Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Laguna II i koniec pomysłów..

40 Odpowiedzi, 58854 Wyświetleń
1 2 Dalej

wojnow

  2009-05-15, 17:22:11
Nowy użytkownik
#1
Witam,
Na początek - samochód to Laguna II '03 1.8 16v - klimatronik
problemem jest wyjąca sprężarka klimatyzacji. Wycie pojawia się od ok 2-3 tys obr a po wyłączeniu klimy oczywiście znika. W zeszłym roku nie poradziłem sobie z tym problemem, to może teraz mi się uda.
Co było zrobione:
1. wymieniona chłodnica po puszczała
2. wymienione przewody bo puszczały :-)
3. wymieniona sprężarka - w ciągu 2 miesięcy zeszłego roku warsztat wymieniał ją na nowe/regenerowane 9 razy, za każdym razem ZARAZ po włożeniu wyła :-)
4. oczywiście przy każdej wymianie - osuszacz i zaworek rozpr.
Dodam że warsztat ma bardzo dobrą opinię ale chłopaki się poddały.

a dzisiaj właśnie odebrałem auto od elektronika, który wybitnie stwierdził że elektronika sterująca jest ok tylko ciśnienie w układzie jest za wysokie... (mam wspawany dodatkowy zaworek na tłocznej, zaraz za sprężarką, i mam tam 30bar)

Pyt: na co stawiacie? parownik? co jeszcze?

pzdr
Wojtek.
  • Odpowiedz

elektromechanik

  2009-05-15, 18:36:09
Zaawansowany użytkownik
#2
Jeśli poszczególne podzespoły są dobrane prawidłowo ( np. za duża sprężarka lub za mały skraplacz ) to może być:
1 za dużo gazu
2 gaz o wyższym ciśnieniu ( R 22 , R 404 itp. )
3 za duży ( lub źle wyregulowany zawór rozprężny ).
Nic więcej nie przychodzi mi do głowy.

Parownik raczej niema nic z tym wspólnego.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-05-15, 18:37:14 przez elektromechanik.)
  • Odpowiedz

awax

  2009-05-15, 18:42:32
Top użytkownik
#3
Podaj jeszcze ciśnienie ssania i jak pracuje wentylator skraplacza.Zrób też próbę czy tak się dzieje również przy zimnym silniku?
  • Odpowiedz

mt

  2009-05-15, 18:50:05
Użytkownik
#4
A kto płacił za te wszystkie wymiany???
Jakie ciśnienia na wyłączonym układzie?
  • Odpowiedz

tom17

  2009-05-15, 19:05:21
Użytkownik
#5
co wyło w sprężarce? sprzęgło, łożysko, podzespoły wewnątrz? jeżeli rzeczywiście miałeś 30 bar to jest możliwość że tarcza sprzęgła się ślizgała
  • Odpowiedz

awax

  2009-05-15, 19:16:07
Top użytkownik
#6
Przy 30 barach to wył czynnik w skraplaczu prawdopodobnie jak rój os.
Zastanówmy się skąd to ciśnienie?widzę dwie możliwości:
-brak chłodzenia skraplacza
-parownik otrzymuje zbyt dużo ciepła,np. jednocześnie powietrze jest ogrzewane w nagrzewnicy

Oczywiście przyjmując,że serwis ma jak pisze wojnow "dobrą renomę" wykluczam nieprawidłowy czynnik,niedostateczne odpowietrzenie układu,czy też zbyt dużą ilość czynnika.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2009-05-16, 06:08:50
Moderator
#7
a czy to napewno sprezarka bo piszesz ze wymieniali na nowa a nowka nie powinna wyc
moze jak załaczasz klime to obciazenie powoduje wycie pompy wody albo łozysk alternatora
te 30 bar jest niemozliwe bo powinien rozłaczyc pres od wysokiego chyba ze jest uszkodzony lub zapchany skraplacz albo powietrze(azot) w układzie
  • Odpowiedz

wojnow

  2009-05-16, 07:13:03
Nowy użytkownik
#8
Dzieki za podpowiedzi ale..
1. Wyje na 100% sprężarka, roli napinacza paska wymieniłem a alternator był dokładnie sprawdzony :-)
2. Wentylator na chłodnicy działa prawidłowo na obu biegach
3. ciśnienie na niskim: ok 2-4bar, na wysokim na wolnych obotach 14-16bar, powyżej 3tys obr ok 30 bar
4. ciśnienie na wyłączonym układzie chyba 4 bar
5. temperatura podawana przez komputer na parowniku po paru minutach pracy -6 do -9 stopni, czyli zamarza i wtedy klima się odłącza...

tak jak pisałem, te 30 bar jest zaraz za sprężarką, czujnik jest po drugiej stronie chłodnicy (z jednej wchodzi czynnik po przeciwnej jest czujnik) i co ciekawe podaje na kompa max 20 bar. Czujnik był sprawdzony i na wszelki wypadek zmieniony - nic się nie zmieniło. Ponoć może być taka różnica ze względu na chłodzenie czynnika w skraplaczu...

ps: płaciłem tylko za jedną sprężarkę i kila osuszaczy ale to mało pocieszające.

dla rozrywki mogę wam powiedzieć że auto jest już słynne w całej okolicy do tego stopnia że jak jadę do warsztatu gdzie nigdy nie byłem to pan po usłyszeniu że chodzi o wycie z klimy mówi że zna ten temat i się nie podejmuje - czyli TEGO PANA NIE OBSŁUGUJEMY :-)

Może polecicie jakiś warsztacik w trójmieście?
  • Odpowiedz

tom17

  2009-05-16, 11:29:29
Użytkownik
#9
co ze skraplaczem? może jest słabej jakości i nie jest w stanie oddać ciepła?
  • Odpowiedz

RobertS

  2009-05-16, 19:58:26
Użytkownik
#10
a co to znaczy wspawany zaworek na HP? Kto go wspawał i dlaczego? Może zaspawał światło rurki?
  • Odpowiedz

awax

  2009-05-16, 20:24:41
Top użytkownik
#11
to co opisujesz jest niespójne,ciśnienia i temperatury przy R134A się nie zgadzają.
Zapraszam do Szczecinka to blisko 200 km ale bez "dotknięcia"tematu to wróżenie z fusów.
pozdrawiam
  • Odpowiedz

wojnow

  2009-05-17, 07:04:40
Nowy użytkownik
#12
Zaworek wspawali w warsztacie i zrobili to raczej ok - jest na zgrubieniu gdzie na pewno nie wpływa na przepływ.
Skrplacz jest chyba nissens'a więc raczej ok.
mg_1: piszesz ze uszkodzenie koła wygląda tak samo... czyli wyje tylko i wyłącznie po włączeniu klimy?
  • Odpowiedz

bodzio

  2009-05-17, 11:51:27
Zaawansowany użytkownik
#13
Panowie a w tej lagunie jest sprężarka o zmiennej wydajności czy stałej?
Bo jak stałej to może presostat nie utrzymuje ssania na odpowiednim poziomie.
Te temperatury ujemne na parowniku dają do myślenia bo jeśli chłodzenie skraplacza było by słabe parownik by nie zamarzł.
  • Odpowiedz

elektromechanik

  2009-05-17, 13:27:56
Zaawansowany użytkownik
#14
Po takich wymianach nie powinno być problemu. Chyba że jest coś spaprane ( może na złączu ) na odcinku pompa-skraplacz. Skoro ( jeśli dobrze zrozumiałem ) ciśnienie na pompie 30barów a na skraplaczu max. ( jak pisze autor ) 20barów.
Moim zdaniem tutaj szukałbym przyczyny.

Ciśnienie skraplania w prawidłowo działającym urządzeniu jest równe ciśnieniu w całym układzie po stronie tłocznej. Dodatkowo o takim problemie mogą świadczyć skoki ciśnienia parowania >2-4bary.( jak pisze autor).
  • Odpowiedz

awax

  2009-05-17, 15:01:27
Top użytkownik
#15
Koledzy,sądzę,ze to wszystko to zgadywanie.
Nie ma możliwości aby na skraplaczu był 10 barowy spadek ciśnienia,sądzę że któryś odczyt jest nieprawidłowy.Wyjątkowym zbiegiem okoliczności byłaby również awaria presostatu wysokiego ,który dopuściłby do takiego ciśnienia.
Myślę,że taki przypadek trzeba jedynie diagnozować bezpośrednio.
Podtrzymuję,że uważam iż przyczyny należy szukać w zbyt dużym obciążeniu cieplnym parownika.
  • Odpowiedz

wojnow

  2009-05-17, 16:50:54
Nowy użytkownik
#16
Spężarka jest zmiennej wydajności.
A co mam rozumieć przez "nadmierne obciążenie cieplne parownika"? Czyli nie oddaje tyle zimna co powinien?
I jeszcze jedno - wie ktoś ile może kosztować wymiana parownika na nowy? (ostatni nie ruszany element w tym układzie)
  • Odpowiedz

bodzio

  2009-05-17, 17:42:57
Zaawansowany użytkownik
#17
Wymiana parownika nic nie pomoże.
Zobacz czy z rana na zimnym silniku ciśnienie na HP też tak rośnie?
  • Odpowiedz

elektromechanik

  2009-05-17, 19:28:37
Zaawansowany użytkownik
#18
wojnow napisał(a):Spężarka jest zmiennej wydajności.
A co mam rozumieć przez "nadmierne obciążenie cieplne parownika"? Czyli nie oddaje tyle zimna co powinien?
I jeszcze jedno - wie ktoś ile może kosztować wymiana parownika na nowy? (ostatni nie ruszany element w tym układzie)
Jeżeli nie cieknie to poco wymieniać jeśli byłby zabrudzony czy niedrożny to nie byłoby takiej wydajności że skraplacz nie może sobie z tym poradzić.

Nadmierne obciążenie parownika to znaczy że musi odbierać dużo ciepła.
Np. czy przypadkiem jednocześnie nie pracuje klima i nie grzeje nagrzewnica?>

Awax ma rację że to właśnie może być przyczyną takiego stanu.<

Odłącz kabel zasilający sprzęgło sprężarki, włącz klimę i nawiew i sprawdź jakie leci powietrze z kratek.

Jeszce jedno pytanie . Chłodnica klimy jest przed chłodnicą wody czy za ( tzn. od strony silnika ).
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-05-17, 19:31:39 przez elektromechanik.)
  • Odpowiedz

tom17

  2009-05-17, 19:41:27
Użytkownik
#19
elektromechanik napisał(a):Jeszce jedno pytanie . Chłodnica klimy jest przed chłodnicą wody czy za ( tzn. od strony silnika ).
już kiedyś był taki przypadek na forum że warsztat zamontował skraplacz za chłodnicą Smile
  • Odpowiedz

awax

  2009-05-18, 06:31:56
Top użytkownik
#20
wojnow napisał(a):Spężarka jest zmiennej wydajności.
A co mam rozumieć przez "nadmierne obciążenie cieplne parownika"? Czyli nie oddaje tyle zimna co powinien?
I jeszcze jedno - wie ktoś ile może kosztować wymiana parownika na nowy? (ostatni nie ruszany element w tym układzie)
"nadmierne obciążenie cieplne" to może być np. jednoczesne ogrzewanie i chłodzenie.Po prostu nie jest odłączana nagrzewnica i na parownik idzie gorące powietrze co podnosi ciśnienie parowania ,a co za tym idzie skraplania również.
  • Odpowiedz

elektromechanik

  2009-05-18, 06:33:37
Zaawansowany użytkownik
#21
tom17 napisał(a):
elektromechanik napisał(a):Jeszce jedno pytanie . Chłodnica klimy jest przed chłodnicą wody czy za ( tzn. od strony silnika ).
już kiedyś był taki przypadek na forum że warsztat zamontował skraplacz za chłodnicą Smile
Sam widziałem kilka lat temu u gościa który kupił bodajże jakąś starą hondę i przyjechał z pytaniem dlaczego słabo mu chłodzi.

A całkiem niedawno byłem z kolegą na szrocie. Szukał czegoś do Lanosa i w jednym >złomie też< chłodnica klimy była zamontowana za wodną.
  • Odpowiedz

wojnow

  2009-05-18, 12:52:15
Nowy użytkownik
#22
U mnie skraplacz jest na pewno przed chłodnicą - sprawdziłem, natomiast sprawdziłem też jedną z Waszych sugestii i wygląda na to że na zimnym silniku nie wyje. Potwierdzę to jeszcze bo może było ogólnie za zimno (ranek )na zewnątrz i nie pracowała na pełnej mocy.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2009-05-18, 19:42:09
Moderator
#23
do awax
nie ma takiej opcji z tym obciazeniem termicznym, bo w kazdym aucie najpierw w obudowie nagrzewnicy jest wentylator-parownik-nagrzewnica wiec mozna jednoczesnie chłodzic i grzac poprostu powietrze bedzie nieco chlodniejsze i napewno osuszone
co do pomiarow cisnienia na HP to takie samo powinno byc na wyjsciu ze sprezarki jak i za skraplaczem
  • Odpowiedz

elektromechanik

  2009-05-18, 19:59:42
Zaawansowany użytkownik
#24
radekklimat napisał(a):do awax
nie ma takiej opcji z tym obciazeniem termicznym, bo w kazdym aucie najpierw w obudowie nagrzewnicy jest wentylator-parownik-nagrzewnica wiec mozna jednoczesnie chłodzic i grzac poprostu powietrze bedzie nieco chlodniejsze i napewno osuszone
co do pomiarow cisnienia na HP to takie samo powinno byc na wyjsciu ze sprezarki jak i za skraplaczem
O ile zgadzam się całkowicie ( wcześniej tez o tym pisałem ) że ciśnienia powinny być jednakowe na całej stronie wysokiego ciśnienia to co do obciążenia nie do końca. A to z tej przyczyny że z jakiegoś powodu ( awaria sterowania nap. klap nagrzewnicy lub zaworu jeśli jest regulacja zaworem ) nagrzewnica działa na max a wentylator nadmuchuje to gorące powietrze na parownik to mamy akurat sytuację o której pisał [awax].
  • Odpowiedz

RobertS

  2009-05-18, 22:05:27
Użytkownik
#25
wydajność tej sprężarki jest chyba regulowana elektronicznie? Może tu trzeba szukać przyczyny
  • Odpowiedz
1 2 Dalej

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa