Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Problem VW GOLF 4

12 Odpowiedzi, 20061 Wyświetleń

Sebeeee

  2009-09-03, 04:53:59
Nowy użytkownik
#1
Witam wszystkich mam problem z golfem po nabiciu gazem na wysokim ciśnieniu jest ciśnienie około 6 bar a na niskim niema ciśnienia gubi się gaz w układzie sprawdzałem osuszacz jest drożny wszystkie rurki sprawdziłem są drożne po wykręceniu zaworu rozprężnego gaz uciekł z parownika czy może zawór się tak zablokować żeby gaz był uwięziony w parowniku po załączeniu klimy zawór bezpieczeństwa wybija od razu zamówiłem na dziś nowy zawór i osuszacz zobaczymy (MACIE JAKIEŚ POMYSŁY CO MOŻE BYĆ INNEGO)
Regeneracja sprężarek klimatyzacji samochodowej
Naprawa klimatyzacji
  • Odpowiedz

matwik1

  2009-09-03, 06:01:13
Nowy użytkownik
#2
ten golf ma jakąś przeszłość wypodkową po tym co piszesz zapchany powinien być filtr lub jakiś element na wysokim ciśnieniu sprawdz skraplacz
  • Odpowiedz

Sebeeee

  2009-09-03, 06:13:00
Nowy użytkownik
#3
Wszystko drożne jest skraplacz i osuszacz dobry jest może się zamknąć zawór w dwie strony
Regeneracja sprężarek klimatyzacji samochodowej
Naprawa klimatyzacji
  • Odpowiedz

matwik1

  2009-09-03, 07:21:57
Nowy użytkownik
#4
mam przed sobą taki zawór rozprężny do golfa i nie ma możliwości o zapchaniu niskiego ciśnienia
  • Odpowiedz

Sebeeee

  2009-09-03, 11:33:13
Nowy użytkownik
#5
Witam ponownie z tego co widać samochód miał malowany przód chłodnica jest drożna zastanawia mnie jedno że po nabiciu klimy na niskim ciśnieniu niema gazu z tego wynika że zawór jest zamknięty ale po wymontowaniu daje się dmuchać przez niego.jak wymienię zawór i osuszacz dam znać czy działa czy nie
Regeneracja sprężarek klimatyzacji samochodowej
Naprawa klimatyzacji
  • Odpowiedz

tom17

  2009-09-03, 13:04:59
Użytkownik
#6
może masz uszkodzony manometr albo coś z przyłączem serwisowym. jeżeli piszesz że LP jest 0 to nie może wywalić zaworu bezp. ponieważ jest tam sprężarka ze zmienną wydajnością i nie będzie tłoczyła przy takim ciśnieniu (chyba że jest uszkodzona). do jakiego ciśnienia idzie HP po włączeniu klimy??
  • Odpowiedz

Sebeeee

  2009-09-04, 11:31:39
Nowy użytkownik
#7
Witam było jednak uszkodzone przyłącze z niskiego ciśnienia i ktoś nabił 2kg gazu do golfa i temu wybijało pozdro...
Regeneracja sprężarek klimatyzacji samochodowej
Naprawa klimatyzacji
  • Odpowiedz

pawlo111

  2010-04-05, 08:43:14
Nowy użytkownik
#8
Witam
Panowie mam pytanie : jakie powinno być prawidłowe ciśnienie LP i HP w VW golf IV 1,9TDI. U mnie po wymianie sprężarki (w starej rozsypało się sprzęgło a raczej objechał się wieloklin) mam ok 2bar na LP i ok 4,5bar na HP.
Nie mam zbytnio doświadczenia w VW ale czy nie jest to zbyt niskie HP. Np w Fiatach oscyluje między 10-15bar z tą różnicą że w golfie pracują cały czas na wolnych obrotach wentylatory a w Fiacie nie...
Proszę o odpowiedź.

PS
Czy obrobienie wieloklina na sprężarce SANDEN jest sprawą częstą?
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2010-04-05, 11:20:30
Top użytkownik
#9
Ciśnienia mogą byc prawidłowe.zależą od temperatury jaka panuje aktualnie na zewnątrz.Przy wyższej temperaturze podniesie Ci sie HP.
Zazwyczaj nie ma regułu jeżeli chodzi o obrobienie wieloklina czy to będzie taka czuy inna sprężarka.
  • Odpowiedz

R-40

  2010-04-05, 16:30:29
Zaawansowany użytkownik
#10
Tadeusz4321 napisał(a):Ciśnienia mogą byc prawidłowe.zależą od temperatury jaka panuje aktualnie na zewnątrz.Przy wyższej temperaturze podniesie Ci sie HP.
Zazwyczaj nie ma regułu jeżeli chodzi o obrobienie wieloklina czy to będzie taka czuy inna sprężarka.
Zgodzę się że ciśnienia na postoju układu zalezne od temperatury zewnętrznej.Natomiast podczas pracy układu zakładając że posiadamy czysty i dobrze dobrany skraplacz oraz sprawną automatykę sterującą ciśnieniami,to temperatyra zewnętrzna niema żadnego znaczenia ponieważ priorytetem utrzymania odpowiednich ciśnień w układzie jest automatyka powiązana z wentylatorem skraplacza załanczanym bądż wyłanczanym w zależności od temperatury zewnętrznej po to aby utrzymać zadane parametry pracy układu bez względu na temperaturę otoczenia.
  • Odpowiedz

mg

  2010-04-05, 17:34:49
Top użytkownik
#11
Dodam tylko że ciśnienie LP oscylujące w granicach 2,5-3,0 bar w temperaturach otoczenia rzędu 28-35'C i wysokiej wilgotności nie jest rzadkością i to w pojazdach z mega wypasionymi układami stabilizacji ciśnienia sprężania.
Wiadomo jakie w tych warunkach występują ciśnienia na HP Smile
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2010-04-06, 05:53:22
Top użytkownik
#12
Na postoju to beda równe
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa