Witam serdecznie.
Chciałbym podzielić się moim kłopotem. Prosiłbym wszystkich o sugestie. Postaram się temat przedstawić jasno , lecz nie jestem fachowcem, powiem więcej - nie znam się na tym zupełnie.
Auto: BMW e60 benzyna, automat, climatronic HIGH, sprężarka DENSO - bezsprzęgłowa.
2 tyg temu zrobiło się ciepło a ja zauważyłem że klimatyzacja nie chłodzi tak mocno jak w moim drugim aucie. Pojechałem zatem do jednego z serwisów robiących tylko klimatyzacje w Łodzi ( wcześniej naprawiałem u nich klimatyzację w innym aucie i byłem bardzo zadowolony ).
Podjechałem na tzw diagnostykę , okazało się ze brakowało 90g gazu , został dobity itd. Efekt marny ? diagnoza , sprężarka do wymiany.
Po paru dniach wstawiłem auto na umówioną naprawę.
Wymienione zostały
sprężarka (nowa) dwukrotnie? bez zmian
osuszacz (nowy) ? bez zmian
Padła teoria ? zawór rozprężny , wymieniony na używany 100% sprawny - bez zmian .
Na tym etapie zacząłem pytać, patrzeć i dotykać.
Odczyty manometrów w czasie pracy sprężarki:
LP- 3.5-4bar HP 9-11bar . Wąż idący do skraplacza jest gorący , nie do dotknięcia , wąż wchodzący do sprężarki , jest chłodny lecz nie zimny.
Temperatura parownika wg komputera 14oC
Kolejna teoria ? coś ze sterowaniem , kompresor wpięty na ?krótko? - bez zmian , wysokie ciśnienie max 11,5bar , reszta bez zmian
Kolejna teoria ? skraplacz , wymieniony na nowy ? klima wg mnie chłodzi gorzej , temperatura na wylocie 16oC LP ? 3,5 ? 4 bar HP 7.5-10bar
Kolejna propozycja - płukanie parownika ....
Być może Panowie macie jakiś pomysł , sprawa irytująca bo widać ze Panom w warsztacie kończą się opcje, klima licha , codziennie tracę mnóstwo czasu a juz boje się myśleć o rachunku.
Pozdrawiam
Jakub
Chciałbym podzielić się moim kłopotem. Prosiłbym wszystkich o sugestie. Postaram się temat przedstawić jasno , lecz nie jestem fachowcem, powiem więcej - nie znam się na tym zupełnie.
Auto: BMW e60 benzyna, automat, climatronic HIGH, sprężarka DENSO - bezsprzęgłowa.
2 tyg temu zrobiło się ciepło a ja zauważyłem że klimatyzacja nie chłodzi tak mocno jak w moim drugim aucie. Pojechałem zatem do jednego z serwisów robiących tylko klimatyzacje w Łodzi ( wcześniej naprawiałem u nich klimatyzację w innym aucie i byłem bardzo zadowolony ).
Podjechałem na tzw diagnostykę , okazało się ze brakowało 90g gazu , został dobity itd. Efekt marny ? diagnoza , sprężarka do wymiany.
Po paru dniach wstawiłem auto na umówioną naprawę.
Wymienione zostały
sprężarka (nowa) dwukrotnie? bez zmian
osuszacz (nowy) ? bez zmian
Padła teoria ? zawór rozprężny , wymieniony na używany 100% sprawny - bez zmian .
Na tym etapie zacząłem pytać, patrzeć i dotykać.
Odczyty manometrów w czasie pracy sprężarki:
LP- 3.5-4bar HP 9-11bar . Wąż idący do skraplacza jest gorący , nie do dotknięcia , wąż wchodzący do sprężarki , jest chłodny lecz nie zimny.
Temperatura parownika wg komputera 14oC
Kolejna teoria ? coś ze sterowaniem , kompresor wpięty na ?krótko? - bez zmian , wysokie ciśnienie max 11,5bar , reszta bez zmian
Kolejna teoria ? skraplacz , wymieniony na nowy ? klima wg mnie chłodzi gorzej , temperatura na wylocie 16oC LP ? 3,5 ? 4 bar HP 7.5-10bar
Kolejna propozycja - płukanie parownika ....
Być może Panowie macie jakiś pomysł , sprawa irytująca bo widać ze Panom w warsztacie kończą się opcje, klima licha , codziennie tracę mnóstwo czasu a juz boje się myśleć o rachunku.
Pozdrawiam
Jakub
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY