Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Klimatyzacja nie chłodzi Ford Galaxy 1999r. - 1.9TDI

47 Odpowiedzi, 58190 Wyświetleń
1 2 Dalej

wojtek_gtx

  2010-04-16, 06:05:57
Nowy użytkownik
#1
Mam problem z klimatyzacja w moim Fordzie Galaxy MK1 1999r 1.9TDI .
Polega to na tym że zaraz po nabiciu (950g) klima jednostrefowa , klimatyzacja działa przez ok 20 sekund, w tej chwili ciśnienia na maszynie do serwisu tej klimy wyglądają LP 2,2 bar (3st celcjusza), HP 10Bar (40 stopni celcjusza), po tym czasie cisnienie LP zaczyna rosnąć do wartości ok. 5 bar (temp 18stopni celcjusza ), ciśnienie hp pozostaje bez zmian. i nic chłodem nie wieje.
dodam że układ był wielokrotnie nabijany, wymieniłem na nowe:
-osuszacz (hella)
-zawór rozprężny (hella)
Może jesteście mi w stanie pomóc.
  • Odpowiedz

mg

  2010-04-16, 06:42:50
Top użytkownik
#2
Prawdopodobnie padł zawór regulacji wydajności, wewnątrz w sprężarce.

Oczywiście sprzęgło magnetoelektryczne na sprężarce masz sprawne???
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2010-04-16, 06:46:20 przez mg.)
  • Odpowiedz

wojtek_gtx

  2010-04-16, 07:14:19
Nowy użytkownik
#3
mg napisał(a):Oczywiście sprzęgło magnetoelektryczne na sprężarce masz sprawne???
Chyba tak zależy o co pytasz - jak załączę klimatyzacje to zapina się sprzęgło i trzyma, nabija i nawet jak wzrośnie ciśnienie LP do tych 5Bar w układzie klimatyzacji to sprzęgło cały czas jest zapięte i pompuje .
Widać że kręci się wszystko z tą samą prędkością i nic nie upuszcza.
  • Odpowiedz

mg

  2010-04-16, 08:25:11
Top użytkownik
#4
Czyli sprężarka do remontu.
  • Odpowiedz

wojtek_gtx

  2010-04-16, 08:51:13
Nowy użytkownik
#5
pewien ... ?? bo to najdroższy element .
będę musiał poszukać w warszawie kogoś kto to dobrze zrobi (Warszawa-Wawer, Ząbki ) nie wiem czy to regenerować czy może kupić regenerowaną .
  • Odpowiedz

mg

  2010-04-16, 13:28:20
Top użytkownik
#6
Jestem pewien, że opisane przez Ciebie objawy nieprawidłowej pracy świadczą o uszkodzeniu sprężarki.
  • Odpowiedz

wojtek_gtx

  2010-04-16, 18:07:18
Nowy użytkownik
#7
potwierdzone że padnięty kompresor - jak się robi ciepły traci szczelność
  • Odpowiedz

gajdek419

  2010-04-17, 05:30:34
Zaawansowany użytkownik
#8
Jak to traci szczelność? Przecież masz czynnik w ukłądzie? To że spręzarka nie spręża pomimo obracania się nie świadczy o jej nieszczelnosci wewnetrznej.
Padł zawór regulujacy i pomimo obracającej się sprężarki to pracuje ona z wydajnością prawie zerową. Jeżeli zawór ten byłby sprawny to przy ciśnieniu na ssaniu 5 barów powinna sprężać.
  • Odpowiedz

mt

  2010-04-17, 19:33:19
Użytkownik
#9
Do wojtek nie traci szczelności, tylko zawór przestaje działać i ciśnienie ssania podnosi się do nominalnego, czyli tak jak w stanie spoczynku, co do naprawy to demontaż, wymiana zaworka, uszczelnienia kompresora, napełnienie itd.
  • Odpowiedz

wojtek_gtx

  2010-05-02, 20:27:36
Nowy użytkownik
#10
Problemów ciąg dalszy :

Po podpięciu VAG-a w kanale Klimatyzacji żadnych błędów nie ma .
Zrobiłem Logi Vagiem do sprawdzenia wskazań z odczytów

Grupy: 001,002,003
http://vw-passat.pl/vaglog/1016

Grupy 001,002, 004 - tu przez pierwsze dwa Time Stampy była włączona na sterowniku ale kompresor się nie załączył ;-(.

http://vw-passat.pl/vaglog/1017


Wymieniłem kompresor na regenerowany i ...
Po samej wymianie było ok pojechałem do domku i spoko (cały czas na załączonej klimie ) ale dzisiaj zaczął się ciąg dalszy ... Na zimnym silniku klima się załączyła chłodziła i było fajnie ale jak pod czas jazdy przełączyłem na ECON lub wyłączę całkiem to już się nie chce załączyć , wcale aż do całkowitego wystudzenia auta .
Po kilku dniach już wcale kompresor się nie załącza (Wentylatory załączają się po każdym załączeniu klimy) .

Klima jest po wymianie kompresora (wyczyszczony układ) + nowy osuszacz + nowy zawór rozprężny, zostało nalane przez układ 130 g oleju ( do klim) i 950g czynnika chłodzącego .

Proszę o pomoc - już chyba wszystko wymieniłem, może za dużo tych płynów w układzie no naprawdę już nie wiem co zrobić .

Bardzo proszę o pomoc !!!!!!!!
  • Odpowiedz

gajdek419

  2010-05-02, 21:12:40
Zaawansowany użytkownik
#11
a może czynnik zapragnął opuścić układ przez jakąś nieszczelność? Sprawdzałeś szczelność po zmontowaniu układu?
  • Odpowiedz

wojtek_gtx

  2010-05-02, 21:23:31
Nowy użytkownik
#12
nie no jasne że sprawdzałem - było wszystko ok
  • Odpowiedz

mg

  2010-05-03, 09:19:22
Top użytkownik
#13
Sprawdź szczeline na sprzęgle sprężarki, może jest za duża.
  • Odpowiedz

bodzio

  2010-05-03, 09:57:25
Zaawansowany użytkownik
#14
Może najpierw napięcie.
  • Odpowiedz

gajdek419

  2010-05-03, 09:58:38
Zaawansowany użytkownik
#15
Moim zdaniem trzeba sprawdzić czy jest czynnik w układzie a jeżeli okaże się, że jest to już pozostaje chyba kwestia sterowania/elektroniki.
Kompresor był regenerowany czy "regenerowany" bo sptokałem się ludźmi którzy pod pojęciem regenerowany rozumieją tylko umycie kompresora, bez wymiany uszczelnien czy łozysk. O tescie wydajnosciowym nie wspominajac.
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2010-05-03, 10:23:13
Top użytkownik
#16
Gajdek masz racje.Te "regerowane" sprężarki niestety daja popalic.Lepsze sa juz ze szrotu z auta po wypadku.Jak dobrze sie żyje z włascicielem takiego składowiska to napewno wybierze dobrą.Wojtek a ta regenerowana sprężarka nie była czasem juz zalana olejem?Bo jak była i dolałeś 130 g to dałes równo do pieca.Opisz tez w jaki sposób wyczysciłes układ.
  • Odpowiedz

wojtek_gtx

  2010-05-03, 17:02:12
Nowy użytkownik
#17
bodzio napisał(a):Może najpierw napięcie.
Napięcie - gdzie, na wejściu na sprzęgło ?? czy na presostacie ??
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2010-05-03, 17:19:23
Top użytkownik
#18
Nie chcę się wtrącać ale Wojtek opisz dokładniej po kolei Twoje czynnosci
  • Odpowiedz

wojtek_gtx

  2010-05-03, 17:31:35
Nowy użytkownik
#19
gajdek419 napisał(a):Moim zdaniem trzeba sprawdzić czy jest czynnik w układzie a jeżeli okaże się, że jest to już pozostaje chyba kwestia sterowania/elektroniki.
Kompresor był regenerowany czy "regenerowany" bo spotkałem się ludźmi którzy pod pojęciem regenerowany rozumieją tylko umycie kompresora, bez wymiany uszczelnień czy łożysk. O teście wydajnościowym nie wspominając.
Nie no REGENEROWANY - uszczelniacze, łożyska itp, oraz test sprawnościowy .
Robiłem to w Łomiankach pod warszawą w bardzo znanej firmie która regeneruje takie rzeczy
  • Odpowiedz

mt

  2010-05-03, 18:04:56
Użytkownik
#20
Ja również i nadal twierdze że to wina zaworu wydajnościowego sprężarki, możliwe że pech bo wymieniałeś kompresor ale nie umiejętne dodanie całej ilości oleju potrafi zalać nowy zawór i po nim.Warto na to zwrócić uwagę.
  • Odpowiedz

wojtek_gtx

  2010-05-03, 18:07:22
Nowy użytkownik
#21
Tadeusz4321 napisał(a):Nie chcę się wtrącać ale Wojtek opisz dokładniej po kolei Twoje czynnosci
więc tak :

Wymieniłem osuszacz + presostat (ale taki używany )
Potem wymiana zaworu rozprężnego - ktoś kazał , że niby miał być uszkodzony.

Pojechałem do KLIMA-TEAM i stwierdzono uszkodzenie sprężarki.

Zakupiłem regenerowaną w Łomiankach na Ul. Kolejowa 117a - pan powiedział że jest zalana 50g oleju .

Oddałem do firmy od klim na wymianę sprężarki i czyszczenie układu (1000 PLN) - ale powiedziano mi ze tamta nie byłą zatarta tylko jakiś zawór ciśnienia czy coś takiego ale wymienili i wyczyścili. Powiedziałem że jest 50 g oleju i pan nabił przez przewód 80g oliwy + 950g czynnika chłodzącego.

Było ok przy powrocie z serwisu .
Następnego dnia było ok - ale gdy wyłączyłem klimę i włączyłem ponownie już nie zaskoczyła ,po jakiś 4 godzinach wsiadłem do auta i chłodziło ale jak wyłączyłem i włączyłem już nie zaskoczyło ani razu .
Teraz jak odpalam auto (już się nie załącza kompresor wcale ) załączają się zawsze dwa wentylatory ,wyłączam klimę wentylatory wygasają .
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2010-05-03, 19:05:06
Top użytkownik
#22
Jak kupiłeś regenerowaną czy pojechałes do KLIMA_TEAM aby Ci założyli tą "NOWĄ"?Chyba nie. Pisał Ci mg sprawdz zawór regulacji wydajności w sprężarce na samym początku.Nie posłuchałeś.Kupiłes inną sprężarke.Teraz to, juz trudno cos doradzic.Najprawdopodobniej nieszczelność i brak czynnika w układzie
  • Odpowiedz

wojtek_gtx

  2010-05-03, 19:17:04
Nowy użytkownik
#23
Tadeusz4321 napisał(a):Jak kupiłeś regenerowaną czy pojechałes do KLIMA_TEAM aby Ci założyli tą "NOWĄ"?Chyba nie. Pisał Ci mg sprawdz zawór regulacji wydajności w sprężarce na samym początku.Nie posłuchałeś.Kupiłes inną sprężarke.Teraz to, juz trudno cos doradzic.Najprawdopodobniej nieszczelność i brak czynnika w układzie
mt napisał(a):Ja również i nadal twierdze że to wina zaworu wydajnościowego sprężarki, możliwe że pech bo wymieniałeś kompresor ale nie umiejętne dodanie całej ilości oleju potrafi zalać nowy zawór i po nim.Warto na to zwrócić uwagę.
Jak sprawdzić zawór ?? no co mi innego pozostaje wszystko powymieniane a nie działa - tyle że wtedy się załączała sprężarka ale nie sprężała (nie chłodziło) a teraz się nie załącza kompresor !!

oleju jest podana dobra dawka ??
i czy patrzył ktoś może na te moje logi z VAG-a czy jakieś czujniki nie są zwalone ??
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2010-05-03, 19:31:59 przez wojtek_gtx.)
  • Odpowiedz

R-40

  2010-05-03, 19:41:07
Zaawansowany użytkownik
#24
wojtek_gtx napisał(a):
Tadeusz4321 napisał(a):Jak kupiłeś regenerowaną czy pojechałes do KLIMA_TEAM aby Ci założyli tą "NOWĄ"?Chyba nie. Pisał Ci mg sprawdz zawór regulacji wydajności w sprężarce na samym początku.Nie posłuchałeś.Kupiłes inną sprężarke.Teraz to, juz trudno cos doradzic.Najprawdopodobniej nieszczelność i brak czynnika w układzie
mt napisał(a):Ja również i nadal twierdze że to wina zaworu wydajnościowego sprężarki, możliwe że pech bo wymieniałeś kompresor ale nie umiejętne dodanie całej ilości oleju potrafi zalać nowy zawór i po nim.Warto na to zwrócić uwagę.
Jak sprawdzić zawór ?? no co mi innego pozostaje wszystko powymieniane a nie działa - tyle że wtedy się załączała sprężarka ale nie sprężała (nie chłodziło) a teraz się nie załącza kompresor !!

oleju jest podana dobra dawka ??
i czy patrzył ktoś może na te moje logi z VAG-a czy jakieś czujniki nie są zwalone ??
Moim zdaniem ja wyżej sugerowane rozpierdzielona płyta sprężarki allbo zawór wydajnościowy.
  • Odpowiedz

wojtek_gtx

  2010-05-03, 20:40:38
Nowy użytkownik
#25
R-40 napisał(a):Moim zdaniem ja wyżej sugerowane rozpierdzielona płyta sprężarki albo zawór wydajnościowy.
a ten zawór wydajnościowy to wewnątrz jest czy da się go jakoś bez demontowania kompresora zdemontować (sprawdzić)
  • Odpowiedz
1 2 Dalej

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa