdzi ze jak cos jest dobre to wytrzyma i 30bar.!!
  • Odpowiedz

mt

  2009-05-10, 20:16:43
Użytkownik
#24
A o zaworze Lp znajomy nie wiedział? Słuchaj nie stresuj sie pytasz(pytamy)sie to i ktoś odpowiada, po to służy forum, a co do azotu to sam miałem taki przypadek że po 6-ciu godzinach pod 15 bar nic nie pokazało w sharanie, a po napełnieniu układu czynnikiem po 20-stu minutach pracy okazało się że jest wyciek na wysokim na podłużnicy pod obejmą.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2009-05-11, 03:52:09
Moderator
#25
zeby prawidzłowo napełnic uklad azotem na probe szczelnosci to nalezy napełniac na stronie LP i obserwowac HP wtedy napewno cisnienia bedza takie same, max 20 bar jest wystarczajace
  • Odpowiedz
1 2 Dalej

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa