Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Klimatyzacja BMW e60 - wielka zagadka

25 Odpowiedzi, 59109 Wyświetleń
1 2 Dalej

inferPL

  2010-06-26, 15:51:38
Nowy użytkownik
#1
Witam serdecznie.

Chciałbym podzielić się moim kłopotem. Prosiłbym wszystkich o sugestie. Postaram się temat przedstawić jasno , lecz nie jestem fachowcem, powiem więcej - nie znam się na tym zupełnie.

Auto: BMW e60 benzyna, automat, climatronic HIGH, sprężarka DENSO - bezsprzęgłowa.


2 tyg temu zrobiło się ciepło a ja zauważyłem że klimatyzacja nie chłodzi tak mocno jak w moim drugim aucie. Pojechałem zatem do jednego z serwisów robiących tylko klimatyzacje w Łodzi ( wcześniej naprawiałem u nich klimatyzację w innym aucie i byłem bardzo zadowolony ).

Podjechałem na tzw diagnostykę , okazało się ze brakowało 90g gazu , został dobity itd. Efekt marny ? diagnoza , sprężarka do wymiany.

Po paru dniach wstawiłem auto na umówioną naprawę.

Wymienione zostały

sprężarka (nowa) dwukrotnie? bez zmian
osuszacz (nowy) ? bez zmian

Padła teoria ? zawór rozprężny , wymieniony na używany 100% sprawny - bez zmian .

Na tym etapie zacząłem pytać, patrzeć i dotykać.

Odczyty manometrów w czasie pracy sprężarki:

LP- 3.5-4bar HP 9-11bar . Wąż idący do skraplacza jest gorący , nie do dotknięcia , wąż wchodzący do sprężarki , jest chłodny lecz nie zimny.

Temperatura parownika wg komputera 14oC

Kolejna teoria ? coś ze sterowaniem , kompresor wpięty na ?krótko? - bez zmian , wysokie ciśnienie max 11,5bar , reszta bez zmian

Kolejna teoria ? skraplacz , wymieniony na nowy ? klima wg mnie chłodzi gorzej , temperatura na wylocie 16oC LP ? 3,5 ? 4 bar HP 7.5-10bar

Kolejna propozycja - płukanie parownika ....

Być może Panowie macie jakiś pomysł , sprawa irytująca bo widać ze Panom w warsztacie kończą się opcje, klima licha , codziennie tracę mnóstwo czasu a juz boje się myśleć o rachunku.


Pozdrawiam
Jakub
  • Odpowiedz

mj_sup

  2010-06-26, 21:02:11
Nowy użytkownik
#2
czyli jeszcze troche jednym słowem bedziesz miał nową instalacje do klimy która nie bedzie działc Big Grin
  • Odpowiedz

inferPL

  2010-06-26, 22:13:16
Nowy użytkownik
#3
seniorbiovital napisał(a):czy to byli Panowie z OPALOWEJ? z tego co wiem, im się jeszcze nie udało czegoś .Jak brakuje Ci pomysłu możesz tam jechać.

tak, to własnie im brakuje pomysłu....

Panowie, wyedukujcie mnie , jaki element jest odpowiedzialny za LP ? Dlaczego powinno byc 2 a u mnie jest 4 bar ?
  • Odpowiedz

gajdek419

  2010-06-27, 09:33:42
Zaawansowany użytkownik
#4
Moim zdaniem coś z elektroniką. Sterownik klimy dostaje z przetworników ciśnień błędne dane i wg nich steruje pracą sprężarki jak widać nie do końca dobrze.
Wizyta raczej u dobrego elektromechanika
  • Odpowiedz

inferPL

  2010-06-27, 15:09:24
Nowy użytkownik
#5
gajdek419 napisał(a):Moim zdaniem coś z elektroniką. Sterownik klimy dostaje z przetworników ciśnień błędne dane i wg nich steruje pracą sprężarki jak widać nie do końca dobrze.
Wizyta raczej u dobrego elektromechanika

Niestety ten trop jest błędny , odpinając sprężarkę od sterowania z auta i wysterowując ją ręcznie ciśnienia są identyczne.

Ponawiam pytanie , co w układzie klimatyzacji powoduje że niskie ciśnienie waha się w okolicy 2 bar;ów ?
  • Odpowiedz

radekklimat

  2010-06-27, 16:48:40
Moderator
#6
Za niskie cisnienie (2 Bar) w układzie chłodniczym odpowiedzialny jest zawor rozprezny lub dysza.
W twojej E60 rowniez zawor regulujacy wydajnosc w kompresorze.
To wszystko wyglada na to, ze nie jest to napełnione R134a a tylko czyms innym bo pisałes, ze sprezarka nowa.
Ewentualnie gaz moze wilgotny lub z powietrzem w butli lub za duzo oleju.
  • Odpowiedz

inferPL

  2010-06-27, 20:06:42
Nowy użytkownik
#7
seniorbiovital napisał(a):... opalowa, to chyba najbardziej profesjonalny serwis w łodzi ...


cały czas sobie to powtarzam, jutro walczymy dalej. Dam znać .
  • Odpowiedz

SerwisantCr

  2010-06-27, 20:56:42
Użytkownik
#8
A na pewno nie jest dużo gazu?? o cisnieniu na LP decyduje parownik i zawór mi to wygląda na mały odbiór z chłodu z parownika
albo komputer steruje żle klapkami i miesza gorące powietrze ogrzewania z zimnym z klimy
sprawdz dobrze parownik
Jeśli coś poszło źle, to na pewno był ktoś, kto mówił, że tak będzie.
  • Odpowiedz

matwik1

  2010-06-28, 07:55:04
Nowy użytkownik
#9
sprawdz w sterowaniu klimy w aucie czy masz ustawioną na max są trzy poziomy wydajności
  • Odpowiedz

inferPL

  2010-06-29, 15:27:19
Nowy użytkownik
#10
SerwisantCr napisał(a):A na pewno nie jest dużo gazu?? o cisnieniu na LP decyduje parownik i zawór mi to wygląda na mały odbiór z chłodu z parownika
albo komputer steruje żle klapkami i miesza gorące powietrze ogrzewania z zimnym z klimy
sprawdz dobrze parownik

Wszystko przepłukane, LP spadło z 3.5-3.0 do 3.2-2.9 , efektów termicznych brak , gazu jest 740g , czyli tyle ile byc powinno , zawór rozprężny wymieniony na nową sztukę z serwisu...

Parownika nie wyciągaliśmy z auta bo to robota na 3 dni.

Dzisiaj temp zew. 29.5 , temperatura ustawiona 20.0 , po 40 minutowej jeździe temperatura wewnętrzna spadła do 24 stopni , a temperatura parownika do 13.8. Jak auto pochodzi z klima przez 15 minut , przy najmniejszym ustawieniu wentylatora wnętrza to osiąga minimum 8 stopni. Wystarczy jednak zwiększyć obroty i odrazo robi się 12-15 stopni.

Ręce opadają, pozdrawiam
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2010-06-29, 15:27:48 przez inferPL.)
  • Odpowiedz

SerwisantCr

  2010-06-30, 07:04:27
Użytkownik
#11
A jak włączysz sprężarke na ostro to jest to samo?
skoro mówisz że jak właczysz wentylator na full i temp rosnie to wygląda na to ze parownik nie nadąża sie napełniac tylko wtedy powinno ci spadać cisnienie na LP
Moim zdaniem to coś bedzie z komputerem a zmierz temp w parowniku
Jeśli coś poszło źle, to na pewno był ktoś, kto mówił, że tak będzie.
  • Odpowiedz

inferPL

  2010-06-30, 15:21:43
Nowy użytkownik
#12
SerwisantCr napisał(a):A jak włączysz sprężarke na ostro to jest to samo?
skoro mówisz że jak właczysz wentylator na full i temp rosnie to wygląda na to ze parownik nie nadąża sie napełniac tylko wtedy powinno ci spadać cisnienie na LP
Moim zdaniem to coś bedzie z komputerem a zmierz temp w parowniku

Podłączając kompresor na ostro jest to samo ,


temperatura parownika:

ob. niskie - 8-9 oC
ob. średnie - 13-14 oC
ob. wysokie - 16-17oC
  • Odpowiedz

kedlaw62

  2010-07-06, 16:32:33
Nowy użytkownik
#13
I co dalej z tą klimą w BMW posiadam (od miesiąca alhambrę ) i taki sam problem tzn za wysokiie niskie ciśnienie dwu krotnie.
wymieniony zawór rozprężny osuczacz uzupełniony gaz i olej i jakoś tak słabo działa.
mam też od poprzedniego właściela dwie f VAT na wymianę spręzarki w ciągu 3 lat dwa razy i nigdy to nie działało.
CZY KTOŚ COŚ DORADZI.
  • Odpowiedz

inferPL

  2010-07-06, 20:33:54
Nowy użytkownik
#14
kedlaw62 napisał(a):I co dalej z tą klimą w BMW posiadam (od miesiąca alhambrę ) i taki sam problem tzn za wysokiie niskie ciśnienie dwu krotnie.
wymieniony zawór rozprężny osuczacz uzupełniony gaz i olej i jakoś tak słabo działa.
mam też od poprzedniego właściela dwie f VAT na wymianę spręzarki w ciągu 3 lat dwa razy i nigdy to nie działało.
CZY KTOŚ COŚ DORADZI.

Auto jest rozebrane i jutro wymieniany będzie parownik . zobaczymy jak to będzie
  • Odpowiedz

kedlaw62

  2010-07-06, 21:31:24
Nowy użytkownik
#15
[Auto jest rozebrane i jutro wymieniany będzie parownik . zobaczymy jak to będzie

alhambra 1,9 tdi 115 KM klima manualna jedostrefowa r. prod 2003 też myślę że coś z parownikiem lub nawiewem ciepłego powietrza (klapami) ale tego jeszcze dokładnie nie poznałem.
coś było robione z deską rozdzielczą ale dużo nie rozkręcałem tyle co konsolę radia (dopiero poznaję SEATA w miarę potrzeb)
  • Odpowiedz

inferPL

  2010-07-08, 19:07:12
Nowy użytkownik
#16
parownik wymieniony - efektów brak Sad
  • Odpowiedz

kedlaw62

  2010-07-08, 19:09:29
Nowy użytkownik
#17
kedlaw62 napisał(a):[Auto jest rozebrane i jutro wymieniany będzie parownik . zobaczymy jak to będzie

alhambra 1,9 tdi 115 KM klima manualna jedostrefowa r. prod 2003 też myślę że coś z parownikiem lub nawiewem ciepłego powietrza (klapami) ale tego jeszcze dokładnie nie poznałem.
coś było robione z deską rozdzielczą ale dużo nie rozkręcałem tyle co konsolę radia (dopiero poznaję SEATA w miarę potrzeb)

ja dziś koledzy wypłukałem cały układ (syf totalny nie wiem czy sprężarka to przetrwa) na razie ciśnienia LP w normie-to coś nowego a HP pogranicze dolnej wartości) na krótkim odcinku coś wieje chłodkiem ale bez rewelacji 14 stopni na drugim biegu dmuchawy.
acha uwalony był przewód do presostatu załączający wysokie obroty wentylatora - może to była przyczyna zamordowania podobno dwuch sprężarek (mam dwie FVAT na takowe naprawy)
pozdrowienia NAPISZCIE COŚ JAK WAM POSZŁO PO WYMIANIE PAROWNIKA.
  • Odpowiedz

j_a_c

  2010-07-08, 21:25:22
Użytkownik
#18
niestety sprężarki w tych samochodach zacierają się coraz częściej ,do tego mało kto ma sprzęt do płukania układu ,wiec i mało kto go płucze,a trudno sie dziwić ze nawet nowa sprężarka nie ma ochoty pracować bezawaryjnie smarowana za pomocą oleju z opiłkami.
j_a_c WROCŁAW
  • Odpowiedz

kedlaw62

  2010-07-08, 21:49:21
Nowy użytkownik
#19
j_a_c napisał(a):niestety sprężarki w tych samochodach zacierają się coraz częściej ,do tego mało kto ma sprzęt do płukania układu ,wiec i mało kto go płucze,a trudno sie dziwić ze nawet nowa sprężarka nie ma ochoty pracować bezawaryjnie smarowana za pomocą oleju z opiłkami.

no tak pewnie za pierwszym razem może i wymienili sprężarkę (mogła zostać zamęczona z braku chłodzenia uszkodzony przewód wyższych obrotów wentylatora) a potem bez płukania układu następna a może ta sama bo przez te kilka lat napraw NIGDY NIE DZIAŁAŁA PRAWIDŁOWO (to wiem od poprzedniego właścieciela który tylko płacił faktóry i zmieniał "NAPRAWIACZY")
czyli tak jak przypuszczałem sprężarka znowu (DZIĘKI ZA INFO) pojeżdżę kilka dni i zapadnie decyzja co dalej liczę na to że sie "opamięta" bo LP spadło z dwu krotnej wartości do normalnej niestey HP tak jak pisałem wcześniej dolna granica jeszcze raz dziękuję.
  • Odpowiedz

kedlaw62

  2010-07-16, 20:09:28
Nowy użytkownik
#20
Witam!
werdykt mógł być tylko jeden w przypadku pracy sprężarki w takich warukach przez kilka lat --- złom.
kupiłem nie nową za 450 pln i W KOŃCU DZIAŁA
podsumowując:
wymiana zaworu rozprężnego, osuszacza, przy okazji zaworków (uszkodzonych przez naprawiaczy) wypłukaniu układu (syf jak z diesla z opiłkami) i wymianie sprężarki DZIAŁA
temp wylotu na 2 -- 5 stopni. na 4 --- ok 7-8 na zewnątrz ponad 30 stopni (poprzednio 28 na zewnątrz wydmuchiwane na drugim biegu 22 w porywach 18).
stara sprężarka po zatkaniu pacani wylotu i wlotu bez problemu się obraca kręcąc ręką za samą ośkę bez sprzęgła ( nie wiem jakim cudem wogóle coś chłodziła)
ALE NAJWAŻNIEJSZE JUŻ DZIAŁA ---jeszcze raz przeczyszczę układ i chyba wymienię osuszacz. (szkoda tej nowej używanej sprężarki)
pozdrawiam Wszystkich i dzięki za informacje.
  • Odpowiedz

kedlaw62

  2010-07-16, 20:17:07
Nowy użytkownik
#21
jeszcze jedno pomiarów dokonywałem miernikiem uniwersalnym o zakresie -50 do + 1100 (tysiąc sto stopni) czyli dokładność taka sobie.
ale i tak dziś w samochodzie po kilku kilometrach jazdy mam 18 stopni na zewnątrz 35.
tak to może być więcej nie schładzałem bo dojechałem do celu a to 18 to i tak za nisko ale chciałem sprawdzić jak działa JESTEM ZADOWOLONY.
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2010-07-16, 20:54:04
Top użytkownik
#22
kendla62-masz super
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2010-07-16, 20:55:41
Top użytkownik
#23
sorki -kedlaw62
  • Odpowiedz

kedlaw62

  2010-07-22, 14:53:44
Nowy użytkownik
#24
dziś jeszcze raz zrobiłem test i czyszczenie maszyną VALEO ---
i co?
UKŁAD PRACUJE PRAWIDŁOWO.

Tadeusz4321 napisał(a):sorki -kedlaw62
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2010-07-22, 18:36:30
Top użytkownik
#25
Nie zapomnij o serwisie za rok.Pozdrawiam
  • Odpowiedz
1 2 Dalej

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa