Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

[Audi A6 C4 2.5TDI] Problem z klimą(skoki temp. i ciśnienia)

15 Odpowiedzi, 22761 Wyświetleń

reso

  2007-06-04, 16:40:36
Nowy użytkownik
#1
Witam
Mam problem z moją klimą, nie wiem już co z tym zrobić. W tym roku zrobiłem servis klimy (nabicie odgrzybienie,szczelność), temperatura na wylocie z kratek wynosiła 4.5*C(sprawdzone zaraz po nabiciu), niby wszystko ok, jednak cały czas nie mogłem schłodzić auta. Kupiłem termometr do sprawdza temp. w kratkach i pojezdziłem z nim trochę. Zaobserwowałem że podczas jazdy temperatura na wylocie wynosi ok 7,5*C, czasem potrafi spaść nawet do 5,5 ale tylko na chwilę. Jednak jesli stoję np. w korku to rośnie ona nawet do 12*C, jak juz ruszę i przejade kawałek to spada do 8*C.

Po podłączeniu do maszyny, przy w miarę chłodnym silniku, ciśnienie wnosi 10Bar jednak po osiągnięciu 90*C cisnienie wnosi 15-16Bar(uruchamia się drugi bieg wentylatora i minimalnie spada,wcześniej było ok 18Bar, ale chlodnica i skraplacz zostały wymyte wodą z płynem i spłukane).
Czytałem że ciśnienie powinno być mniejsze niż 15Bar. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy i co mogę z tym zrobićCry nie mam już pomysłów

P.S
Przewody od klimy są lodowate więc chłodzi

Czy osuszacz ma jakiś wpływ na taką prace układu?(niewiem kiedy był ostatnio wymieniany)
  • Odpowiedz

senior

  2007-06-04, 17:31:25
Zaawansowany użytkownik
#2
klima wg mnie działa prawidłowo,możesz spróbować wymienić filter kabinowy( przeciwpyłkowy),zwiększając szybkość wentylatora zwiększysz moc chłodzenia, możesz też włączyć obieg wewnętrzny.w tym przypadku wymiana osuszacza nie jest konieczna
  • Odpowiedz

reso

  2007-06-04, 18:55:41
Nowy użytkownik
#3
Filtr kabinowy jest wmieniony na nowy. Jezdziłem ostatnio autem od brata(renault scenic) i tam podczas jazdy temp. utrzymuje się w granicach 3,5-4.5*C na wylocie(przy 28* na zewnątrz). Wymyłem również obie chłodnice, jednak nie wiele o pomogło. Zauważyłem że jeśli zapale auto i stoi sobie z włączoną klimą(wolne obroty) to maxymalna temp. uzyskana na wylocie wynosi 11*C. Jak trochę pojeżdze to spada nawet 6*, jednak po ok 20 minutach jazdy(światła korki) temperatura zaczna wzrastać do 12*C(tak jakby wentylator nie dawał rady schłodić skraplacza-ale działa normalnie, chodzą 2 biegi).
Czy mogą to być objawy zużytego kompresora??
  • Odpowiedz

senior

  2007-06-04, 19:19:48
Zaawansowany użytkownik
#4
oczywiście mówimy o obiegu wewnętrznym??miałem taką u siebie z klimatronikiem i na wylocie też nie było niżej niż 10 stopni, ( w mercu też zawsze było ok 10 stopni, za to w cryslerze miałem nawet -1 stopień!podejżewam ,że już jest taka budowa(presostat regulacyjny)....aczkolwiek niech się wypowiedzą Ci, co siedzą już dłużej w samochodówce
  • Odpowiedz

reso

  2007-06-05, 13:19:21
Nowy użytkownik
#5
Dzisiaj pojezdziłem troche z klimą i temp. podczas jazdy wynosiła ok. 5.5-7.7*C na wylocie.Co dziwne to jak staje np. przed światłami i postoje ok 10s w miejscu to temperatura na wylocie zaczyna spadać(dziwne), podczas jazdy spada do powiedzmy 5.8-6.5 i nie chce niżej. W momencie gdy jade i zatrzymuje się(postaje 10s) temperatura spada. Sam nie wiem co mysleć o tej klimie. Takie wyniki zadowoliłyby mnie gdyby to miało miejsce przy 29*C na zewnątrz ale dzisiaj jest tylko 21 i nie świeci słońce.

Tak sobie myśle czy nie dałoby się zrobić tak aby wiatrak ze skraplacza przechodził na drugi bieg szybciej niżdo tej pory. Może to pozwoliłoby uzyskiwać lepsze temperatury na wylocie??
Ktoś ma jakieś sugestie??
  • Odpowiedz

radekklimat

  2007-06-05, 18:03:12
Moderator
#6
ojawy sa praktycznie typowe dla uszkodzonego zaworu rozpreznego ale jak w tej klimie jest zbiornik na ciecz(moze byc w tym osuszacz) to sprawdz czy jego duł jest goracy czy zimny

w razie pytan dzwon 500 236 866
  • Odpowiedz

reso

  2007-06-14, 21:47:10
Nowy użytkownik
#7
Dzisiaj miałem trochę więcej czasu i poobserwowałem klime. Podczas pracy układu rurki od klimy sa zimne(są zroszone). Może to dziwne ale zauważyłem że temperatura spada najniżej jeżeli jadę dosyć wolno do ok 40-50km/h i w zakresie obrotów 1500-2200(wtedy potrafi spaść do 5*C) jednak jak przyspiesze i jade już nomalnie to wzrasta do ok 7. Jak stoaje w korku to temperatura najpierw delikatnie spadnie, utrzyma się przez jakieś 30sekund a potem leci w górę(w odstępach czasowych ok 30sek-1min) nawet do 14*(gdybym sał dłużej to leci jeszcze dalej). Niestety osuszacz jest tak zabudowany że musze mieć więcej czasu żeby zdemontować zbiorniczek od spryskiwaczy, żeby złapać za jego spód(góra i rurrki są zimne).
Wczoraj jechałem takim samym autkiem znajomego i jego klima przy jezdzie w mieście schodzi do 4.5*C i trzyma temperature(czasem wzrośnie o 1* i nic więcej). Moja niestety nie trzyma temperatury.
  • Odpowiedz

senior

  2007-06-14, 22:03:06
Zaawansowany użytkownik
#8
a jak by to wygłądało gdyby była uszkodzona regulacja wydajności w sprężarce??tylko czy w tym furaku takie coś jest?
  • Odpowiedz

reso

  2007-06-20, 21:13:49
Nowy użytkownik
#9
Czy można wymienić ten czujnik który jest odpowiedzialny za drugi bieg wiatraka (presostat???) tak żeby wcześniej go urchamiał. Może to pomogłoby trzymać lepszą temperturę podczas postoku w korku?

Jeszcze pytanie apropos osuszacza, czy on ma być zimny gdy klima chodzi? Mój jest bardzo zimny i cały zroszony. Czy po jego wymianie może poprawić sięwydajność klimy??
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2007-06-20, 21:30:31 przez reso.)
  • Odpowiedz

sputnik

  2007-06-20, 21:38:07
Użytkownik
#10
może to dziwne ale może sprawdzi Pan czy czujnik temperatury prawidłowo działa ten we wnętrzu auta
  • Odpowiedz

reso

  2007-06-20, 22:15:36
Nowy użytkownik
#11
o który czujnik chodzi? O ten który jest w desce rozdzielczej i sprawdza temp w kabinie? Jest raczej dobry bo w kodach klimatronika pokazuje raczej realne wartości. Zewnętrzny też dobry bo na liczniku pokazuje dobrą temperture
  • Odpowiedz

sputnik

  2007-06-21, 09:36:18
Użytkownik
#12
właśnie o ten a nie styka się z jakimiś częsciami metalowymi które mogłbyby przekłamować temperaturę
  • Odpowiedz

reso

  2007-06-25, 10:32:20
Nowy użytkownik
#13
Ten czujnik jest na 100% sprawny. Generalnie jest tak ze po włączeniu klimy na zimnym silniku(pierwsze uruchomienie) klima pięknie schładza do 5* na obiegu(czasem4.5 sie pojawi), dopiero jak auto ma juz 90* to przy postoju np w korku(ok5min) temperatura rosnie do nawet 12*.

Poraz kolejny pytam o osuszacz(pytałem już chyba 3razy i nie dostałem odpowiedzi). Mój osuszacz jest zamontowany na zimnym przewodzie(przewód wychodzi z kompresora i jest zimny potem jest osuszacz i przewod który wychodzi z osuszacza jest też zimny i leci na podszybie). Moje pytnie brzmi czy ten osuszacz podczas pracującej klimy ma być ciepły czy zimny, bo mój jest bardzo zimny w całej objętości, zarówno na spodzie, pośrodku jak i na górze. CZY TEN OSUSZACZ MMA WPŁYW NA WYDAJNOŚĆ KLIMY??
  • Odpowiedz

senior

  2007-06-25, 19:35:31
Zaawansowany użytkownik
#14
osuszacz masz sprawny, ma on wpływ na pracę
  • Odpowiedz

zielas55

  2007-06-28, 14:33:07
Nowy użytkownik
#15
Ja mam sprężarkę w A6 c5 bez regulacji wydajności i na wolnych obotach gorzej chłodi, jak w twojej sprężarce są podłączone więcej niż dwa przewody to masz regulowaną wydajność, ja byb stawiał na uszkodzoną regulacje wydajności albo sterownik, najlepiej podjechać do elektromechanika sprawdzi czy rąd dochodzi do regulatora wydajności.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa